301348
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 219-232.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Poznawcze funkcjonowanie dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego - uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne ; Rozwój poznawczy jednostki z upośledzeniem umysłowym ; Rozwój prawidłowy i zaburzony w świetle wybranych teorii poznawczo-rozwojowych ; Poznawanie świata przez dziecko z upośledzeniem umysłowym - sukcesy i niepowodzenia ; Diagnoza w rehabilitacji dzieci z upośledzeniem umysłowym ; Rozwiązania modelowe w psychologicznej i pedagogicznej diagnozie osób z upośledzeniem umysłowym ; Rozwiązania modelowe w psychologicznej i pedagogicznej diagnozie osób z upośledzeniem ; W poszukiwaniu diagnozy przyjaznej dziecku. Wspomaganie rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem w wieku szkolnym - teoria i empiria ; Wspomaganie rozwoju dziecka - próba definicji ; Możliwości wpływu na rozwój jednostki z upośledzeniem w kontekście teorii poznawczo-rozwojowych ; Rehabilitacja dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku przedszkolnym.
Zawiera: Podstawy teoretyczne i metodologia badań włąsnych ; Teoretyczny Model Oceny Interakcyjnej - propozycja własna ; Cele badań, założena koncepcyjne, hipotezy ; Etapy badań, zmienne i ich wskaźniki ; Metody i techniki badawcze: eksperyment pedagogiczny i studium indywidualnych przypadków, obserwacja, wywiad, analiza dokumentów, technika testowa w badaniu zdolności poznawczych, prezentacja grupy badawczej: kryteria doboru i liczebności.
Zawiera: Charakterystyka dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia - badania diagnostyczne ; Informacje o badanych dzieciach: przyczyny upośledzenia, liczebność grupy ze względu na płeć, wiek chronologiczny i poziom rozwoju umysłowego, dotychczasowe formy opieki nad badanymi dziecmi z upośledzeniem.
Zawiera: Środowisko rodzinne dzieci o prawidłowym rozwoju i dzieci z upośledzeniem umysłowym.
Zawiera: Środowisko rodzinne dzieci o prawidłowym rozwoju i dzieci z upośledzeniem umysłowym: struktura rodziny, warunki socjalno-bytowe, wiek życia i wykształcenie rodziców (opiekunów) ; Zaangażowanie rodziców (opiekunów) w wychowanie, edukację i rehabilitację dziecka z upośledzeniem umysłowym.
Zawiera: Upośledzenie umysłowe a najbliższy poznawczy potencjał dziecka ; Zachowanie badanych z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia podczas diagnozy (komunikacja wrażliwości dzieci, zdolność dostrzegania sytuacji problemowej). Zdolności poznawcze dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku umysłowym 3-6 lat (osiągnięcia i możliwości poznawcze w Strefie Aktualnego i Strefie Najbliższego Rozwoju, skuteczność nauczania podczas diagnozy)
Zawiera: Zdolności poznawcze dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku umysłowym 2-5 lat ; Dynamika rozwoju poznawczego dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego objętych specjalnym wychowaniem przedszkolnym ;
Zawiera: Wpływ zintegrowanych oddziaływań środowiska przedszkolnego i domowego na rozwój poznawczy dzieci z upośledzeniem umysłowym - eksperyment pedagogiczny ; Teoretyczne i metodyczne podstawy zintegrowanego systemu oddziaływań: założenia teoretyczne eksperymentalnego modelu pracy, zasady postępowania wspomagającego proces gromadzenia doświadczeń poznawczych.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem w domu lub w przedszkolu - zintegrowany system oddziaływań ; Ogólna charakterystyka dotychczasowych form rehabilitacji dzieci z grup kontrolnej i eksperymentalnej w przedszkolu specjalnym ; Skuteczność eksperymentalnego modelu pracy - analiza porównawcza wyników pre- i posttestu.
Zawiera: Wnioski z badań i postulaty dla praktyki.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej