302870
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jeżeli dziecko źle czyta i pisze / Barbara Sawa. - [Wyd. 4 popr.]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - 180 s., [1] k. złoż. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 20 cm.
O DOJRZAŁOŚCI DZIECKA DO ROZPOCZĘCIA NAUKI SZKOLNEJ: Początek nauki jako bardzo ważny okres w życiu dziecka, Spostrzeganie i uwaga, Zapamiętywanie, Uczucia, Wola, Przedszkole jest ważne, O reakcjach nerwicowych, Jak przygotować dziecko do szkoły?, Zabawa - poznawanie przez działanie, Przez pytania do rozwoju mowy i pojęć, Zdolność do analizy i syntezy, Dziecko powinno być sprawne fizycznie, O rozwoju społecznym, Zainteresowanie dziecka nauką, Jaka jest rola rodziców, gdy dziecko idzie do szkoły?, Dziecko w klasie zerowej.
O POCZĄTKOWYCH TRUDNOŚCIACH W NAUCE SZKOLNEJ: Dziecko mało zdolne, Dziecko nieprzystosowane, Zaburzenia procesów nerwowych, Znaczenie środowiska.
O SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCIACH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA: Rozwój umiejętności czytania i pisania, Przyczyny trudności w nauce czytania i pisania, ich objawy, Drobne deficyty rozwojowe, O różnorodnych typach trudności w czytaniu i pisaniu, Czy dziecko źle słyszy, czy źle widzi?, Rola uważnej obserwacji dziecka.
WCZESNE WYKRYWANIE ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH I ICH KOREKCJA JAKO CZYNNIK ZAPOBIEGAJĄCY TRUDNOŚCIOM SZKOLNYM (WSKAZÓWKI DO ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM): Gdy zaburzony jest rozwój mowy, Jak rozwijać funkcje słuchowe?, Jak rozwijać funkcje wzrokowe?, Ulepszać sprawność ruchową.
JAK POMÓC DZIECKU MAJĄCEMU TRUDNOŚCI W NAUCE CZYTANIA I PISANIA?: Prowadzenie ćwiczeń usprawniających, W procesie reedukacji powinien uczestniczyć i nauczyciel w domu i w szkole, Przykłady ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami funkcji słuchowych (ćwiczenia wstępne dla dzieci młodszych, odtwarzanie struktur dźwiękowych na podstawie układów przestrzennych, ćwiczenia zmierzające do wytworzenia związków wzrokowo-słuchowych i słuchowo-wzrokowych na materiale sylabowym), Przykłady ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami funkci wzrokowych, Przykłady ćwiczeń dla dzieci z obniżoną sprawnością manualną (ćwiczenia dla dzieci w wieku szkolnym), Ćwiczenia w czytaniu.
Zawiera załączniki: Przykładowe teksty i tablice do wykorzystania podczas prowadzenia ćwiczeń.
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: O DOJRZAŁOŚCI DZIECKA DO ROZPOCZĘCIA NAUKI SZKOLNEJ: Początek nauki jako bardzo ważny okres w życiu dziecka, Spostrzeganie i uwaga, Zapamiętywanie, Uczucia, Wola, Przedszkole jest ważne, O reakcjach nerwicowych, Jak przygotować dziecko do szkoły?, Zabawa - poznawanie przez działanie, Przez pytania do rozwoju mowy i pojęć, Zdolność do analizy i syntezy, Dziecko powinno być sprawne fizycznie, O rozwoju społecznym, Zainteresowanie dziecka nauką, Jaka jest rola rodziców, gdy dziecko idzie do szkoły?, Dziecko w klasie zerowej.
Zakres i zawartość: O POCZĄTKOWYCH TRUDNOŚCIACH W NAUCE SZKOLNEJ: Dziecko mało zdolne, Dziecko nieprzystosowane, Zaburzenia procesów nerwowych, Znaczenie środowiska.
Zakres i zawartość: O SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCIACH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA: Rozwój umiejętności czytania i pisania, Przyczyny trudności w nauce czytania i pisania, ich objawy, Drobne deficyty rozwojowe, O różnorodnych typach trudności w czytaniu i pisaniu, Czy dziecko źle słyszy, czy źle widzi?, Rola uważnej obserwacji dziecka.
Zakres i zawartość: WCZESNE WYKRYWANIE ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH I ICH KOREKCJA JAKO CZYNNIK ZAPOBIEGAJĄCY TRUDNOŚCIOM SZKOLNYM (WSKAZÓWKI DO ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM): Gdy zaburzony jest rozwój mowy, Jak rozwijać funkcje słuchowe?, Jak rozwijać funkcje wzrokowe?, Ulepszać sprawność ruchową.
Zakres i zawartość: JAK POMÓC DZIECKU MAJĄCEMU TRUDNOŚCI W NAUCE CZYTANIA I PISANIA?: Prowadzenie ćwiczeń usprawniających, W procesie reedukacji powinien uczestniczyć i nauczyciel w domu i w szkole, Przykłady ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami funkcji słuchowych (ćwiczenia wstępne dla dzieci młodszych, odtwarzanie struktur dźwiękowych na podstawie układów przestrzennych, ćwiczenia zmierzające do wytworzenia związków wzrokowo-słuchowych i słuchowo-wzrokowych na materiale sylabowym), Przykłady ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami funkci wzrokowych, Przykłady ćwiczeń dla dzieci z obniżoną sprawnością manualną (ćwiczenia dla dzieci w wieku szkolnym), Ćwiczenia w czytaniu.
Zakres i zawartość: Zawiera załączniki: Przykładowe teksty i tablice do wykorzystania podczas prowadzenia ćwiczeń.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej