301425
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Trudności zwykłe a trudności specyficzne w uczeniu się matematyki. Omówienie treści zawartych w kolejnych rozdziałach. Informacja o badaniach stanowiących podstawę napisania książki.
Zawiera: Dojrzałość do uczenia się matematyki. Problem wrażliwości i podatności w zakresie uczenia się matematyki na sposób szkolny.
Zawiera: Dziecięce liczenie podstawą uczenia się matematyki w szkole.
Zawiera: Intuicje matematyczne dostępne dzieciom przedszkolnym. Wyniki badań.
Zawiera: Rozwój dziecięcego myślenia.
Zawiera: Liczenie na palcach. Ograniczenia poznawcze charakteryzujące dziecięce liczenie.
Zawiera: Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki.
Zawiera: Operacyjne rozumowanie w zakresie koniecznym do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych. Wyniki badań.
Zawiera: Niski poziom operacyjnego rozumowania przeszkodą w kształtowaniu w umysłach dzieci pojęcia liczby naturalnej.
Zawiera: Intelektualne bariery w rozumieniu sensu zadań tekstowych rozwiązywanych w szkole.
Zawiera: Konsekwencje rozpoczynania nauki matematyki w szkole bez należytych kompetencji intelektualnych.
Zawiera: Zdolność do swobodnego posługiwania się reprezentacjami ikonicznymi i symbolicznymi podstawą uczenia się matematyki w warunkach szkolnych.
Zawiera: Trzy rodzaje reprezentacji: enaktywna, ikoniczna, symboliczna.
Zawiera: Proste formuły arytmetyczne jako trudne syntezy symboliczne.
Zawiera: Dlaczego dzieciom tak trudno posługiwać się schematami graficznymi w rozwiązywaniu zadań.
Zawiera: Dojrzałość emocjonalna i jej znaczenie w uczeniu się matematyki.
Zawiera: Zadania matematyczne jako sytuacje trudne.
Zawiera: Zachowania dzieci podczas pokonywania trudności zawartych w zadaniach matematycznych. Wyniki badań.
Zawiera: Rozumowanie i emocje w procesie uczenia się matematyki. Problem blokad emocjonalnych.
Zawiera: Integracja czynności percepcyjno-motorycznych a uczenie się matematyki w szkole.
Zawiera: Podstawy diagnozy działalności matematycznej.
Zawiera: Zadania badawcze, które warto zrealizować w ramach diagnozy działalności matematycznej dzieci.
Zawiera: Interpretacja wyników badań. Diagnoza na użytek zajęć korekcyjno-wyrównawczych.
Zawiera: Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze: ustalenia terminologiczne i ogólna charakterystyka.
Zawiera: Teoretyczne podstawy zajęć korekcyjno-wyrównawczych.
Zawiera: Zasady prowadzenia zajęć z dziećmi: Zasada stawiania zadań i wymagań na miarę strefy najbliższego rozwoju, Zasada pełnej opieki wychowawczej i współpraca z dorosłymi zajmującymi się dzieckiem na co dzień, Zasada akceptacji dziecka i dobrego z nim kontaktu.
Zawiera: Sposoby konstruowania programów zajęć korekcyjno-wyrównawczych dostosowanych do potrzeb i możliwości dzieci: Konstruowanie programów - uwagi ogólne, Program Wojtka, ucznia klasy I, Program Moniki, uczennicy klasy II, Program Jarka z klasy zerowej.
Zawiera: Metody prowadzenia zajęć korekcyjno-wyrównawczych z dziećmi: Naprzemienne układanie i rozwiązywanie zadań jako sposób prowadzenia zajęć z dzieckiem, Zastosowanie metod czynnościowych w rekonstruowaniu systemu wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci, Zajęcia z dziećmi - kwestie organizacyjne.
Zawiera: Przykładowe scenariusze zajęć z dzieckiem: Schemat własnego ciała i orientacja przestrzenna, Rozwijanie dziecięcego myślenia, Konwencje - układanie przepisów gier i respektowanie ich w rozgrywkach, Układanie i rozwiązywanie zadań, Klasyfikacja, Kontynuacje i przekształcenia, Zrozumienie, że liczba elementów w zbiorze jest stała mimo zmiany ich układu, Wyznaczanie konsekwentnych serii, Miara i sens mierzenia. Problem stałości długości przy obserwowanych przekształceniach, Problem stałości wielkości ciągłych (długość-masa-tworzywo-płyny), Różnicowanie zmian zachodzących w czasie, wprowadzenie pomiaru czasu, Rekonstrukcja systemu wiadomości i umiejętności matematycznych - uwagi ogólne.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej