301301
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Prawo i praktyka tworzenia przedszkoli specjalnych: podstawy prawne, nadzór i zarządzanie placówką, procedura przyjęcia dziecka, kwalifikacje i czas pracy nauczycieli, specjalistów / Dorota Puławska.
Zawiera: Organizacja środowiska wychowującego (dobór dzieci do grup, warunki lokalowe i wyposażenie sal) / Elżbieta Budzyńska, Edyta Łapińska.
Zawiera: Organizacja pracy wychowawczo-dydaktycznej: metoda ośrodków pracy - wiodąca forma organizacji (zajęcia wstępne, praca poznawcza - obserwacja, kojarzenie, ekspresja, zajęcia końcowe, rodzaje zajęć i ich częstotliwość / Beata Dziewięcka
Zawiera: Obowiązująca dokumentacja / Dorota Puławska.
Zawiera: Współpraca przedszkola specjalnego z rodziną: formy i metody, aspekty psychologiczne / Beata Dziewięcka, Anna Łacheta.
Zawiera: Programy rehabilitacji i planowania pracy w przedszkolu specjalnym.
Zawiera: Założenia koncepcyjne i konstrukcja programu Przedszkola Specjalnego nr 249 / Ewa Kulesza.
Zawiera: Procedura wdrożenia programów / Dorota Puławska.
Zawiera: Autorskie programy grupowe realizowane w Przedszkolu Specjalnym nr 249: program integracji środowiskowej, "Chcę byc aktywny" - program dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, program dogoterapii, program promocji przedszkola, indywidualne programy rehabilitacji / ALicja Paderewska, Agnieszka Popławska, Edyta Łapińska, Ewa Kulesza.
Zawiera: Planowanie pracy w przedszkolu: perspektywiczne i krótkoterminowe plany pracy (plan trzyletni, plany roczne, grupowe plany miesięczne; scenariusz zajęć jako narzędzie planowania pracy nauczyciela / Beata Dziewięcka, Edyta Łapińska.
Zawiera: Część III: Przebieg procesu rehabilitacji w warunkach przedszkola specjalnego.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu - Zasady rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa M. Kulesza.
Zawiera: Metody i techniki wykorzystywane przez nauczycieli w pracy grupowej i indywidualnej: Metoda Porannego Kręgu, Metoda stymulacji sensorycznej, Metoda integracji sensorycznej, Programy aktywności M. i Ch. Knillów, Metoda Dobrego Startu, Metoda P. Dennisona, techniki plastyczne, forma parateatralna, korowody / Alicja Paderewska i in.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez terapeutów spoza przedszkola - terapia kontaktowa z udziałem zwierząt (dogoterapia, hipoterapia) / Agnieszka Popławska, Marta Wiśniewska.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez specjalistów zatrudnionych w przedszkolu - zajęcia logopedyczne (zadania logopedy, diagnoza, ćwiczenia, metody wspomagające porozumiewanie się, logorytmika / Agnieszka Popławska, Marta Wiśniewska.
Zawiera: Zajęcia umuzykalniające (rytmika z elementami muzykoterapii, taniec i ruch przy muzyce) / Ewa Rybarczyk.
Zawiera: Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej: diagnostyka wad postawy i dobór dzieci na zajęcia, cele i zasady postępowania korekcyjnego, terapia ruchem według założeń W. Sherborne / Edyta Łapińska.
Zawiera: Opieka psychologiczna - zadania psychologa w przedszkolu specjalnym / Marta Bogusławska-Michniak.
Zawiera: Psychologiczne wsparcie rodziny małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - studium: prośba o pomoc psychologiczną, interakcje w rodzinie, współdziałanie rodziców, kompetencje komunikacyjne rodziców a ich relacje z dziećmi, wspieranie rozwoju dziecka, podsumowanie współpracy, spotkania konsultacyjne / Małgorzata Dąbrowska.
Zawiera: Reahabilitacja indywidualna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Zawiera: Diagnoza pedagogiczna podstawą indywidualnego programu pracy z dzieckiem: metody diagnostyczne stosowane przez nauczycieli, konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych / Beata Dziewiecka.
Zawiera: Ogólna charakterystyka procesu rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku: przebieg i skuteczność terapii, indywidualny program terapeutyczny opracowany przez nauczycielki / Monika Berbecka, Iwona Sabała.
Zawiera: Indywidualny program wspomagania mowy i komunikacji opracowany przez logopedę / Agnieszka Popławska.
Zawiera: Przykładowy program usprawniania opracowany przez rehabilitanta - zajęcia z hipoterapii / Alicja Paszkiewicz.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Adresatami książki są nauczyciele, psycholodzy, logopedzi, rehabilitanci, muzykoterapeuci i inni specjaliści pracujący w przedszkolach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, w ośrodkach wczesnej interwencji oraz w ośrodkach dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, studenci kierunków pedagogicznych i psychologicznych, administratorzy nadzorujący placówki opiekuńczo-wychowawcze i rehabilitacyjne.
Uwaga dotycząca dodatków
00
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej