301315
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.s.233-235
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego ; Istota kształcenia wyzwalającego ; Standardy waluacji a podmiotowość i tożsamość ; Osobowość w ujęciu C. Rogersa ; Prekursorzy kształcenia wyzwalającego: Jan Jakub Rousseau, Jan Henryk Pestalozzi, Ellen Key, Maria Montessori.
Zawiera: Twórcy systemów kształcenia w wolności: wolne szkoły waldorfowskie, Wolna Szkoła Summerhill, rogerowska koncepcja kształcenia, polifonia, dialog i wartościowe dyskursy modernizmu w radykalnej pedagogice Henry'ego Girouxa, przesłanki antypedagogiki kształcenia w wolności.
Zawiera: Dialog i relacje dialogowe w procesie kształcenia ; Korzenie dialogu ; Podmioty i przedmioty dialogu edukacyjnego ; Edukacyjny dialog informacyjny ; Edukacyjny dialog negocjacyjny i jego odmiany ; Negocjacja jako metoda osiągania pozaedukacyjnych celów.
Zawiera: Koncepcja kształcenia wyzwalającego ; Dezyderaty kształcenia wyzwalającego skierowane do nauczyciela: dezyderaty ogólnowychowawcze, dydaktyczne ; Upodmiotowiające zajęcia dydaktyczne ; Przechodzenie od heterogennych do podmiotowych celów kształcenia ; Podmiotowe cele kształcenia i strategie ich uzewnętrzniania ; Teleologiczne strategie w modelach upodmiotowiających zajęć dydaktycznych ; Podstawowe kategorie pojęciowe modeli upodmiotowiających zajęć dydaktycznych ; Kształcenie wyzwalające jako systemowe zmiany w procesie dydaktycznym i interakcjach społecznych jego uczestników.
Zawiera: Stan doświadczania poczucia podmiotowości ucznia w edukacji wczesnoszkolnej ; Organizacja badań i charakterystyka badanych ; Metody opracowania zgromadzonego materiału ; Nauka szkolna bez lęku ; Wpływ uczniów na proces uczenia się ; Wyzwalanie motywów uczenia się ; Pobudzanie i wspieranie zainteresowań ; Postawa nauczyciela ; Ogólny stan poczucia podmiotowości uczniów klas I-III w procesie kształcenia.
Zawiera: Próba zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalającego w edukacji wczesnoszkolnej ; Podstawy metodologii badań nad skutecznością kształcenia wyzwalającego ; Stwarzanie warunków spełniających założenia kształcenia wyzwalającego ; Treści programowe i ich realizacja ; Realizacja identycznego tematu z zastosowaniem teleologicznej strategii "O', "D" i "E."
Zawiera: Wpływ kształcenia wyzwalającego na rozwój uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Osiągnięcia szkolne uczniów grup porównawczych w badaniach końcowych i dystansowych ; Efektywność kształcenia wyzwalającego w świetle danych pochodzących z obserwacji ; Podmiotowość w procesie kształcenia w ocenie uczniów grup porównawczych ; Kształcenie wyzwalające w ocenie uczestników eksperymentu.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej