302767
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Istota i ewolucja pojęcia tradycji - dzieci i młodzież w świecie tradycji / Franciszek Ziemski.
Zawiera: Rozdział I - O istocie pojęcia tradycji - studnia bez dna ; Potoczne rozumienie pojęcia tradycji ; Tradycja jako stała wartość ludzkiego życia ; Pojęcie tradycji w pedagogice i szkole ; Ewolucja znaczenia pojęcia tradycji ; Na drodze poszukiwania nowych znaczeń.
Zawiera: Rozdział II - Życie społeczne jako źródło tradycji - zakres, problematyka badawcza ; Potrzeba interdyscyplinarnego spojrzenia na pojęcie tradycji ; Niektóre odmiany tradycjonalizmu.
Zawiera: Rozdział III - Niektóre problemy tradycji międzypokoleniowej i ich uwarunkowania - dziecko a tradycje w rodzinie ; Pojęcie komunikacji międzypokoleniowej ; Komunikacja międzypokoleniowa w rodzinach chłopskich ; Ewolucja pojęcia tradycji i przekazów międzypokoleniowych ; Dziecko w świecie tradycji rodzinnych i środowiskowych.
Zawiera: Rozdział IV - Dzieci i młodzież małej i wielkiej tradycji ; Pojęcie wielkiej i małej tradycji ; Dzieci i młodzież w rodzinie ; Konteksty historyczne wielkiej i małej tradycji ; Rola nauczyciela i edukacji w rozwijaniu wiedzy o tradycji rodziny i ojczyzny ; Dziecko w świecie ważnych kategorii - u podstaw wartości.
Zawiera: Rozdział V - Bliżej praktyki i codziennego życia ; Poznajemy siebie ; Mała ojczyzna, czyli bliżej rodziny ; Dom rodzinny ; Mała i wielka ojczyzna a wartości ; My i nasz region.
Zawiera: Część II - Bogactwo i różnorodność tradycji w kulturze polskiej / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Zarys problematyki, podstawowe pojęcia ; Nurty tradycji ; O niektórych formach tradycji (tradycje ludowe, relikty tradycji szlacheckich, tradycje narodowe).
Zawiera: Dziecko w świecie tradycji domu rodzinnego - wzorce zachowań oraz zwyczaje i obrzędy w rodzinnym domu dziecka, tradycje, wróżby i przekazy w życiu dziecka ; Tradycje doroczne: rok obrzędowy.
Zawiera: Dziecko i młodzież w świecie folkloru: legendy, podania, pieśni i mikroformy folkloru, folklor dziecięcy.
Zawiera: Miejsce tradycji w kulturze współczesnej i życiu dziecka.
Zawiera: Część III - Tradycje, obyczaje i obrzędy w edukacji dziecka. Poliestetyczne przestrzenie edukacji / Bronisława Dymara.
Zawiera: Tradycja jako spotkanie dziecka z miejscem, przestrzenią i czasem ; Tu mieskam, czyli dziecięce widzenie miejsca, przestrzeni i czasu ; Domy i siedliska jako miejsca pielegnowania zwyczajów, obrzędów i tradycji ; Blisko i daleko, czyli od rodzinnego domu do rodziny człowieczej ; Poszukiwanie uniwersaliów i wartości ; Globalizm jak szansa i zagorożenie dla narodowych tradycji.
Zawiera: Dźwięk, barwa, smak i zapach tradycji, czyli poliestetyczne przestrzenie edukacji ; Wokół pojęć podstawowych ; Literatura źródłem wiedzy o tradycji i inspiracją do działań twórczych ; Poliestetyczne wymiary edukacji i jej konsekwencje dla związków dziecka z tradycją ; Bliżej znaczeń ukrytych ; Smak, zapach, barwa i dźwiek tradycji, czyli w kręgu ludzi, zdarzeń i przedmiotów.
Zawiera: Tradycje, obrzędy i zwyczaje w treściach nauczania; tradycja a regionalizm i folklor ; Wokół edukacji regionalnej i interdyscyplinarności folklorystyki ; Treści nauczania a językowe aspekty tradycji, regionalizmu i... folkloru ; Tradycje, obrzędy i obyczaje w wybranych podręcznikach ; Dziecięce widzenie tradycji, zwyczajów i obrzędów.
Zawiera: "Ziemio ojczysta, ziemio jasna"... ; "Kraju mój, kraju barwny, pelargonii i malwy"..., czyli problematyka tradycji w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym ; Uczymy się kompleksowo - piszą studenci nauczania początkowego ; Projektujemy zajęcia kompleksowe na temat kompleksu w klasie VI: "Kraju mój, kraju barwny, pelargonii i malwy..." lub "Ziemio ojczysta, ziemio jasna..." ; Współdziałamy, badamy i dzielimy się wiedzą ; Propozycje na przyszłość: Co poprawić? Co zmienić? Co kontynuować? Jak pomagać sobie i innym w zespole, klasie, domu? ; Poszukiwanie pointy czasami bywa sensowne.
Zawiera: W poszukiwaniu integracji niepozornej, czyli studenckie projekty zajęć o tradycji, obrzędach, obyczajach i... ; Bogactwo pomysłów integracyjnych w scenariuszach zajęć kompleksowych ; Moi rodzice i ja - scenariusz zajęć w klasie III ; Zwyczaje wielkanocne w naszej miejscowości - kompleks zajęć w klasie III ; Najmilsze sercu słowo "matka" - kompleks zajęć w klasie III lub II ; Zamiast podsumowania wiersz Krystyna Wydry: "Innowacje".
Zawiera: Spis aneksów - czytanek: Dziecko w kulturze ludowej / Wiesława Korzeniowska ; Zachować tradycję / Anna Branicka-Wolska ; Społeczno-kulturowe funkcje / Irena Bukowska-Floreńska ; Co zawdzięczam wychowaniu w rodzinie? / Michał Żółtowski ; Wielkanoc w kulturze i tradycji ziemiańskiej / Michał Żółtowski ; Teksty wielu autorów - Wielkanoc w tradycji ludowej według różnych źródeł i autorów ; Wybrane problemy tradycji wychowania / Franciszek Ziemski ; Wspólnota wartości - podstawowe pytania dotyczace dużej i małej ojczyzny / Kazimierz Denek ; Wartości uniwersalne / Kazimierz Denek ; Metodologiczne aspekty interdyscyplinarności folklorystyki / Karol Daniel Kadłubiec ; Tradycja domu rodzinnego / Witold Jerzy Molicki.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej