301471
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom)
Symbol UKD: 372.878:372.3/.4
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp 1 - O książce "Dziecko w świecie muzyki". Wstęp 2 - O serii książek "Nauczyciele - Nauczycielom".
Zawiera: Część pierwsza - Świat pełen muzyki.
Zawiera: Dziecko w świecie muzyki, słów i ciszy: poszukiwanie ciszy, świat pełen dźwięków, czyli gdzie mieszka muzyka? Zaskakujące melodie i nuty poezji, paidialne święto - dziecięca manifestacja muzyki, słów i ciszy, cisza jako przystań zmęczonego słowa, inspiracje do twórczych działań dziecka, czyli zarys kompleksu pod tytułem "Świat muzyki, słowa i ciszy, jak każdy z Was go czuje, jak widzi, jak słyszy?" O istocie trójjedni, czyli bliżej filozofii wychowania / Bronisława Dymara.
Zawiera: Muzyka a rozwój małego dziecka: muzyka wśród nas - od szumów i stuków do muzyki, świat dźwięków - pierwsze kroki w krainie muzyki, dziecięce eksperymenty akustyczne i co z nich wynika? Rytm i taniec w życiu dziecka, kilka słów o odbiorze muzyki - zwłaszcza muzyki poważnej i folkloru, kontakt z muzyką a rozwój osobowości dziecka, rozwój muzyczny dziecka - myśli różne i ogólne / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera: Dziecięca muzyka eksperymentalna: twórcza aktywność dziecka jako wyznacznik jego rozwoju, muzyczna aktywność dziecka, baśniowa magia zjawisk muzycznych, czyli wsłuchiwanie się w tajemnicę, współczesna sztuka poszukująca a sztuka dziecka, klejnoty dźwiękowe szumów, szmerów i szelestów, dziecięce laboratorium teatru muzycznego, rola nauczyciela w teatralnych działaniach muzycznych / Rafał Kojs.
Zawiera: Muzyka rockowa: W stronę nałogu czy twórczego napięcia? Muzyka rockowa jako przejaw nowoczesnej wolności / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Część druga - Bliżej instrumentów i pieśni.
Zawiera: Świat ludowych, dziecięcych narzędzi dźwiękowych: nieco historii, czyli o bogactwie i różnorodności ludowych narzędzi dźwiękowych, ludowe instrumentarium dziecięce, bogactwo funkcji ludowego instrumentarium dziecięcego, świat narzędzi dźwiękowych z bliska: (nazwa, wykonanie, funkcja...) / Alojzy Kopoczek.
Zawiera: Z problemów wczesnej edukacji muzycznej dzieci w zakresie gry na fortepianie: dziecko w świecie dźwięków, o instrumentach z bliska, regionalne, narodowe i uniwersalne cechy muzyki i muzykowania - ich znaczenie dla dziecka, muzyka w szkole / Maria Kubicka-Skarbowska.
Zawiera: Pieśń ludowa w procesie edukacji społecznej: wprowadzenie, czyli o ważnych funkcjach pieśni ludowej i powinnościach nauczyciela, w kręgu pieśni dziecięcej, czyli o niektórych cechach kołysanek, kołysanki ludowe - ich bogactwo i różnorodność, znaczenie kołysanek w rozwijaniu wrażliwości i muzycznej kultury dziecka, zakończenie, czyli miejsce kołysanek w systemie wychowania i kształcenia / Krystyna Turek.
Zawiera: Część trzecia - Edukacja integralna.
Zawiera: Muzyka dla dzieci i młodzieży w zmieniającym się świecie: w kręgu tradycji, czynniki warunkujące rolę muzyki w dzisiejszym życiu, jaką muzyką dysponujemy i dla kogo ją piszemy (komponujemy)? Muzyka a młodzież we współczesnym świecie / Alojzy Suchanek.
Zawiera: O lingwistycznych i komunikacyjnych aspektach kontaktów dziecka z muzyką: muzyka a przeżycia, o ekspresji przezyć muzycznych, muzyka w kształceniu sprawności językowej dziecka / Urszula Szuścik.
Zawiera: Muzyka relaksacyjna w edukacji: muzyka w życiu dziecka, cywilizacja przeciw relaksacji, relaksacja droga do mądrości, relaksacja w szkole, muzyka relaksacyjna w pracy z dziećmi / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Część czwarta - Kreacyjne, społeczne, kulturotwórcze aspekty muzyki i muzykowania.
Zawiera: Muzyka inspiracją działań twórczych dziecka: udział nauczyciela w twórczych poczynaniach muzycznych dziecka, formy kontaktu z muzyką wspomagające realizację twórczych działań dziecka, bogactwo form integracji muzyki z innymi działaniami artystycznymi dziecka / Helena Danel-Bobrzyk.
Zawiera: Kreatywność dziecka w sferze muzyki - przygotowanie do aktywnego życia: miejsce zabawy w życiu dziecka, wychowawcze aspekty sztuki i zabawy w świecie dziecka, rozwój kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym, dziecko jako kreator zjawisk dźwiękowych / Jolanta Bauman-Szulakowska.
Zawiera: Dziedzictwo kulturowe środowiska inspiracją do działań muzycznych: pojęcie dziedzictwa kulturowego, zadania współczesnego odbiorcy dóbr kultury, Ziemia Pszczyńska i jej bogactwo kulturowe, skansen "Zagroda wsi pszczyńskiej" - inspiracją do żywego kontaktu z historią i światem muzyki ludowej, muzyka ludowa i artystyczna / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Poezja z ducha muzyki poczęta - antologia.
Zawiera: I. Świat pełen muzyki [wiersz]: Dziękczynienia, Melodia, Chwila ciszy, Cisza leśna, Cisza, Szmer wioseł, Śpiew słowika, Wielki muzyk, Wiosenny wietrzyk, Piosenka dla piosenki, Czym jest muzyka, Muzyka.
Zawiera: II. Mistrzowie i ich dzieła [wiersze poświęcone kompozytorom]: Chopin, Nekrolog Fryderyka Chopina - fragment, Wiersz do JPana Karola Kurpińskiego, Mozart, Szumi melodia jak bór niezmierzony, Schuman (wiersz dedykowany Arturowi Rubinsteinowi), Gama i Scherzo.
Zawiera: III. Poezja z miłości i muzyki poczęta [wiersze]: Scherzo, Lekcje rytmiki, Muzyka poranna, Pan Cogito rozważa różnicę między głosem ludzkim a głosem przyrody, Ojczyzną moją jest muzyka, Allegro ma non troppo, Czardasz, Matko i wierszu, i Ojczyzno, umiłowani trójjedynie, Rozmowa, Piosenka o nutach, Pauza, O mej poezji, Poezja, O śpiewie aniołów, Wezmę ja skrzypki, Słowa wśród skał.
Zawiera: Wiersze młodocianych poetów: Czym jest muzyka, Piosenka, Krakowiak i muzyka, Mokry wiersz, Bim-bom, Okno, Cztery pory roku na mojej kartce, Deszczowe prognienie ptaka, Pierwszy śnieg, Przepraszam, Muzyka.
Zawiera: Wiersze Erratusa, czyli Janusza Gumułki: Między szpitalem a sztuką, Cisza, ...szeptem jestem, Sen jest "czystą formą wyobraźni, Cisza to szept słów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej