303136
Książka
W koszyku
(Sport, Zdrowie.)
Kultura fizyczna i jej rozumienie. Analiza i interpretacja pojęć: wychowanie i wychowanie fizyczne (edukacja fizyczna). Próba określenia małej skuteczności działań pedagogicznych nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w wychowaniu fizycznym. Znamiona nowoczesności w wychowaniu fizycznym. Cele i funkcje wychowania fizycznego. Proces edukacji fizycznej i jego prakseologiczne ogniwa. Diagnoza jako podstawa skuteczności w osiąganiu celów edukacji fizycznej. Motoryczność ludzka i jej przejawy. Nauczanie czynności ruchowych. Jak w praktyce mierzyć sprawność fizyczną dziecka i jak interpretować jej pomiar? Teoretyczna koncepcja edukacji fizycznej podstawą do samokształcenia nauczyciela. Aktywność ruchowa jako stymulator rozwoju człowieka. Ogólna charakterystyka rozwoju ucznia w młodszym wieku szkolnym. Czynniki genetyczne i środowiskowe wpływające na tempo wzrastania i dojrzewania. Metody oceny wieku dziecka. Praktyczne zastosowanie podstawowych pomiarów antropometrycznych. Fizjologiczna klasyfikacja wysiłków fizycznych. Wydolność fizyczna i sposby jej oceny u dzieci. Wysiłek statyczny i dymaniczny u dzieci. Szkoła promująca zdrowie. Badania lekarskie dzieci, kwalifikacje do zajęć wychowania fizycznego. Potrzeby zdrowotne dzieci i młodzieży. Pomoc doraźna w różnych sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu. Znaczenie prawidłowej postawy dla zdrowia. Rola kręgosłupa w kształtowaniu postawy ciała (aspekty anatomiczne, biomechaniczne, fizjologiczne). Teoretyczne podstawy postępowania korekcyjnego z uwzględnieniem trójtorowości oddziaływań na wady postawy. Podstawowe metody badania i oceny postawy ciała uczniów przydatne w pracy nauczyciela klas początkowych (sprawdzian prawidłowej sylwetki). Uproszczone oględziny ortopedyczne pod kątem najczęściej występujących wad postawy. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane w poszczególnych grupach wad postawy ciała. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane przy wadach statycznych kończyn dolnych. Elementy gimnastyki korekcyjnej na lekcji wychowania fizycznego. Najczęściej spotykane pozaortopedyczne schorzenia wieku rozwojowego, patofizjologia. Współpraca nauczyciela z rodzicami w realizacji zadań korekcyjno-kompensacyjnych. Zapoznanie dzieci i rodziców z metodami samokontroli. Praca dzieci i rodziców z kasetą video. Współpraca nauczyciela z lekarzem i pielęgniarką szkolną. Organizacja opieki zdrowotnej nad uczniem klas I- III. Myśl pedagogiczna o szkolnym wychowaniu fizycznym w ujęciu historycznym. Miejsce i rola wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej. Indywidualiazacja w postępowaniu pedagogicznym z punktu widzenia dojrzałości szkolnej, zdrowia i potrzeb rozwojowych uczniów. Program jako odzwierciedlenie teoretycznych koncepcji wychowania fizycznego. Pedagogiczna interpretacja programu wychowania fizycznego w świetle reformy edukacji. Zasady tworzenia programu. Planowanie pracy nauczyciela w rocznym cyklu kierowania kształceniem i wychowaniem ucznia. Zajęcia ruchowe - precyzowanie zadań instrumentalnych i kierunkowych, tok jako struktura zajęć, zadania operacyjne jako treść. Metody stosowane w procesie wychowania fizycznegi i ich interpretacja. Znaczenie metod twórczych w wychowaniu fizycznym. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w przełamywaniu dystansu między nauczycielem i uczniem oraz między uczniami. Formy organizacyjne, czasowe i przestrzenne warunki postępowania pedagogicznego. Wpływ środków dydaktycznych na zwiększenie efektywności oddziaływań pedagogicznych. Zestaw środków służących do rozwoju zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych. Zajęcia ruchowe w trudnych warunkach. Wiedza ucznia jako warunek świadomego dbania o własne ciało. Merytoryczne, metodyczne i organizacyjne przygotowanie nauczyciela do prowadzenia poszczególnych zajęć. Opracowanie scenariusza zajęć ruchowych. Ocena ucznia z wychowania fizycznego jako dobrze pojęta ewaluacja pedagogiczna. Samoocena i samokontrola przejawem osiągania zamierzonych celów edukacji fizycznej. Znaczenie ćwiczeń ruchowych w reedukacji zaburzeń i dysharmonii rozwojowych. Terapia dzieci dyslektycznych metodą Paula Dennisona. Profilaktyka zaburzeń motorycznych u dzieci nadpobudliwych. Zdrowotno-edukacyjne funkcje ćwiczeń śródlekcyjnych. Wykorzystanie technik Celestyna Freineta w celu integracji szkoły i środowiska pozaszkolnego. Lekcja otwarta jako skuteczna forma zachęcania rodziców do aktywnego uczestnictwa w procesie wychowania fizycznego własnego dziecka. Konspekty zajęć ruchowych, jako przygotowanie do praktycznej weryfikacji problemów związanych z wychowaniem fizycznym i zdrowowtnym w klasach nauczania początkowego.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: s. 8-20 : wYBRANE ZAGADNIENIA Z TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO / SEWERYN SULISZ.
Zawiera: s. 21-41 : BIOMEDYCZNE PODSTAWY ROZWOJU I WYCHOWANIA FIZYCZNEGO / EWA STRUPIŃSKA.
Zawiera: s. 42-58 : WYBRANE ZAGADNIENIA Z KOREKCJI WAD POSTAWY / IZABELA GELLETA-MAC.
Zawiera: s. 59-139 : WYBRANE ZAGADNIENIA Z TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO / ZOFIA SZPINDA.
Zawiera: s. 140-157 : ZABAWY I GRY RUCHOWE / TADEUSZ STANISZEWSKI
Zawiera: s. 158-170 : ĆWICZENIA MUZYCZNO-RUCHOWE I TAŃCE / RENATA CZARNIECKA.
Zawiera: s. 171-180 : GIMNASTYKA PODSTAWOWA / BOHDAN PETROWICZ.
Zawiera: s. 180-205 : SEZONOWE FORMY AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ / MARIA SADOWSKA.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: Kultura fizyczna i jej rozumienie. Analiza i interpretacja pojęć: wychowanie i wychowanie fizyczne (edukacja fizyczna). Próba określenia małej skuteczności działań pedagogicznych nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w wychowaniu fizycznym. Znamiona nowoczesności w wychowaniu fizycznym. Cele i funkcje wychowania fizycznego. Proces edukacji fizycznej i jego prakseologiczne ogniwa. Diagnoza jako podstawa skuteczności w osiąganiu celów edukacji fizycznej. Motoryczność ludzka i jej przejawy. Nauczanie czynności ruchowych. Jak w praktyce mierzyć sprawność fizyczną dziecka i jak interpretować jej pomiar? Teoretyczna koncepcja edukacji fizycznej podstawą do samokształcenia nauczyciela. Aktywność ruchowa jako stymulator rozwoju człowieka. Ogólna charakterystyka rozwoju ucznia w młodszym wieku szkolnym. Czynniki genetyczne i środowiskowe wpływające na tempo wzrastania i dojrzewania. Metody oceny wieku dziecka. Praktyczne zastosowanie podstawowych pomiarów antropometrycznych. Fizjologiczna klasyfikacja wysiłków fizycznych. Wydolność fizyczna i sposby jej oceny u dzieci. Wysiłek statyczny i dymaniczny u dzieci. Szkoła promująca zdrowie. Badania lekarskie dzieci, kwalifikacje do zajęć wychowania fizycznego. Potrzeby zdrowotne dzieci i młodzieży. Pomoc doraźna w różnych sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu. Znaczenie prawidłowej postawy dla zdrowia. Rola kręgosłupa w kształtowaniu postawy ciała (aspekty anatomiczne, biomechaniczne, fizjologiczne). Teoretyczne podstawy postępowania korekcyjnego z uwzględnieniem trójtorowości oddziaływań na wady postawy. Podstawowe metody badania i oceny postawy ciała uczniów przydatne w pracy nauczyciela klas początkowych (sprawdzian prawidłowej sylwetki). Uproszczone oględziny ortopedyczne pod kątem najczęściej występujących wad postawy. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane w poszczególnych grupach wad postawy ciała. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane przy wadach statycznych kończyn dolnych. Elementy gimnastyki korekcyjnej na lekcji wychowania fizycznego. Najczęściej spotykane pozaortopedyczne schorzenia wieku rozwojowego, patofizjologia. Współpraca nauczyciela z rodzicami w realizacji zadań korekcyjno-kompensacyjnych. Zapoznanie dzieci i rodziców z metodami samokontroli. Praca dzieci i rodziców z kasetą video. Współpraca nauczyciela z lekarzem i pielęgniarką szkolną. Organizacja opieki zdrowotnej nad uczniem klas I- III. Myśl pedagogiczna o szkolnym wychowaniu fizycznym w ujęciu historycznym. Miejsce i rola wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej. Indywidualiazacja w postępowaniu pedagogicznym z punktu widzenia dojrzałości szkolnej, zdrowia i potrzeb rozwojowych uczniów. Program jako odzwierciedlenie teoretycznych koncepcji wychowania fizycznego. Pedagogiczna interpretacja programu wychowania fizycznego w świetle reformy edukacji. Zasady tworzenia programu. Planowanie pracy nauczyciela w rocznym cyklu kierowania kształceniem i wychowaniem ucznia. Zajęcia ruchowe - precyzowanie zadań instrumentalnych i kierunkowych, tok jako struktura zajęć, zadania operacyjne jako treść. Metody stosowane w procesie wychowania fizycznegi i ich interpretacja. Znaczenie metod twórczych w wychowaniu fizycznym. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w przełamywaniu dystansu między nauczycielem i uczniem oraz między uczniami. Formy organizacyjne, czasowe i przestrzenne warunki postępowania pedagogicznego. Wpływ środków dydaktycznych na zwiększenie efektywności oddziaływań pedagogicznych. Zestaw środków służących do rozwoju zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych. Zajęcia ruchowe w trudnych warunkach. Wiedza ucznia jako warunek świadomego dbania o własne ciało. Merytoryczne, metodyczne i organizacyjne przygotowanie nauczyciela do prowadzenia poszczególnych zajęć. Opracowanie scenariusza zajęć ruchowych. Ocena ucznia z wychowania fizycznego jako dobrze pojęta ewaluacja pedagogiczna. Samoocena i samokontrola przejawem osiągania zamierzonych celów edukacji fizycznej. Znaczenie ćwiczeń ruchowych w reedukacji zaburzeń i dysharmonii rozwojowych. Terapia dzieci dyslektycznych metodą Paula Dennisona. Profilaktyka zaburzeń motorycznych u dzieci nadpobudliwych. Zdrowotno-edukacyjne funkcje ćwiczeń śródlekcyjnych. Wykorzystanie technik Celestyna Freineta w celu integracji szkoły i środowiska pozaszkolnego. Lekcja otwarta jako skuteczna forma zachęcania rodziców do aktywnego uczestnictwa w procesie wychowania fizycznego własnego dziecka. Konspekty zajęć ruchowych, jako przygotowanie do praktycznej weryfikacji problemów związanych z wychowaniem fizycznym i zdrowowtnym w klasach nauczania początkowego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej