301425
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak wspierać uczenie się dzieci? Projekty działań nauczycielskich wspomagających uczenie się ucznia. Znaczenie pytań. Egzemplifikacja metod służących wspieraniu uczenia się. Technika PMI (E. de Bono), Technika Kuli śniegowej - piramidowa, Technika 635, Technika metaplanu, Technika sześciu myślowych kapeluszy (T. Buzan), Technika powokacji (E. de Bono). Uczenie się w kształceniu zintegrowanym. Uczenie się uczniów klas młodszych - niektóre wyniki badań. Istota i znaczenie aktywności twórczej. Warunki i możliwości stymulowania aktywności twórczej uczniów w klasach I-III, Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności twórczej uczniów, Twórcza aktywność językowa uczniów. Sposoby wspomagania twórczej aktywności językowej uczniów. Twórcze zadania językowe jako stymulator twórczej aktywności językowej uczniów młodszych - propozycje praktyczne. Matematyka jako integralna część edukacji na poziomie wczesnoszkolnym. Motywacja do nauki matematyki w świetle badań własnych. Miejsce i rola edukacji przyrodniczej w edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym. Metody edukacji ekologicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym (metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody waloryzacyjne, metody praktyczne, metody asymilacji wiedzy. Relacje interpersonalne jako warunek rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Doświadczenie samego siebie i jego wpływ na zachowanie jednostki i pełnienie ról społecznych. Znaczenie transpozycji obrazu Ja dziecka podejmującego edukację szkolną na nowe sytuacje społeczne. "Ja - inni", czyli co pedagog powinien wiedzieć o wybranych determinantach kształtowania się kompetencji społecznych dziecka z utrudnieniami w rozwoju, aby zrozumieć jego zachowania. Teoretyczne i praktyczne aspekty diagnozy dziecka z utrudnieniami w społecznym funkcjonowaniu. Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w klasie szkolnej - analiza problemu w świetle badań empirycznych. Teoria inteligencji wielorakich. Koncepcja wielointeligentnej edukacji dla dziecka. Wielointeligentne odkrywanie świata. Zmiany w edukacji a rodzice, przedszkole i szkoła. Kierunki nauczycielskich działań w zakresie "oswajania" dzieci ze szkołą. Konteksty dojrzałości szkolnej. Poprawne relacje między domem rodzinnym a szkołą. Działania szkoły na rzecz adaptacji szkolnej i włączenia dzieci i rodziców do szkolnej społeczności. Poziom wrażliwości szkoły na dziecko. Osobiste nastawienia i oczekiwania dzieci podejmujących obowiązek szkolny. Obrzędy przejścia (włączenia) w społecznośc szkolną. Przestrzeń fizyczna i symboliczna w szkole. Współpraca szkoły z rodzicami a funkcje szkoły. Założenia współpracy szkoły z rodzicami i jej cele i zasady. Warunki skutecznej współpracy szkoły z rodzicami i jej typy. Rozmowa nauczyciela z rodzicami jako warunek skutecznej współpracy. Wybrane formy wzajemnej współpracy. Odmienne traktowanie dziewcząt i chłopców w procesie edukacyjnym. Funkcjonowanie człowieka w czasach późnej nowoczesności. Traumatogenny charakter zmian społecznych. Funkcjonowanie rodziny w późnej nowoczesności. Problemy edukacyjne generowane przez zmiany transformacyjne w Polsce. Zadania nauczyciela wobec zmiany społecznej i edukacyjnej. Kompetencje nauczycieli języków obcych. Model kompetencji nauczycieli języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej. Autorytet i jego rodzaje. Rola i funkcje autorytetu w wychowaniu. Tworzenie nauczycielskiego autorytetu. Funkcjonowanie społeczne osób chorych i niepełnosprawnych. Edukacja a postrzeganie osób niepełnosprawnych. Od integracji do inkluzji. Edukacja inkluzyjna alternatywą dla współczesnej edukacji. Nauczyciel wobec choroby i niepełnosprawności.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 11-29 : Uczenie uczenia się - wspieranie edukacyjne ucznia / Irena Adamek.
Zawiera: S. 31-49 : Uczenie się uczniów klas początkowego / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: S. 51-68 : Wspomaganie twórczej aktywności językowej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Sufa.
Zawiera: S. 69-84 : Rozbudzanie motywacji do uczenia się matematyki / Anna Jakubowska-Bryx.
Zawiera: S. 85-101 : Wiedza i świadomość ekologiczna uczniów klas trzecich szkół podstawowych / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 105-125 : Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w przestrzeni społecznej klasy szkolnej / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 127-143 : Wielointeligentna edukacja dla dziecka / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 145-163 : Dziecko w szkole. Przygotowanie szkoły - przygotowanie do szkoły / Elżbieta Jaszczyszyn.
Zawiera: S. 165-181 : Współpraca szkoły z rodzicami dzieci w młodszym wieku szkolnym / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 183-199 : Płeć jako kategoria różnicująca opinie uczniów o szkole / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 203-221 : Nauczyciel wobec wyzwań edukacyjnych późnej nowoczesności / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 233-248 : W obliczu rozlicznych wyzwań - model kompetentnego nauczyciela języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 259-273 : Przesłanie nauczycielskiego autorytetu / Anna Szkolak.
Zawiera: S.275-292 : Nauczyciel i jego rola w kształtowaniu postaw dzieci wobec osób chorych i niepełnosprawnych / Iwona Rudek.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: Jak wspierać uczenie się dzieci? Projekty działań nauczycielskich wspomagających uczenie się ucznia. Znaczenie pytań. Egzemplifikacja metod służących wspieraniu uczenia się. Technika PMI (E. de Bono), Technika Kuli śniegowej - piramidowa, Technika 635, Technika metaplanu, Technika sześciu myślowych kapeluszy (T. Buzan), Technika powokacji (E. de Bono). Uczenie się w kształceniu zintegrowanym. Uczenie się uczniów klas młodszych - niektóre wyniki badań. Istota i znaczenie aktywności twórczej. Warunki i możliwości stymulowania aktywności twórczej uczniów w klasach I-III, Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności twórczej uczniów, Twórcza aktywność językowa uczniów. Sposoby wspomagania twórczej aktywności językowej uczniów. Twórcze zadania językowe jako stymulator twórczej aktywności językowej uczniów młodszych - propozycje praktyczne. Matematyka jako integralna część edukacji na poziomie wczesnoszkolnym. Motywacja do nauki matematyki w świetle badań własnych. Miejsce i rola edukacji przyrodniczej w edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym. Metody edukacji ekologicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym (metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody waloryzacyjne, metody praktyczne, metody asymilacji wiedzy. Relacje interpersonalne jako warunek rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Doświadczenie samego siebie i jego wpływ na zachowanie jednostki i pełnienie ról społecznych. Znaczenie transpozycji obrazu Ja dziecka podejmującego edukację szkolną na nowe sytuacje społeczne. "Ja - inni", czyli co pedagog powinien wiedzieć o wybranych determinantach kształtowania się kompetencji społecznych dziecka z utrudnieniami w rozwoju, aby zrozumieć jego zachowania. Teoretyczne i praktyczne aspekty diagnozy dziecka z utrudnieniami w społecznym funkcjonowaniu. Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w klasie szkolnej - analiza problemu w świetle badań empirycznych. Teoria inteligencji wielorakich. Koncepcja wielointeligentnej edukacji dla dziecka. Wielointeligentne odkrywanie świata. Zmiany w edukacji a rodzice, przedszkole i szkoła. Kierunki nauczycielskich działań w zakresie "oswajania" dzieci ze szkołą. Konteksty dojrzałości szkolnej. Poprawne relacje między domem rodzinnym a szkołą. Działania szkoły na rzecz adaptacji szkolnej i włączenia dzieci i rodziców do szkolnej społeczności. Poziom wrażliwości szkoły na dziecko. Osobiste nastawienia i oczekiwania dzieci podejmujących obowiązek szkolny. Obrzędy przejścia (włączenia) w społecznośc szkolną. Przestrzeń fizyczna i symboliczna w szkole. Współpraca szkoły z rodzicami a funkcje szkoły. Założenia współpracy szkoły z rodzicami i jej cele i zasady. Warunki skutecznej współpracy szkoły z rodzicami i jej typy. Rozmowa nauczyciela z rodzicami jako warunek skutecznej współpracy. Wybrane formy wzajemnej współpracy. Odmienne traktowanie dziewcząt i chłopców w procesie edukacyjnym. Funkcjonowanie człowieka w czasach późnej nowoczesności. Traumatogenny charakter zmian społecznych. Funkcjonowanie rodziny w późnej nowoczesności. Problemy edukacyjne generowane przez zmiany transformacyjne w Polsce. Zadania nauczyciela wobec zmiany społecznej i edukacyjnej. Kompetencje nauczycieli języków obcych. Model kompetencji nauczycieli języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej. Autorytet i jego rodzaje. Rola i funkcje autorytetu w wychowaniu. Tworzenie nauczycielskiego autorytetu. Funkcjonowanie społeczne osób chorych i niepełnosprawnych. Edukacja a postrzeganie osób niepełnosprawnych. Od integracji do inkluzji. Edukacja inkluzyjna alternatywą dla współczesnej edukacji. Nauczyciel wobec choroby i niepełnosprawności.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej