301471
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 479-488.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: I. Wychowanie estetyczne.
Zawiera: 1. Sztuka: pojęcie, rys historyczny, funkcje sztuki, funkcje sztuki najnowszej, sztuka jako dzieło i akt twórczy artysty i odbiorcy, znaczenie sztuki dla dziecka, oddziaływanie sztuki nie zawsze jest dodatnie.
Zawiera: 2. Wychowanie estetyczne: problematyka, zarys historyczny, wychowanie przez i do sztuki, wychowawcza funkcja sztuki, związki wychowania estetycznego z innymi rodzajami wychowania, partnerzy wychowania estetycznego i sposoby ich przezwyciężania, perspektywy wychowania estetycznego.
Zawiera: II. Twórczość.
Zawiera: 1. Uwagi wstępne: ontologia twórczości, fenomenologia twórczości, twórczość w kontekście sztuki, twórczość w pedagogice, pedagogika twórczości, pedagogika zdolności, psychodydaktyka kreatywności, współczesne teorie wychowania a wychowanie przez sztukę, psychologiczne koncepcje twórczości.
Zawiera: 2. proces twórczy: myślenie twórcze, procesy poznawcze, emocje, motywacje, twórcza osobowość.
Zawiera: III. Trening twórczości.
Zawiera: Założenia tereningu twórczości: podstawy treningu twó130715czosci, zasady konstruowania treningu twórczości.
Zawiera: Opis wybranych technik twórczości: trening twórczości autorstwa Andrzeja Góralskiego, działania na rzecz twórczego i harmonijnego rozwoju, trening zdolności dywergencyjnych Wiesławy Limont w kontekście synektyki, sześć kapeluszy... i sześć butów... - trening myślenia i trening działania Edwarda de Bono, Mindmapping - Tony Buzan, NLP - programowanie nuerolingwistyczne - Richard Bandler, twórcza wizualizacja - Shakti Gawain, trening samodoskonalenia - Anthony Robbins.
Zawiera: IV. Trening myślenia twórczego - opis treningu autorskiego.
Zawiera: 1. Prezentacja ćwiczeń: percypowanie, zbieranie informacji, analiza, synteza, działanie twórcze. 2. Walory ćwiczeń.
Zawiera: V. Badania własne.
Zawiera: 1. Problematyka badań: sformułowanie problemów badawczych, uzasadnienie problemów badawczych, hipotezy badawcze.
Zawiera: 2. Przygotowanie i przeprowadzenie badań: plan badań, uczestnicy, techniki pomiaru wykorzystane w eksperymencie, przebieg zajęć.
Zawiera: Wyniki badań: sumaryczne omówienie wyników ilościowych,
Zawiera: 0.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej