301471
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna.)
Symbol UKD: 376:159.922.76]-056.36
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część I. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną. 1. List jako łącznik między dzieckiem wychowywanym w zakładzie a jego rodziną. 2. Fotografia - element pośredniczący w kontaktach między rodzicami a dziećmi. 3. Dziecko jako strona obdarzająca w kontaktach z rodzicami. 4. Rozmowy diagnostyczno-terapeutyczne o rodzinie dziecka.
Zawiera: Część II. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej. 5. Indywidualne obdarzanie uwagą niewartościującą. 6. Przeciwdziałanie niepohamowanej impulsywności przez zrytualizowany kontakt znaczący z nauczycielem. 7. przezrocza z wizerunkami uczniów jako materiał poglądowy. 8. Wygłaszanie tekstów mówiących o własnej osobie jako metoda kształtowania uspołecznienia, asertywności i płynności wymowy. 9. Wypowiadanie własnych uczuć jako pomoc w kierowaniu sobą.
Zawiera: Część III. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela. 10. Malowanie palcami na wspólnym arkuszu. 11. Lepienie na wspólnym terytorium. 12. Kompozycje krajobrazowe w piaskownicy. 13. Współdziałanie w diadach przedstawione w teatrzyku kukiełkowym.
Zawiera: Część IV. Zabawy sprzyjajace socjalizacji w małych grupach rówieśniczych. 14. Rola zabawy w rozwoju gatunkowym człowieka. 15. Spontaniczne, niekierowane zabawy w grupach czteroosobowych. 16. Współne zabawy dzieci upośledzonych i normalnych w grupach czteroosobowych. 17. Różnicowanie się ról społecznych w pięcioosobowych grupach młodzieży.18. Sesje klubowe dla pięcioosobowych grup dziewcząt wychowywanych w zakładzie. 19. Wychowanek instruktorem w pięcioosobowej grupie dziewcząt głębiej upośledzonych umysłowo.
Zawiera: Część V. Samorzutna aktywność twórcza dzieci. 20. Założenia teoretyczne kształcenia twórczej, samorzutnej aktywności uczniów. 21. Metodyka kształtowania samorzutnej aktywności uczniów głebiej upośledzonych umysłowo. 22. Swobodne malowanie plam barwnych pędzlem.
Zawiera: Arkusz zapisu programu socjalizacji.
Zawiera: Kwestionariusz "Sytuacja osobista i społeczna dziecka".
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej