301269
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 161-167.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Teoretyczne podstawy asertywności ; Ogólna charakterystyka asertywności: pojęcie, asertywność jako umiejętność społeczna, rodzaje, uwarunkowania.
Zawiera: Asertywność w wybranych podejściach teoretycznych: według założeń teorii uczenia się, teorii poznawczych, orientacji humanistycznych, według koncepcji behawioralno-poznawcz0-fenomenologicznej.
Zawiera: Aserywność w praktyce pedagogicznej: znaczenie asertywności w pracy pedagogicznej, sposoby rozwijania asertywności u wychowanków przez nauczycieli-wychowawców.
Zawiera: Trening asertywności i jego skuteczność: psychospołeczna rola treningu asertywności, opis treningu, wyniki badań nad skutecznością.
Zawiera: Rozwijanie asertywności w kształceniu pedagogicznym: cele, techniki (behawioralne i poznawcze techniki modyfikacji zachowania).
Zawiera: Scenariusze zajęć rozwijających asertywność u pedagogów.
Zawiera: Strategia badań własnych: cel i problemy badawcze, metoda i techniki badawcze, organizacja badań i osoby badane.
Zawiera: Wyniki badań nad skutecznością rozwijania asertywności u studentów pedagogiki: gotowość do zachowań asertywnych, poziom samooceny i samoakceptacji studentów, opinie o zajęciach osób badanych, trwałość zmian w zakresie gotowości do zachowań asertywnych.
Zawiera: Materiały do autodiagnozy asertywności dla nauczycieli i wychowawców ; Aneks 1 - Określenie własnych granic ; Aneks 2 - Kwestionariusz asertywności dla nauczycieli i wychowawców (do wykorzystania w scenariuszu 2).
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej