301776
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część pierwsza: Poszukiwanie drogi / Kazimierz Denek.
Zawiera: Rozdział I - Pojęcie Ojczyzny, jej rodzaje, funkcje i odniesienia ; Rozuumienie Ojczyzny ; Profile Ojczyzny ; Co zawiera pojęcie Ojczyzny ; Powinności wobec Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział II - Moja mała Ojczyzna: Krzemieniec, Tczew, Wielkopolska ; Kształtowanie miłości do małej Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział III - Desygnat Ojczyzny ; Język w społeczeństwie wiedzy ; Funkcje języka w procesie edukacji ; Najstarszy czynnik kształtujacy tożsamość narodową ; Opiewany w poezji i prozie ; Czy nieuleczalne okaleczenie? ; Inwazja nowomowy na edukację ; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? ; Sprzężenie zwrotnne między językiem teorii a praktyką edukacji ; Kultura języka.
Zawiera: Rozdział IV - Najwyższa wartość ; Istota wartości, ich geneza i funkcje ; Wartości poznawcze i uniwersalne ; Wartości w edukacji ; Spory o wartości ; Ojczyzna wśród innych wartości w opinii 1872 respondentów.
Zawiera: Część druga: Kulturowe przemiany w obrębie wielkich i małych Ojczyzn / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Rozdział I - Mała i wielka Ojczyzna wobec współczesnych trendów unifikacyjnych ; Rozważania o wielkiej i małej Ojczyźnie ; Mała Ojczyzna - kształtowanie się i rozwój pojęcia ; Mikrospołeczności z tradycyjną hierarachią wartości w realiach UE.
Zawiera: Rozdział II - Mała Ojczyzna i jej wybrane "obszary szczególne" (na przykładzie Górnego Śląska) ; Górny Śląsk w rozważaniach o małej Ojczyźnie ; Górny Śląsk - "szczególny przypadek kulturowy" ; Współczesne "obszary szczególne" górnosląskiej małej Ojczyzny.
Rozdział III - "By czas nie zaćmił i niepamięć" ; Świat dziecka - światem wielkiej i małej Ojczyzny ; Wiedza o ojczyźnie lokalnej - hobby czy konieczność? ; Edukacja o małej Ojczyźnie - stan dzisiejszy i potrzeby.
Zawiera: Część trzecia: Mała i wielka Ojczyzna w humanistycznej edukacji / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział I - Wielka Ojczyzna i małe ojczyzny - śladami różnych znaczeń i kontekstów ; Stany rzeczy a sytuacje ; Polskość jako sytuacja ; Rózne barwy i odmiany polskości ; Dom rodzinny jako podstawa współbycia w małych ojczyznach ; Wartości jako obiekty, czyny i idee.
Zawiera: Rozdział II - Ojczyzna i ojczyźniane klimaty w tekstach szkolnych podręczników ; Podręczniki do języka polskiego źródłem wiedzy o polskości i Ojczyźnie ; Polskość jako sytuacja historyczna ; Bohaterstwo i bohaterowie ; Ojczyźniane klimaty w podręcznikach i zyciu arodzaje wrażliwosci dziecka ; Polska z oddali. Bohaterowie wygnańcy.
Zawiera: Rozdział III - Różne barwy polskości w kompleksowej edukacji ; Współnota uczniów i nauczycieli ; Uczenie sie kompleksowe w pigułce ; Dom niejedno ma imię i z tego właśnie słynie... - realizacja kompleksu w klasie VI ; Tradycje, obyczaje i obrzędy - dynamika zajęć w klasie II gimnazjum ; Literatura i plastyka jako opowieść o człowieku - inspiracje do zajęć w liceum ; Pedagogika współbycia jako odmiana personalizmu, źródło humanistycznej edukacji oraz patriotycznego wychowania.
Zawiera: Seria "Nauczyciele - Nauczycielom" - wykaz publikacji.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej