303136
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 4)
Forma i typ
Gatunek
Symbol UKD: 37.018.1 37.017:17 159.922.7
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część pierwsza: Język jako wartość w kształceniu dziecka w domu i szkole.
Zawiera: Nauczyciel w dialogu: nauczyciel wobec Ordo Naturalis dziecka, cechy nauczyciela a rozwój dziecka, istota dialogu - język i dialog w działaniu nauczyciela, dialog a bogactwo sytuacji edukacyjnych, o ważnych funkcjach dialogu / Genowefa Koc-Seniuch.
Zawiera: Rzeczywistość szkolna w języku środowiskowym uczniów: wspólnota a język, żargon uczniowski jako socjolekt, odzwierciedlenie rzeczywistości szkolnej w żargonie uczniów, żargonowa funkcjonalność tworów przezwiskowych / Robert Mrózek.
Zawiera: Rola rodziny i szkoły w edukacji językowej dzieci w środowisku śląskim: o rozwoju językowym dzieci śląskich we wczesnym dzieciństwie - język dziecka w rodzinie, edukacja językowa w przedszkolu, stan sprawności językowej dzieci w zakresie posługiwania się polszczyzną ogólną, swoistość edukacji językowej - trudności językowe uczniów klas niższych wynikające z interferencji gwary, możliwości współpracy szkoły z rodziną w kształceniu sprawności językowej dzieci śląskich / Helena Synowiec.
Zawiera: Uczenie się jako forma działalności ucznia: istota i znaczenie wdrażania do uczenia się, ogólne prawidłowości procesu uczenia się, nauczyciel jako organizator uczenia się innych / Łucja Dawid.
Zawiera: Dziecko jako pytający i pytany: kilka uwag o pytaniach w ogóle, o pytaniach zadawanych przez dzieci, dziecko jako osoba pytana, co sprzyja postawie pytającej dziecka? / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Część druga: Dziecko w szkole.
Zawiera: Przestrzenie szkoły i przestrzenie życia, czyli trzy światy dziecka: fascynujące słowo: świat, o miejscu, przestrzeni i przestronności, czasoprzestrzenne aspekty życia i działania, przestrzenie szkoły, o niektórych rodzajach przestrzeni międzyludzkich, czyli o światach dziecka / Bronisława Dymara.
Zawiera: Aneks 1: Związek miejsca i przestrzeni - ujęcie holistyczne.
Zawiera: Aneks 2: Potoczne, naukowe i literackie znaczenie miejsca.
Zawiera: Aneks 3: Wielość znaczeń pojęcia przestrzeni - ujęcie interdyscyplinarne.
Zawiera: Wartość rodziny w procesie wychowania współczesnego pokolenia: przyszłość dziecka zależy od rodziny, pojęcie, istota i treść oddziaływań wychowawczych w rodzinie, dziecko jako pełnowartościowa osoba a proces komunikacji w rodzinie, zaspokajanie podstawowych potrzeb w rodzinie warunkiem prawidłowych relacji interpersonalnych dzieci, wychowanie do mądrej miłości / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Nauczyciel w wielu rolach: spojrzenie w krzywe zwierciadło, nauczyciel w roli służebnej, style kierowania, nauczyciel jako kierownik, jako partner, jako decydent i innowator, jako organizator / Bogumiła Hiszpańska.
Zawiera: Dziecko i jego wpływ na życie w szkole: kilka uwag o samorządności ucznia, uczniowie i nauczyciele, szkoła jako instytucja i..., szkoła miejscem wychowania do demokracji, dobre rady nie tylko dla uczniów / Beata Oelszlaenger.
Zawiera: Samorządność w pedagogice i współczesnej szkole: rozważania terminologiczne, samorządność w koncepcji pedagogicznej Janusza Korczaka, koncepcja pedagogiczna Aleksandra Kamińskiego jako wyraz samorządnego działania dzieci i młodzieży, modelowe propozycje kształcenia idei samorządności w środowisku szkolnym / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Projekt "Mniszek lekarski" nowym pomysłem edukacji ekologicznej najmłodszych: założenia projektu, potrzeba edukacji ekologicznej, związek dziecka z przyroda, czyli... Jestem wiatrem, krótko o metodzie, czyli jak to zrobić, żeby się udało, spotkania z przyrodą i ich rezultaty / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Aneks 1 i 2: Arkusz dziennika - z radami (przykład).
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej