303311
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Krytyka XX i XXI Wieku ; 21.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Co to było?! Czyli z historii literatury najnowszej. Wnuki Darwina. "Życie literackie" jako młodoliteracka metafora zmienności po 1989 roku. Poważnie zagrożeni katastrofizmem. Krytyka dyskursów katastroficznych w polskiej literaturze współczesnej. Estetyka profanacji w najnowszej literaturze polskiej.
Zawiera: Odchodzenie (od) postmodernizmu: Wszyscy byliśmy postmodernistami, Rozruchy miejskie, O obrazach miasta w polskiej prozie współczesnej, Nowe formy obecności mitu w polskiej prozie, Terrorysta, on patrzy ("Bieguni" Olgi Tokarczuk). Ponowoczesność a wartości ruchowe ("Ruchy" Sławomira Shutego).
Zawiera: Znowu Polska, znowu polityka: Nowa nielegalność, nowa literackość drugiego obiegu ("Cały czas" Janusza Andermana), Powieść lozańska ("Ostatni raport" Zbigniewa Kruszyńskiego), Inteligent i demony przeszłości ("Wszyskie języki świata" Zbigniewa Mentzla), Czytadło dla radykałów ("Ciało obce" Rafała Ziemkiewicza), Jakiej emigracji Polacy potrzebują ("Marsz Polonia Jerzego Pilcha), Bogatszy o zapomnienie ("Bestiarium" Tomasza Różyckiego), Halucynacje muszą być ("Niehalo" Ignacego Karpowicza), I ty zostaniesz Afrykaninem ("Murzynek B" Artura Daniela Liskowackiego).
Zawiera: Inaczej aktualne - tematyka żydowska i genderowa: Zbeletryzować drugą wojnę ("Cadyk i dziewczyna" Anny Boleckiej), Zbyt głośna Zagłada ("Więcej gazu, Kameraden!" Krystiana Piwowarskiego), Żydowski dom spokojnej młodości ("Pensjonat" Piotra Pazińskiego), Nowa zasada epickości ("Piaskowa Góra" Joanny Bator), Postfeministyczna proza więzi rodzinnych ("Bambino" Ingi Iwasiów), Krytyka żywotów równoległych ("Ku słońcu" Ingi Iwasiów), Męska pięść walczy o feminizm ("Biało-Czerwony" Dawida Bieńkowskiego), Nadmatka nadchodzi ("Awersja" Adama Kaczanowskiego).
Zawiera: Czas fantastyki, kryminału, powieści historycznej: Wirtualny odbiorca (albo o tym, jak Jacek Dukaj wymyślił czytelników współczesnej literatury polskiej), Dwuznaczny urok historiozofii ("Lód" Jacka Dukaja), Gotyk gorszy niż narkotyk ("Pałac Ostrogskich" Tomasza Piątka), Fizyka ciał miejskich, czyli o współczesnym polskim kryminale, Nowożytność przeklęta i kolorowa ("Don Juan raz jeszcze" Andrzeja Barta), Czytać od końca ("Warunek" Eustachego Rylskiego), Magnetyczny punkt literatury ("Mariasz" Artura Daniela Liskowackiego), Peweksowa powieść ("Excentycy" Włodzimierza Kowalewskiego), Apokryf o modernistycznej radości ("Dolina Radości" Stefana Chwina).
Zawiera: Zaistnieć wcześnie, istnieć późno: Przywłaszczenie literatury - o pisarstwie Doroty Masłowskiej, Diablodycea albo unde bonum? ("Dłużyzny" Tomasza Białkowskiego), Postludzka komedia? ("Nieludzka komedia?" Jerzego Franczaka), Twórca pokątnej literatury młodzieńczej ("Niech żyje wolność i Chmurołap" Zbigniewa Masternaka), Proza konfesyjna w epoce blogów ("Imigracje" Kai Malanowskiej), Dziennik późny ("Dziennik zdarzeń i dopowiedzeń" Jerzego Górzańskiego), Jeszcze inna emigracja ("Łagodny deszcz" Marka Bartelika), Czas sobowtórów ("Dzikie Anioły" Henryka Bardijewskiego), Zapiski starego "poganina" ("Na Grobli" Eustachego Rylskiego).
Zawiera: Materie biografii i literatury: Autentyk odnaleziony - "Kochana Maryniuchna" Bolesławy Latawiec jako autobiografia rodzinna, Jak wspominać "skomponowane" życie? ("Przypisy do zycia" Marty Wyki), Intermedia pamięci ("Pelargonie" Zofii Mitosek), Zwodzirej, albo o przypadku prozy akademickiej ("Walce wolne, walce szybkie" Adama Poprawy), Uwikłanie w biografię literacką ("Pióro" Marka Nowakowskiego), Ciężar lekkiej przesady ("Lekka przesada" Adama Zagajewskiego), Podróż jako przymuszenie do prozy ("Budzik Platona" Krzysztofa Lisowskiego), "Właściwy moment" pisania ("Jesień w Szczecinie" Dariusza Bitnera), Zdradliwe "końcówki" ("Ostatnia" Macieja Malickiego), literatura i grzech nieanielstwa ("Ludzie moralni" Włodzimierza Kowalewskiego).
Zawiera: Jest krytyka! Obmapywanie krytyki literackiej ("Kartografowie dziwnych podróży" ; wypisy z polskiej krytyki literackiej XX wieku pod red. Marty Wyki), Zbigniewa Bieńkowskiego (bez)krytyczna miłość do literatury, Falkiewicz, czyli sztuka ceremoniału krytycznego, Rewizja nadzwyczajna ("Lustratorzy wyobraźni, rewidenci fikcji" Mieczysława Orskiego), Cztery tezy o najnowszej prozie ("Rozbite zwierciadło" Mieczysława Orskiego), Krytyka literackiego dojrzewania ("Opowieści dla dorosłych i opowiastki dla niedorosłych Mieczysława Orskiego), Wyróżnienie z poezji ("Księga objawień" Adrianny Szymańskiej), Od krytyka do historyka literatury ("Wielkie Wczoraj" Dariusza Nowackiego), Krytyczna sztuka latania ("Kto im dał skrzydła?" Dariusza Nowackiego), Trójpolówka, czyli o roztropnym użytkowaniu literatury ("Zamieszanie" Jerzego Madejskiego), Odwaga czytania dosłownego ("Wola odróżnienia" Anny Kałuży), Granice zmian w literaturze ("Etapy" Roberta Ostaszewskiego), Krytyka powodowana gniewem ("Chamuły, gnidy, przemilczacze...Antologia dwudziestowiecznego pamfletu polskiego, oprac. Dorota Kozicka).
Zawiera: Zakończenie - utopika krytyczna (wypowiedź w ankiecie "Wielogłosu"). Nota bibliograficzna.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej