303311
Książka
W koszyku
Wskazania do pracy z dziećmi na podstawie przejawów rozwoju fizycznego i motorycznego oraz rozwoju psychicznego. Formy organizacyjne pracy z uczniami w procesie dydaktyczno-wychowawczym (formy podziału uczniów, porządkowe, prowadzenia zajęć). Metody stosowane w pracy z dziecmi w młodszym wieku szkolnym: naśladowcza - ścisła, zabawowo-naśladowcza, Zabawowo - klasyczna, bezpośredniej celowości ruchu, ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa Labana,. Toki jednostek metodycznych: tok klasyczny R. Trześniowskiego, toki w modyfikacji M. Bondarowicza. Zasadnicze momenty występujace w zabawach wg Z. Gilewicza. Rodzaje zabaw. Gry i zabawy ruchowe. Wykorzystanie ruchu do integrowania treści z różnych edukacji. Zabawy i gry integracyjne. Zabawy na uspokojenie. Zabawy i gry interakcyjne. Interakcyjne zabawy ruchowe dla dzieci nadpobudliwych. INTERAKCYJNE ZABAWY RUCHOWE DLA DZIECI ZAHAMOWANYCH EMOCJONALNIE, ĆWICZENIA PROWADZĄCE DO POZNANIA WŁASNEGO CIAŁA. Gry i zabawy wprowadzające atmosferę wzajemnego zaufania, bliskiego kontaktu oraz poczucia bezpieczeństwa. Gry i zabawy ułatwiające nawiązywanie kontaktu i rozwijające współpracę. Gry i zabawy oparte na zaufaniu. Ćwiczenia śródlekcyjne. Przykładowe zestawy ćwiczeń śródlekcyjnych z wykorzystaniem metody zadaniowo-naśladowczej, zabawowo-naśladowczej, opowieści ruchowej, zestawy ćwiczeń z przyborem. Zabawy jako ćwiczenia śródlekcyjne. Pląsy jako ćwiczenia śródlekcyjne. Zabawy i gry terenowe. Formy rekreacyjne. Wykorzystanie przyborów niekonwencjonalnych. Zabawy zimowe z wykorzystaniem sanek i śnieżek. Program integrowania zajęć ruchowych z nauczaniem pisania, czytania, liczenia, poznawania środowiska w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Zawiera przykładowe scenariusze "Lekcji pełnych ruchu": "W Krainie Bezruchu - bajka dla leniuchów", "Czar aktywnych wakacji - co warto z wakacji zabrać do szkoły? Nasza klasa nie będzie krainą bezruchu", "Przygotowujemy się do pracy. Poznajemy podręczniki. Uczymy się organizować miejsca pracy. Meblujemy salę, ustawiamy ławki. Wyruszamy na wycieczkę po szkolnym podwórku", "Przestrzegamy zasad bezpiecznego poruszania się na w budynku i na szkolnym podwórku. Poznajemy zasady poruszania się po drogach", "Zakładamy w klasie Księgę pomysłów wesołych i bezpiecznych zabaw ruchowych, Księgę klasowych rekordów oraz malujemy Podręczną paletę gier i zabaw do wykorzystania w każdej chwili", "Sport, ruch, powietrze - piszą wiersze na wietrze", "Jak stary rokwytrzymały przemierzył świat cały". Propozycje współpracy z rodzicami.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Charakterystyka rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Zawiera: Analiza treści programowych i cele kształcenia: Cele edukacji szkolnej na etapie nauczania zintegrowanego, Cele kształcenia i wychowania fizycznego w młodszym wieku szkolnym, Edukacja motoryczno-ruchowa w nauczaniu zintegrowanym, Kompetencje kluczowe w nauczaniu zintegrowanym.
Zawiera: Formy, metody i toki ćwiczeń stosowane podczas zajęć ruchowych w nauczaniu zintegrowanym: Formy, metody, Toki jednostek metodycznych.
Zawiera: Wykorzystanie zabaw i gier w nauczaniu zintegrowanym: Zabawy i gry ruchowe, Zabawy i gry integracyjne, Zabawy na uspokojenie, Zabawy i gry interakcyjne, Ćwiczenia śródlekcyjne.
Zawiera: Formy reakcyjne w nauczaniu zintegrowanym: Zabawy i gry terenowe, Formy rekreacyjne, Wykorzystanie przyborów niekonwencjonalnych, Zabawy zimowe z wykorzystaniem sanek i śnieżek.
Zawiera: Propozycje praktycznych rozwiązań: Programy integrowania zajęć ruchowych z nauczaniem pisania, czytania, liczenia, poznawania środowiska w klasach 1-3 szkoły podstawowej, Program "Lekcje pełne ruchu", Przykładowe scenariusze "Lekcji pełnych ruchu", Propozycje współpracy z rodzicami, Propozycje wykorzystania ruchu w nauce.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: Wskazania do pracy z dziećmi na podstawie przejawów rozwoju fizycznego i motorycznego oraz rozwoju psychicznego. Formy organizacyjne pracy z uczniami w procesie dydaktyczno-wychowawczym (formy podziału uczniów, porządkowe, prowadzenia zajęć). Metody stosowane w pracy z dziecmi w młodszym wieku szkolnym: naśladowcza - ścisła, zabawowo-naśladowcza, Zabawowo - klasyczna, bezpośredniej celowości ruchu, ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa Labana,. Toki jednostek metodycznych: tok klasyczny R. Trześniowskiego, toki w modyfikacji M. Bondarowicza. Zasadnicze momenty występujace w zabawach wg Z. Gilewicza. Rodzaje zabaw. Gry i zabawy ruchowe. Wykorzystanie ruchu do integrowania treści z różnych edukacji. Zabawy i gry integracyjne. Zabawy na uspokojenie. Zabawy i gry interakcyjne. Interakcyjne zabawy ruchowe dla dzieci nadpobudliwych. INTERAKCYJNE ZABAWY RUCHOWE DLA DZIECI ZAHAMOWANYCH EMOCJONALNIE, ĆWICZENIA PROWADZĄCE DO POZNANIA WŁASNEGO CIAŁA. Gry i zabawy wprowadzające atmosferę wzajemnego zaufania, bliskiego kontaktu oraz poczucia bezpieczeństwa. Gry i zabawy ułatwiające nawiązywanie kontaktu i rozwijające współpracę. Gry i zabawy oparte na zaufaniu. Ćwiczenia śródlekcyjne. Przykładowe zestawy ćwiczeń śródlekcyjnych z wykorzystaniem metody zadaniowo-naśladowczej, zabawowo-naśladowczej, opowieści ruchowej, zestawy ćwiczeń z przyborem. Zabawy jako ćwiczenia śródlekcyjne. Pląsy jako ćwiczenia śródlekcyjne. Zabawy i gry terenowe. Formy rekreacyjne. Wykorzystanie przyborów niekonwencjonalnych. Zabawy zimowe z wykorzystaniem sanek i śnieżek. Program integrowania zajęć ruchowych z nauczaniem pisania, czytania, liczenia, poznawania środowiska w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Zawiera przykładowe scenariusze "Lekcji pełnych ruchu": "W Krainie Bezruchu - bajka dla leniuchów", "Czar aktywnych wakacji - co warto z wakacji zabrać do szkoły? Nasza klasa nie będzie krainą bezruchu", "Przygotowujemy się do pracy. Poznajemy podręczniki. Uczymy się organizować miejsca pracy. Meblujemy salę, ustawiamy ławki. Wyruszamy na wycieczkę po szkolnym podwórku", "Przestrzegamy zasad bezpiecznego poruszania się na w budynku i na szkolnym podwórku. Poznajemy zasady poruszania się po drogach", "Zakładamy w klasie Księgę pomysłów wesołych i bezpiecznych zabaw ruchowych, Księgę klasowych rekordów oraz malujemy Podręczną paletę gier i zabaw do wykorzystania w każdej chwili", "Sport, ruch, powietrze - piszą wiersze na wietrze", "Jak stary rokwytrzymały przemierzył świat cały". Propozycje współpracy z rodzicami.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej