301617
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 376-056.264(438:410)"19/20"
System oświaty w Polsce i w Anglii: ogólne informacje o kraju, cele oświaty, struktura systemu oświaty, administracja i nadzór nad systemem oświaty, finansowanie, kształcenie nauczycieli, program nauczania, ocenianie.
Analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu oświaty.
Struktura i organizacja opieki logopedycznej w Polsce i Anglii: sposób postrzegania opieki logopedycznej, miejsce opieki logopedycznej w systemie edukacji, finansowanie, zarządzanie i nadzór, prawne uregulowania systemu opieki logopedycznej. Wielkość potrzeb w zakresie opieki logopedycznej: pojęcie potrzeb związanych, trudności w określeniu wielkości potrzeb.
Możliwości zaspokojenia potrzeb opieki logopedycznej w ramach rozwiązań organizacyjnych obowiązujących w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.
Modele wsparcia logopedycznego: sposoby ujmowania wsparcia logopedycznego, modele obowiązujace w Polsce.
Instytucjonalne rozwiązania: poradnie psychologiczne-pedagogiczne w systemie opieki logopedycznej, przedszkola i szkoły w systemie opieki logopedycznej, lokalne rozwiązania.
Specjaliści odpowiedzialni za organizację i przebieg opieki logopedycznej: status zawodowy logopedy, kształcenie kadry logopedycznej, towarzystwa i organizacje logopedyczne ; Udział rodziców w terapii ; Kierunki zmian.
System opieki logopedycznej w Anglii: sposób postrzegania opieki, miejsce w systemie edukacji, idea integracji dzieci z zaburzeniami mowy, jezyka, komunikacji, terapia logopedyczna jako usługa medyczna ; Finansowanie, zarządzanie i nadzór (warunki skutecznego wsparcia, założenia programu rządowego) ; Prawne uregulowania opieki logopedycznej dla dzieci z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji i ich implikacje dla praktyki edukacyjnej ; Wielkość potrzeb w zakresie opieki i możliwości ich zaspokojenia ; Modele wsparcia logopedycznego ; Instytucjonalne rozwiazania w zakresie opieki logopedycznej (ośrodki zapewniające wsparcie dzieciom z problemami mowy i jezyka, lokalne rozwiazania, czynniki wpływające na kształt określonego modelu usług logopedycznych.
Specjaliści odpowiedzialni za organizację i przebieg opieki logopedycznej (napięcia i utrudnienia w relacjach między logopedą a innymi specjalistami, kształcenie logopedów).
Udział rodziców w terapii logopedycznej (relacja logopeda-rodzice).
Analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu opieki logopedycznej.
Model systemu opieki logopedycznej - propozycja własna ; Założenia przyjęte przy konstruowaniu modelu ; Charakterystyka modelu ; Konstrukcja modelu ; Działania logopedów podejmowane w ramach pracy poszczególnych instytucji.
Aneks: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 323-342.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: I. Zaburzenia mowy i terapia logopedyczna z perspektywy ogólnych koncepcji rozwoju człowieka: uściślenia terminologiczne, ogólne koncepcje rozwoju człowieka, modele badań rozwoju, etapy badań nad rozwojem języka dziecka, status logopedii jako nauki (miejsce logopedii wśród nauk i jej związki z różnymi dziedzinami wiedzy, przedmiot badań i zakres logopedii, metodologia i terminologia logopedii - umacnianie się podstaw teoretycznych.
Zawiera: Perspektywy ujmowania terapii logopedycznej: podejście medyczne, pedagogiczne, lingwistyczne, środowiskowe, koncepcja podejscia holistycznego.
Zawiera: Strategie definiowania celów edukacyjnych a cele terapii logopedycznej.
Zawiera: Kształtowanie się modelu opieki logopedycznej w Polsce: początki i okres międzywojenny, lata powojenne i sześćdziesiąte, lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte ; Teoretyczne i praktyczne propozycje zmiany istniejacego systemu.
Zawiera: II. Projekt badań porównawczych dotyczących opieki logopedycznej w systemie edukacyjnym Polski i Anglii ; Koncepcyjno-metodologiczne podstawy pracy (cele pedagogiki porównawczej a cele pracy, metody i procedury w pedagogice porównawczej a metody wykorzystywane w pracy) ; Cele i założenia badań.
Zawiera: Sposób prowadzenia badań i wykorzystane źródła ; Realizacja pierwszego celu - opracowanie monografii polskiego systemu opieki logopedycznej ; Realizacja drugiego celu - analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu opieki logopedycznej ; Realizacja trzeciego celu - stworzenie własnej propzycji modelu systemu opieki logopedycznej.
Zawiera: III. System oświaty w Polsce i Anglii.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: System oświaty w Polsce i w Anglii: ogólne informacje o kraju, cele oświaty, struktura systemu oświaty, administracja i nadzór nad systemem oświaty, finansowanie, kształcenie nauczycieli, program nauczania, ocenianie.
Przedmiot: Analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu oświaty.
Przedmiot: Struktura i organizacja opieki logopedycznej w Polsce i Anglii: sposób postrzegania opieki logopedycznej, miejsce opieki logopedycznej w systemie edukacji, finansowanie, zarządzanie i nadzór, prawne uregulowania systemu opieki logopedycznej. Wielkość potrzeb w zakresie opieki logopedycznej: pojęcie potrzeb związanych, trudności w określeniu wielkości potrzeb.
Przedmiot: Możliwości zaspokojenia potrzeb opieki logopedycznej w ramach rozwiązań organizacyjnych obowiązujących w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.
Przedmiot: Modele wsparcia logopedycznego: sposoby ujmowania wsparcia logopedycznego, modele obowiązujace w Polsce.
Przedmiot: Instytucjonalne rozwiązania: poradnie psychologiczne-pedagogiczne w systemie opieki logopedycznej, przedszkola i szkoły w systemie opieki logopedycznej, lokalne rozwiązania.
Przedmiot: Specjaliści odpowiedzialni za organizację i przebieg opieki logopedycznej: status zawodowy logopedy, kształcenie kadry logopedycznej, towarzystwa i organizacje logopedyczne ; Udział rodziców w terapii ; Kierunki zmian.
Przedmiot: System opieki logopedycznej w Anglii: sposób postrzegania opieki, miejsce w systemie edukacji, idea integracji dzieci z zaburzeniami mowy, jezyka, komunikacji, terapia logopedyczna jako usługa medyczna ; Finansowanie, zarządzanie i nadzór (warunki skutecznego wsparcia, założenia programu rządowego) ; Prawne uregulowania opieki logopedycznej dla dzieci z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji i ich implikacje dla praktyki edukacyjnej ; Wielkość potrzeb w zakresie opieki i możliwości ich zaspokojenia ; Modele wsparcia logopedycznego ; Instytucjonalne rozwiazania w zakresie opieki logopedycznej (ośrodki zapewniające wsparcie dzieciom z problemami mowy i jezyka, lokalne rozwiazania, czynniki wpływające na kształt określonego modelu usług logopedycznych.
Przedmiot: Specjaliści odpowiedzialni za organizację i przebieg opieki logopedycznej (napięcia i utrudnienia w relacjach między logopedą a innymi specjalistami, kształcenie logopedów).
Przedmiot: Udział rodziców w terapii logopedycznej (relacja logopeda-rodzice).
Przedmiot: Analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu opieki logopedycznej.
Przedmiot: Model systemu opieki logopedycznej - propozycja własna ; Założenia przyjęte przy konstruowaniu modelu ; Charakterystyka modelu ; Konstrukcja modelu ; Działania logopedów podejmowane w ramach pracy poszczególnych instytucji.
Przedmiot: Aneks: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej