301646
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Przedmiot i ewolucja nauki o przedsiębiorstwie : przedmiot nauki, podejścia badawcze i oceny wartościujące, kilka słów o powstaniu nauki o przedsiębiorstwie, rozwój wiedzy o przedsiębiorstwie i zarządzaniu nim (rozwój wiedzy o przedsiębiorstwie : krytyka podejścia neoklasycznego, koncepcja menedżerska, podejście behawiorystyczne, przedsiębiorstwo jako mechanizm alokacji zasobów, przedsiębiorstwo w ujęciu teorii agencji, teoria zasobowa firmy, teoria firmy w ujęciu Williamsona, teoria ewolucyjna firmy), (rozwój wiedzy o zarządzaniu przedsiębiorstwem : okres przednaukowy, kierunek klasyczny, kierunek zorientowany na zasoby ludzkie, szkoła matematyczna, podejście systemowe w teorii zarządzania, obecna faza rozwoju wiedzy o zarządzaniu).
Zawiera: Istota i cele przedsiębiorstwa : przedsiębiorczość, przedsiębiorca, przedsiębiorstwo (przedsiębiorczość : definiowanie przedsiębiorczości, rodzaje przedsiębiorczości), (przedsiębiorca : cechy osobowe przedsiębiorcy, definiowanie przedsiębiorcy oparte na pojęciu orientacji przedsiębiorczej, pojęcie przedsiębiorcy w przepisach prawnych), (przedsiębiorstwo : różnice w postrzeganiu przedsiębiorstwa, definicja prawna przedsiębiorstwa, przedmiotowość przedsiębiorstwa w ujęciu historycznym), cele przedsiębiorstwa (podstawowe pojęcia i kwestie sporne), (komu powinno służyć przedsiębiorstwo : wprowadzenie, grupy interesów a cele działalności gospodarczej przedsiębiorstwa, obszary i przejawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa), przedmiot, zakres i formy reprezentacji interesów pracowniczych w przedsiębiorstwie, nadzór korporacyjny, efektywność i konkurencyjność jako cechy konstytuowane przedsiębiorstwa (efektywność), (konkurencyjność), zasady działania przedsiębiorstwa.
Zawiera: Cykl życia przedsiębiorstwa : podstawowe pojęcia, tworzenie przedsiębiorstwa (decyzja i sposób tworzenia przedsiębiorstwa, warunki formalne związane z tworzeniem przedsiębiorstwa), rozwój i dojrzałość przedsiębiorstwa (wprowadzenie), (fazy rozwoju przedsiębiorstwa według Greinera), kryzysy i ich przezwyciężanie, restrukturyzacja przedsiębiorstwa, niewypłacalność i zaprzestanie działalności przedsiębiorstwa.
Zawiera: Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw i ich przekształcenia : wprowadzenie, formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw (przedsiębiorstwo jednoosobowe), (przedsiębiorstwa-spółki : spółki osobowe, spółki kapitałowe, przekształcenia, łączenie i podział spółek), (przedsiębiorstwo państwowe), (przedsiębiorstwa-spółdzielnie), problem wyboru formy prowadzenia działalności gospodarczej.
Zawiera: Potencjał i działalność gospodarcza przedsiębiorstwa : kapitał przedsiębiorstwa i jego zmiany (potencjał przedsiębiorstwa - istota, rodzaje i ruch okrężny kapitału), (kapitał własny i obcy : tworzenie i pozyskiwanie kapitału, kształcenie struktury kapitału), kapitał intelektualny przedsiębiorstwa (pojęcie kapitału intelektualnego), (struktura kapitału intelektualnego), (ochrona własności intelektualnej), (rodzaje i znaczenie metod pomiaru kapitału intelektualnego), majątek trwały (podstawowe pojęcia, skład i struktura majątku trwałego), (klasyfikacja i wycena wartości środków trwałych), (zakres i zasady gospodarowania środkami trwałymi), majątek obrotowy (majątek rzeczowy : podstawy ekonomiki zużycia mateiałów, zapasy produkcyjne i towarowe, ekonomika zaopatrzenia), (majątek finansowy), wycena przedsiębiorstwa, potencjał ludzki (funkcja personalna i jej uwarunkowania), (zatrudnienie i jego racjonalizacja), przedmiot (dziedziny) działalności przedsiębiorstwa i realizowane w nim funkcje, innowacyjność przedsiębiorstwa, wykorzystanie technologii teleinformatycznych (e-biznes) (istota i specyfika e-biznesu), (obszary zastosowań i korzyści wynikających z technologii teleinformatycznych), (bariery i zagrożenia związane z e-biznesem).
Zawiera: Organizacja i zarządzanie w przedsiębiorstwie : zarządzanie przedsiębiorstwem (przedsiębiorstwo w otoczeniu), (istota zarządzania przedsębiorstwem), (zarządzanie przedsiębiorstwem jako system hierarchiczny), planowanie w przedsiębiorstwie (system planowania w przedsiębiorstwie), (planowanie strategiczne), (planowanie operacyjne), (problemy metodyczne w planowaniu i wdrażaniu decyzji operacyjnych), motywowanie w przedsiębiorstwie (istota motywowania), (charakterystyka instrumentów motywowania), (wynagrodzenia jako podstawowy instrument motywowania pracowników), ocena działalności gospodarczej przedsiębiorstwa (kontrola a ocena działalności gospodarczej), (podmioty oceniające), (rodzaje cen), (mierniki oceny - pojęcia i ogólna charakterystyka), (sposoby dokonywania ocen), (finansowe mierniki działalności przedsiębiorstwa), (mierniki niefinansowe oraz łączenie finansowych i niefinansowych mierników oceny), struktura organizacyjna przedsiębiorstwa i jej kształtowanie (podział pracy a struktura organizacyjna), (wymiary struktury organizacyjnej), (czynniki i warunki racjonalności struktury organizacyjnej), (zasady budowy i modele struktury organizacyjnej), (wybrane zagadnienia projektowania struktury organizacyjnej).
Zawiera: Pojęcia przekrojowe do zarządzania przedsiębiorstwem (prezentacja wybranych ujęć) : przesłanki wprowadzania przekrojowych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem, lean management jako ogólna koncepcja transformacji przedsiębiorstw (istota i cele koncepcji), (narzędzia koncepcji lean management), (warunki wdrażania), business process reengineering jako podstawa zarządzania procesami (pojęcie orientacji procesowej w zarządzaniu), (przesłanki i geneza zarządzania prcesami), (istota zarządzania procesami), (metodyka i narzędzia zarządzania procesami gospodarczymi), (projekt jako szczególny rodzaj procesu), logistyka w przedsębiorstwie (istota i przesłanki logistyki), (struktura systemów logistycznych), (strategia logistyczna w przedsiębiorstwie i podział pracy w kanałach logistycznych), (just in time w zarządzaniu przedsiębiorstwem), zarządzanie jakością (przesłanki i założenia), (geneza systemów zapewniania jakości), (charakterystyka podstawowych norm międzynarodowych : audyt certyfikacyjny, nie tylko normy ISO serii 9000), (wdrażanie systemów zarządzania jakością - korzyści i koszty), controlling (istota i cele controllingu), (narzędzia controllingu), (organizacja służby controllingu w przedsiębiorstwie), (wdrażanie controllingu w przedsiębiorstwie), zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie - knowledge management (geneza koncepcji), (podstawowe pojęcia), (kluczowe procesy zarządzania wiedzą), (podstawowe zadania przedsiębiorstwa w zakresie realizacji koncepcji), (systemy informatyczne wspierające zarządzanie wiedzą (SWW)), (koncepcja KM a modele organizacji uczącej się i organizacji inteligentnej), (korzyści i koszty związane z realizacją koncepcji KM), (problemy towarzyszące wdrażaniu i późniejszej adaptacji koncepcji KM), (zarządzanie wiedzą a zarządzanie kapitałem intelektualnym), koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa - value based management (przesłanki pojawienia się koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa), (metody pomiaru efektu kreacji wartości przedsiębiorstwa), (operacjonalizacja koncepcji VBM).
Zawiera: Przedsiębiorstwo a rynek : marketing w działalności przedsiębiorstwa, polityka cenowa przedsiębiorstwa (cena jako centralny element strategii przedsiębiorstwa), (cena jako instrument marketingu mix), (podstawowe kwestie polityki cenowej przedsiębiorstwa), (jak przedsiębiorstwa ustalają ceny nowych produktów? : wybór strategii cenowej, szacowanie popytu, szacowanie kosztów, sytuowanie ceny między poziomami ekstremalnymi oparte na znajomości popytu klientów, funkcji kosztów i cen konkurencji, metody ustalania ceny, dostosowanie ceny w czasie i przestrzeni, inicjowanie zmian ceny), polityka antymonopolowa państwa a organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Zawiera: Współpraca przedsiębiorstwa z innymi podmiotami gospodarczymi : istota i formy współpracy, formy kooperacyjne, formy koncentracyjne.
Zawiera: Przedsiębiorstwo a państwo; samorząd terytorialny i środowisko europejskie : zakres, formy i narzedzia regulacji działalności przedsiębiorstwa przez państwo (tendencje zmian), (obszary i cele działalności państwa), (przedsiębiorstwo wobec skutków ekonomicznej działalności państwa), (wiązanie strategii przedsiębiorstwa z polityką gospodarczą państwa), stosunki przedsiębiorstwa z władzami lokalnymi, przedsiębiorstwo a środowisko europejskie.
Zawiera: Globalizacja przedsiebiorstwa : umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstwa (podstawowe pojęcia), kryteria umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, umiędzynarodowienie przedsiębiorstw a ich wielkość, stuktura branżowa i lokalizacja, typowe przyczyny zaangażowania się przedsiębiorstwa w produkcję zagraniczną, korzyści globalizacji przedsiębiorstwa, dwa kierunki presji konkurencji (presja na koszty), (presja na dostosowanie oferty przedsiębiorstwa do warunków lokalnych), strategie przedsiębiorstw, wybór sposobu wejścia na rynek zagraniczny, globalne alianse strategiczne.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej