301315
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ NAD ROZWOJEM OSOBOWOŚCI DZIECI: Osobowość i jej kształtowanie się, Regulacyjna teoria osobowości J. Reykowskiego, Sytuacja dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i szkolnego oraz jej wpływ na rozwój ich osobowości, Problemy badawcze.
Zawiera: ROZWÓJ OSOBOWOŚCI DZIECI KOŃCZĄCYCH EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ: Motywy działania dzieci (Motywująca rola środków wychowawczych, Wpływ motywów osobistych, społecznych i czynnościowych na działanie dziecka, Aktywizujące znaczenie sukcesów i porażek w działaniu dziecka, Powodzenia i niepowodzenia w realizacji celów a poziom aspiracji dzieci).
Zawiera: SAMOOCENY DZIECI: Ocena własnych możliwości na tle standardu grupowego, Samooceny zachowań moralnych.
Zawiera: ZACHOWANIA SPOŁECZNO-MORALNE DZIECI: Gotowość do zachowań prospołecznych (Gotowość do życzliwego zachowania się wobec innych osób, Gotowość do współpracy i współdziałania z kolegami, Poczucie powinności w zakresie norm poszanowania mienia indywidualnego i społecznego, Dostrzeganie i rozwiązywanie problemów związanych z normą nieprzywłaszczenia, Gotowość do samodzielnego pokonywania trudności życiowych).
Zawiera: UZASADNIANIE PRZEZ DZIECI ZACHOWAŃ PROSPOŁECZNYCH: Uzasadnianie życzliwego zachowania się wobec innych osób, Uzasadnianie potrzeby współdziałania z kolegami, Uzasadnienie konieczności poszanowania mienia indywidualnego i społecznego, Argumentacja na rzecz normy "nie kradnij", Uzasadnienie potrzeby samodzielnego pokonywania trudności życiowych, Ocena i wartościowanie przez dzieci czynów moralnych, poglądy dzieci na posłuszeństwo i równość, Stosunek dzieci do przewinień i sankcji, Kryteria ocen moralnych, Wartościowanie przez dzieci czynów moralnych odnoszących się do różnych obiektów społecznych, Przestrzeganie przez dzieci norm społeczno-moralnych, Zachowania dzieci w naturalnych sytuacjach przedszkolnych, Zachowania dzieci w sytuacjach eksperymentalnych, zachowania dzieci wobec innych osób, Zachowania dzieci wobec mienia.
POZIOM ROZWOJU INTEGRACYJNYCH I REGULACYJNYCH FUNKCJI OSOBOWOŚCI DZIECI KOŃCZĄCYCH EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ: Zróżnicowanie zachowań dzieci zależne od środowiska lokalnego, Zróżnicowanie zachowań dzieci zależne od poziomu wykształcenia i charakteru pracy zawodowej rodziców, Różnice między zachowaniami dzieci uczęszczających do przedszkola a zachowaniami dzieci objętych jednorocznym wychowaniem przedszkolnym.
Zawiera: NAUKA W KLASIE i A ROZWÓJ OSOBOWOŚCI: Wypełnianie przez dzieci obowiązków szkolnych (przystosowanie społeczne uczniów klasy I, Osiągnięcia dydaktyczne uczniów klasy I), Stosunki społeczne między dziećmi w klasie I (akceptacja dziecka przez kolegów, sympatie i niechęci grupy do dziecka i dziecka do grupy), Zachowania społeczne dzieci w kontaktach z nauczycielami i kolegami, Stosunek uczniów klasy pierwszej do szkoły i obowiązków szkolnych, Wpływ nauki w klasie I na rozwój osobowości dzieci.
Zawiera: KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROSPOŁECZNYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I MŁODSZYM SZKOLNYM: Psychologiczna analiza procesu uruchamiania czynności prospołecznych, Metody i techniki kształtowania postaw prospołecznych dzieci, Kształtowanie w toku procesu dydaktyczno-wychowawczego w przedszkolu i szkole gotowości i umiejętności dzieci do podejmowania działań prospołecznych (Rozwijanie umiejętności dostrzegania potrzeb i oczekiwań społecznych, Wzbogacanie słownictwa i kształtowanie pojęć społeczno-moralnych, Rozwijanie umiejętności oceny czynów moralnych, Rozwijanie zdolności do uświadamiania sobie konsekwencji własnego działania dla dobra innych ludzi, Uświadamianie norm i zasad postępowania obowiązujących w życiu społecznym, Rozwiązywanie umiejętności projektowania i realizowania działań prospołecznych).
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej