302825
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. red. błędny ISBN.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 237-243.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wprowadzenie / Anna Kwak, Marek Rymsza.
Zawiera: Część I. Reforma opieki zastępczej: analiza podstawowych sfer działań. Ekspertyzy.
Zawiera: Reforma systemu opieki zastępczej. Założenia a rzeczywistość / Mirosław Kaczmarek.
Zawiera: Uwarunkowania reformy; Podstawy wartościujące reformowany system opieki; Założenia i struktura reformowanego systemu opieki; Instytucjonalne formy opieki zastępczej; Rodzinne formy opieki zastępczej; Obraz opieki zastępczej w świetle danych; Powiat - kreator polityki społecznej czy realizator zadań; Czy zintegrowany system opieki zastępczej? Ocena działań.
Zawiera: Zmiany założeń opieki zastępczej - zwrot w kierunku rodziny / Anna Kwak.
Zawiera: Trendy europejskie w systemie opieki zastępczej - miejsce dziecka i rodziny; Sytuacja w Polsce - nowe tendencje w opiece zastępczej.
Zawiera: Opieka zastępcza nad dzieckiem a praca socjalna, czyli o niedostatkach zreformowanego systemu pomocy społecznej w Polsce / Marek Rymsza.
Zawiera: Założenia reformy systemu opieki zastępczej nad dzieckiem i rodziną z 1999 roku; Mechanizmy obronne starego "status quo"; Rola pracownika socjalnego PCPR w procesie usamodzielniania wychowanków; Weryfikacja założeń w praktyce: "rola w działaniu"; Pracownik socjalny PCPR jako administrator procesu; Brak pracy socjalnej z rodziną.
Zawiera: Część II. Proces usamodzielnienia wychowanków placówek socjalizacyjnych i rodzin zastępczych. Badania.
Zawiera: Kreatorzy procesu usamodzielnienia / Anna Kwak.
Zawiera: Usamodzielnienie - element systemu opieki zastępczej; Przygotowanie zawodowe i organizacja pracy; Realizacja procesu usamodzielnienia - ogólne zasady; Przebieg procesu usamodzielnienia; Rodzina naturalna wychowanka; Ocena skuteczności systemu usamodzielnienia; Współpraca z innymi podmiotami; Problemy i trudności procesu usamodzielnienia; Wnioski.
Zawiera: Wychowanek domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia / Mariola Bieńko.
Zawiera: Charakterystyka wychowanków: obraz wychowanka i jego rodziny naturalnej; Rozumienie procesu usamodzielnienia; Wychowanek a osoby usamodzielniające; Realizacja w praktyce programu usamodzielnienia; Współpraca z rodzinami naturalnymi usamodzielnionych wychowanków; Ocena efektów procesu usamodzielnienia.
Zawiera: Wychowanek rodziny zastępczej jako odbiorca procesu usamodzielnienia / Ewa Wideł.
Zawiera: Charakterystyka wychowanków: obraz wychowanka i jego sytuacji rodzinnej; Rozumienie procesu usamodzielnienia; Wychowanek a osoby usamodzielniające; Realizacja w praktyce usamodzielnienia; Ocena efektów procesu usamodzielnienia.
Zawiera: Wychowanek rodzinnego domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia / Magdalena Rosochacka.
Zawiera: Charakterystyka wychowanków: rodzina naturalna oraz początek procesu usamodzielnienia; ; Rozumienie procesu usamodzielnienia przez wychowanka i osoby zaangażowane w proces; Wychowanek a osoby usamodzielniające - odległość między dawcą a biorcą procesu usamodzielnienia; Realizacja w praktyce procesu usamodzielnienia; Ocena efektów procesu usamodzielnienia.
Zawiera: Wnioski i rekomendacje / Anna Kwak, Mariola Bieńko, Magdalena Rosochacka, Ewa Wideł.
Zawiera: Formy wsparcia systemu opieki zastępczej. Komentarze i opinie / Mariola Bieńko.
Zawiera: Rola opiekuna usamodzielnienia - oczekiwania i rzeczywistość; Praca z rodziną w lokalnym systemie opieki społecznej; Zakończenie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej