303044
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: HISTORYCZNY PRZEGLĄD METOD NAUKI CZYTANIA NA TLE ANALIZY ELEMENTARNEJ: Klasyfikacja metod nauki czytania, Początki pisma i nauki czytania.
Zawiera: SYNTETYCZNE METODY NAUKI CZYTANIA: Metoda alfabetyczna (Pierwsze elementarze, Próby ulepszania metody alfabetycznej, Upoglądowienie metod, Zmiana w nazywaniu liter, Modyfikacja układu liter, Inne formy urozmaicania nauki czytania, Ćwiczenia w sylabizowaniu.
Zawiera: METODA FONETYCZNA: Dwa kierunki metody fonetycznej, Syntetyczny kierunek metody fonetycznej, Analityczny kierunek metody fonetycznej.
Zawiera: METODA SYLABOWA: "Metoda czytania" - Trentowskiego, "Metoda pisania i czytania" Estkowskiego.
Zawiera: METODY ANALITYCZNE: Geneza metod analitycznych, Metoda wyrazowa, Metoda "wyrazów podstawowych", Metoda zdaniowa, "Metoda powszechnego nauczania" Jacotota.
Zawiera: MODYFIKACJA METOD ANALITYCZNYCH: Metoda części zdań, Metoda recytacyjna, Dwa kierunki rozwoju metod analitycznych.
Zawiera: METODY GLOBALNE: Wzrokowo-ideograficzna metoda Decroly'ego, Wpływ metod globalnych w elementarzach polskich, Ocena metod analitycznych.
Zawiera: METODY ANALITYCZNO-SYNTETYCZNE: Elementarz dla szkół parafialnych narodowych - Kopczyńskiego, Metoda zgłoskowa, Metoda wyrazowa.
Zawiera: METODY NAUKI CZYTANIA W ELEMENTARZACH POLSKICH OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO: Przegląd elementarzy okresu międzywojennego, Ocena elementarzy okresu międzywojennego.
Zawiera: METODY NAUKI CZYTANIA W ELEMENTARZACH WSPÓŁCZESNYCH: Polski Elementarz M. Falskiego, Elementarze radzieckie, Czeski "Slabikar", Węgierski elementarz "Betüvetes - ABC", Elementarze niemieckie, Elementarze angielskie, Nauka czytania w szkole amerykańskiej, Nauka czytania w szkole francuskiej (Metopda Boschera, Grafika elementarza, Ocena metody Boschera, Pierwsza lektura kursoryczna), Wpływ specyficznych cech języka na dobór metod nauki czytania, Zadania i układ nowoczesnego elementarza (Zadania elementarza, Materiał czytankowy, Wyrazy podstawowe, Układ głoskowo-literowy, Grafika elementarza).
Zawiera: FIZJOLOGICZNE I PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY CZYTANIA: Badania nad spostrzeganiem wzrokowym (Fizjologia procesu spostrzegania, Ruchy oka podczas czytania, Rozpoznawanie wyrazów), Nowa teoria czytania (Badania nad czytaniem w języku angielskim, Studia nad czytaniem w innych językach), Czytanie świadome (Składniki procesu rozumienia czytanego tekstu, Przygotowanie do czytania świadomego, Apercepcja tekstu a rozumienie treści), Czytanie głośne i czytanie "dla siebie", Błędy czytania, Typy czytających.
Zawiera: BADANIA NAD PRZEBIEGIEM PROCESU OPANOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I NAWYKU CZYTANIA: Zagadnienie dojrzałości dziecka do nauki czytania, Okres przygotowawczy.
Zawiera: PERIODYZACJA ELEMENTARZOWEJ NAUKI CZYTANIA: Analityczno-syntetyczny etap głoskowania, Analityczno-syntetyczny etap czytania sylabowego, Etap bezpośredniego czytania wyrazów, Kontrola sprawności czytania, Czynniki wywierające wpływ na postępy w czytaniu.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej