301324
Brak okładki
Książka
W koszyku
SYLWETKI WYBRANYCH POSTACI - ICH KONCEPCJE, FAKTY Z DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ ORAZ POGLĄDY NA WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE: Platon, Arystoteles, Plutarch, Marek Flabiusz Kwintylian, Vittorino De Feltre, Erazm z Rotterdamu, Jan Ludwik Vives, Andrzej Frycz Modrzewski, Mikołaj Rej, Erazm Gliczner-Skrzetuski, Sebastian Petrycy, Jan Amos-Komeński, John Locke, Jan Jakub Rousseau, Jan Henryk Pestalozzi, Konstantin Dmitrijewicz Uszyński, Bronisław Ferdynand Trentowski, August Cieszkowski, Ewaryst Estkowski, Dimitrij Iwanowicz Pisariew, Maria Weryho-Radwiłłowiczowa, Jan Paweł Władysław Dawid, John Dewey, Maria Montessori, Owidiusz Jan Decroly, Edward Claparede, Celestyn Freinet, Lew Siemionowicz Wygotski, Jean Piaget oraz współcześni przedstawiciele pedagogiki przedszkolnej. Ważne daty w rozwoju pedagogiki przedszkolnej. PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W UJĘCIU HISTORYCZNYM OD OKRESU POWOJENNEGO DO TRANSFORMACJI USTROJOWEJ. PRZEOBRAŻENIA PARADYGMATYCZNE W PEDAGOGICE PRZEDSZKOLNEJ - OD TECHNOLOGII DO HUMANIZMU. PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA NURTU TECHNOLOGICZNEGO, PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA NURTU HUMANISTYCZNEGO, NAJNOWSZE TENDENCJE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ. REGULACJE PRAWNE FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK PRZEDSZKOLNYCH. RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA. DANE STATYSTYCZNE DOTYCZĄCE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W POLSCE. (2005-2008). GŁÓWNE CECHY ROZWOJOWE DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM. NAUCZYCIEL PRZEDSZKOLA - STATUS ZAWODOWY I CECHY OSOBOWOŚCIOWE. AWANS ZAWODOWY. CECHY OSOBOWOŚCIOWE NAUCZYCIELA. PERSONEL PRZEDSZKOLA JAKO ELEMENT ŚRODOWISKA SPOŁECZNEGO DZIECI. UDZIAŁ RODZICÓW W EDUKACJI MAŁYCH DZIECI. WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI WSPOMAGAJĄCYMI WYCHOWANIE DZIECI. RODZAJE PRZEDSZKOLI. ORGANIZACJA PRZESTRZENI W PRZEDSZKOLU. RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU. ZASADY FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W SYSTEMIE M. MONTESSORI. CELE I ZADANIA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ. METODY PRACY Z DZIEĆMI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (KLASYFIKACJA METOD WG W. OKONIA, J. KUJAWIŃSKIEGO, J. KRZYŻEWSKIEJ, E. BRUDNIK, A. MOSZYŃSKIEJ, B. OWCZARSKIEJ). ETAPY STOSOWANIA METODY PROJEKTU W PRZEDSZKOLU. METODA GLOBALNEGO CZYTANIA GLENNA DOMANA. METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE. METODA DOBREGO STARTU. METODA RUCHOWEJ EKSPRESJI TWÓRCZEJ RUDOLFA LABANA. METODA CARLA ORFFA. METODA EMILA JAGUES'A DALCROZE'A. METODA OPOWIEŚCI RUCHOWEJ GOTFRYDA TULINA. PROGRAMY AKTYWNOŚCI MARIANNY I CHRISTOPHERA KNILLÓW. KONCEPCJA EDUKACJI DALTOŃSKIEJ HELEN PARKHURST. FORMY ORGANIZACYJNE PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ W PRZEDSZKOLU (M.IN. PODZIAŁ FORM PRACY WG Z. TOPIŃSKIEJ, I. DUDZIŃSKIEJ i S. LIPINY). WŁAŚCIWOŚCI ZABAWY WG K. TYBOROWSKIEJ. RODZAJE ZABAW WG Z. TOPIŃSKIEJ (tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, ruchowe, dydaktyczne, aktywne, bierne, rozrywki, tropiące). FUNKCJE ZABAWY. ZAJĘCIA DOWOLNE. ZAJĘCIA ZESPOŁOWE. WYCIECZKI I SPACERY. UROCZYSTOŚCI. KONTAKTY OKOLICZNOŚCIOWE. ZASADY PRACY PEDAGOGICZNEJ W PRZEDSZKOLU. KLASYFIKACJA ZASAD KSZTAŁCENIA (WEDŁUG W. OKONIA, CZ. KUPISIEWICZA, J. PÓŁTURZYCKIEGO). PODZIAŁY S. SZEWCZUKA, Z. MYSŁAKOWSKIEGO. GŁÓWNE ZASADY PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ (WG CZ. BANACHA, M. KRÓLICY, M. KWIATKOWSKIEJ, S. LIPINY, D. WALOSZEK). ZASADA ZASPOKAJANIA POTRZEB DZIECKA. ZASADY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA SKLASYFIKOWANE PRZEZ B. SUCHODOLSKIEGO, W. SZEWCZUKA, M. KRAWCZYKA, Z. KRZYSZTOSZEK, WŁ. ZACZYŃSKIEGO. ZASADA AKTYWNOŚCI, INDYWIDUALIZACJI, ZASADA ORGANIZOWANIA ŻYCIA SPOŁECZNEGO DZIECI, ZASADA INTEGRACJI. PODSTAWA PROGRAMOWA JAKO DOKUMENT REGULUJĄCY PRACĘ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNĄ W PRZEDSZKOLU. PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO. PLANY MIESIĘCZNE PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ W PRZEDSZKOLU. KONSTRUOWANIE SCENARIUSZY ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH W PRZEDSZKOLU. MODELOWA STRUKTURA SCENARIUSZA ZAJĘĆ. PLANOWANIE PRACY INDYWIDUALNEJ Z DZIECKIEM. ETAPY DIAGNOZOWANIA. METODY I NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE. TECHNIKI I NARZĘDZIA BADAWCZE. NARZEDZIA BADAWCZE WYWIADU I ROZMOWY (ROZMOWA Z RODZICAMI OPRAC. PRZEZ H. NARTOWSKĄ), NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE SŁUŻĄCE DO OCENY AKTUALNEGO STANU ROZWOJU DZIECKA (ARKUSZ OBSERWACYJNY ROZWOJU EMOCJONALNEGO M. REY'A). NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE OKREŚLAJĄCE PRZEBIEG PROCESU ADAPTACJI DZIECKA DO PRZEDSZKOLA (KWESTIONARIUSZ ANKIETY DLA RODZICÓW J. LUBOWIECKIEJ). ARKUSZ DIAGNOZY DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ 5- i 6- LATKA (ADDS). ARKUSZ OBSERWACYJNY "KRYTERIA GOTOWOŚCI EDUKACYJNEJ PIĘCIOLATKA" (GE-5). PRZEJAWY TYPOWYCH NIEPRAWIDŁOWOŚCI W ROZWOJU DZIECI (KLASYFIKACJA ZABURZEŃ WG M. BOGDANOWICZ). INDYWIDUALIZACJA WE WSPOMAGANIU ROZWOJU DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 9-80 : Z historii wychowania przedszkolnego / Jolanta Karbowniczek.
Zawiera: S. 81-146 : Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 147-187 : Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w przedszkolu / Barbara Surma.
Zawiera: S. 189-214 : Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce / Barbara Surma.
Zawiera: S. 215-291 : Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu / Jolanta Karbowniczek.
Zawiera: S. 293-323 : Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 325-360 : Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym / Barbara Surma.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: SYLWETKI WYBRANYCH POSTACI - ICH KONCEPCJE, FAKTY Z DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ ORAZ POGLĄDY NA WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE: Platon, Arystoteles, Plutarch, Marek Flabiusz Kwintylian, Vittorino De Feltre, Erazm z Rotterdamu, Jan Ludwik Vives, Andrzej Frycz Modrzewski, Mikołaj Rej, Erazm Gliczner-Skrzetuski, Sebastian Petrycy, Jan Amos-Komeński, John Locke, Jan Jakub Rousseau, Jan Henryk Pestalozzi, Konstantin Dmitrijewicz Uszyński, Bronisław Ferdynand Trentowski, August Cieszkowski, Ewaryst Estkowski, Dimitrij Iwanowicz Pisariew, Maria Weryho-Radwiłłowiczowa, Jan Paweł Władysław Dawid, John Dewey, Maria Montessori, Owidiusz Jan Decroly, Edward Claparede, Celestyn Freinet, Lew Siemionowicz Wygotski, Jean Piaget oraz współcześni przedstawiciele pedagogiki przedszkolnej. Ważne daty w rozwoju pedagogiki przedszkolnej. PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W UJĘCIU HISTORYCZNYM OD OKRESU POWOJENNEGO DO TRANSFORMACJI USTROJOWEJ. PRZEOBRAŻENIA PARADYGMATYCZNE W PEDAGOGICE PRZEDSZKOLNEJ - OD TECHNOLOGII DO HUMANIZMU. PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA NURTU TECHNOLOGICZNEGO, PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA NURTU HUMANISTYCZNEGO, NAJNOWSZE TENDENCJE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ. REGULACJE PRAWNE FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK PRZEDSZKOLNYCH. RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA. DANE STATYSTYCZNE DOTYCZĄCE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W POLSCE. (2005-2008). GŁÓWNE CECHY ROZWOJOWE DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM. NAUCZYCIEL PRZEDSZKOLA - STATUS ZAWODOWY I CECHY OSOBOWOŚCIOWE. AWANS ZAWODOWY. CECHY OSOBOWOŚCIOWE NAUCZYCIELA. PERSONEL PRZEDSZKOLA JAKO ELEMENT ŚRODOWISKA SPOŁECZNEGO DZIECI. UDZIAŁ RODZICÓW W EDUKACJI MAŁYCH DZIECI. WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI WSPOMAGAJĄCYMI WYCHOWANIE DZIECI. RODZAJE PRZEDSZKOLI. ORGANIZACJA PRZESTRZENI W PRZEDSZKOLU. RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU. ZASADY FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W SYSTEMIE M. MONTESSORI. CELE I ZADANIA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ. METODY PRACY Z DZIEĆMI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (KLASYFIKACJA METOD WG W. OKONIA, J. KUJAWIŃSKIEGO, J. KRZYŻEWSKIEJ, E. BRUDNIK, A. MOSZYŃSKIEJ, B. OWCZARSKIEJ). ETAPY STOSOWANIA METODY PROJEKTU W PRZEDSZKOLU. METODA GLOBALNEGO CZYTANIA GLENNA DOMANA. METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE. METODA DOBREGO STARTU. METODA RUCHOWEJ EKSPRESJI TWÓRCZEJ RUDOLFA LABANA. METODA CARLA ORFFA. METODA EMILA JAGUES'A DALCROZE'A. METODA OPOWIEŚCI RUCHOWEJ GOTFRYDA TULINA. PROGRAMY AKTYWNOŚCI MARIANNY I CHRISTOPHERA KNILLÓW. KONCEPCJA EDUKACJI DALTOŃSKIEJ HELEN PARKHURST. FORMY ORGANIZACYJNE PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ W PRZEDSZKOLU (M.IN. PODZIAŁ FORM PRACY WG Z. TOPIŃSKIEJ, I. DUDZIŃSKIEJ i S. LIPINY). WŁAŚCIWOŚCI ZABAWY WG K. TYBOROWSKIEJ. RODZAJE ZABAW WG Z. TOPIŃSKIEJ (tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, ruchowe, dydaktyczne, aktywne, bierne, rozrywki, tropiące). FUNKCJE ZABAWY. ZAJĘCIA DOWOLNE. ZAJĘCIA ZESPOŁOWE. WYCIECZKI I SPACERY. UROCZYSTOŚCI. KONTAKTY OKOLICZNOŚCIOWE. ZASADY PRACY PEDAGOGICZNEJ W PRZEDSZKOLU. KLASYFIKACJA ZASAD KSZTAŁCENIA (WEDŁUG W. OKONIA, CZ. KUPISIEWICZA, J. PÓŁTURZYCKIEGO). PODZIAŁY S. SZEWCZUKA, Z. MYSŁAKOWSKIEGO. GŁÓWNE ZASADY PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ (WG CZ. BANACHA, M. KRÓLICY, M. KWIATKOWSKIEJ, S. LIPINY, D. WALOSZEK). ZASADA ZASPOKAJANIA POTRZEB DZIECKA. ZASADY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA SKLASYFIKOWANE PRZEZ B. SUCHODOLSKIEGO, W. SZEWCZUKA, M. KRAWCZYKA, Z. KRZYSZTOSZEK, WŁ. ZACZYŃSKIEGO. ZASADA AKTYWNOŚCI, INDYWIDUALIZACJI, ZASADA ORGANIZOWANIA ŻYCIA SPOŁECZNEGO DZIECI, ZASADA INTEGRACJI. PODSTAWA PROGRAMOWA JAKO DOKUMENT REGULUJĄCY PRACĘ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNĄ W PRZEDSZKOLU. PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO. PLANY MIESIĘCZNE PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ W PRZEDSZKOLU. KONSTRUOWANIE SCENARIUSZY ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH W PRZEDSZKOLU. MODELOWA STRUKTURA SCENARIUSZA ZAJĘĆ. PLANOWANIE PRACY INDYWIDUALNEJ Z DZIECKIEM. ETAPY DIAGNOZOWANIA. METODY I NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE. TECHNIKI I NARZĘDZIA BADAWCZE. NARZEDZIA BADAWCZE WYWIADU I ROZMOWY (ROZMOWA Z RODZICAMI OPRAC. PRZEZ H. NARTOWSKĄ), NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE SŁUŻĄCE DO OCENY AKTUALNEGO STANU ROZWOJU DZIECKA (ARKUSZ OBSERWACYJNY ROZWOJU EMOCJONALNEGO M. REY'A). NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE OKREŚLAJĄCE PRZEBIEG PROCESU ADAPTACJI DZIECKA DO PRZEDSZKOLA (KWESTIONARIUSZ ANKIETY DLA RODZICÓW J. LUBOWIECKIEJ). ARKUSZ DIAGNOZY DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ 5- i 6- LATKA (ADDS). ARKUSZ OBSERWACYJNY "KRYTERIA GOTOWOŚCI EDUKACYJNEJ PIĘCIOLATKA" (GE-5). PRZEJAWY TYPOWYCH NIEPRAWIDŁOWOŚCI W ROZWOJU DZIECI (KLASYFIKACJA ZABURZEŃ WG M. BOGDANOWICZ). INDYWIDUALIZACJA WE WSPOMAGANIU ROZWOJU DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej