302811
Książka
W koszyku
Dziecko w świecie marzeń / pod red. Bronisławy Dymary. - Wyd.3. - Kraków : "Impuls", 2010. - 212 s. : il. ; 24 cm.
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 2.)
Symbol UKD: 159.922.7 159.954 82(091)-93
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział I. Droga do marzeń, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni: skrzydła wyobraźni, dziecięce marzenia a szkolny tornister, sztuka nowoczesnego uczenia się-nauczania a tradycja, marzenie jako "gra wyobraźni" i jako sposób twórczego myślenia o edukacji, przykład pod tytułem: "Szaleństwo drogi do Bajlandii..." / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział II. Źródła marzeń i ich niektóre cechy: związek marzeń z potrzebami człowieka, wszechobecność marzeń w ludzkim życiu i kulturze, pedagogiczne i egzystencjalne aspekty marzeń, o niektórych tajemnicach snów i marzeń, dziwna mapa pojęć / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział III. Bohater literacki jako marzyciel: pojęcie bohatera i bohaterstwa, książka dla dziecka i jej bohaterowie, typologia marzeń, czyli o bohaterach marzących, język marzeń bohaterów, o swoistości i niezwykłości marzeń bohaterów lubianych przez dzieci / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Rozdział IV. O treści marzeń dzieci: empiryczne podstawy wiedzy na temat: "O czym marzą nasze dzieci?", marzenia o dobroci, pieknie, miłości, przyjaźni, własnym rozwoju i innych wartościach..., marzenia o lepszym świecie, o życiu tu i teraz, marzenia o dobrobycie, bogactwie i sławie, ważne treści... prawie nieobecne w marzeniach / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział V. O języku i formie marzeń: trzy spojrzenia na język - potoczne, artystyczne, naukowe, forma tekstów o marzeniach i forma marzeń w tekstach, język jako narzędzie, czyli o funkcjach języka i lingwistyce edukacyjnej, odpowiednie dać rzeczy słowo..., dawać można tylko to, co mamy / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział VI. Fascynacja światem marzeń, czyli o aforyzmach, sentencjach, złotych myślach i innych powiedzeniach: bogactwo i różnorodność powiedzeń o marzeniach, o niektórych funkcjach sentencji, aforyzmów i ..., literatura piękna jako źródło celów i marzeń - bogactwo i różnorodność krótkich form wypowiedzi o marzeniach, próba klasyfikacji aforyzmów, sentencji, złotych myśli i innych powiedzeń o marzeniach, edukacyjne aspekty aforyzmów, sentencji, złotych myśli, czyli o stosowaniu powiedzeń w praktyce szkolnej / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Rozdział VII. Dzieci i dorośli jako marzyciele: marzyciele dorośli, czyli próba ryzykownej typologii, dzieci jako marzyciele, trzy spojrzenia na marzenia / Bronisława Dymara.
Zawiera: Antologia wierszy o marzeniach, snach, fantazji, wyobraźni i...: wiersze poetów profesjonalnych, wiersze naszych dzieci, piosenki o marzeniach.
Zawiera: Aneksy: Siatka pojęć: marzenia - fantazja, wyobraźnia, sny, iluzje, cele; Teksty literackie - fragmenty (J. Andrzejewski - "Złoty lis", L. Carroll - "Alicja w Krainie Czarów", A. de Saint-Exupery - "Mały Książę"); Scenariusz kompleksu pt. "Nasza niezwykła podróż do świata bajek i baśni".
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej