302766
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts,
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 269-285.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Umysł, zachowanie oraz psychologia naukowa ; Czym jest psychologia - a czym nie jest? ; Psychologia to nie psychiatria.
Zawiera: Zagadnienie psychologiczne - myśląc krytycznie o psychologii i pseudopsychologii.
Zawiera: W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? ; Pięć kroków metody naukowej ; Pięć rodzajów badań psychologicznych ; Zagadnienia etyczne w badaniach psychologicznych ; pytania, na które nauka nie może odpowiedzieć.
Zawiera: Zagadnienia psychologiczne - zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii.
Zawiera: Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii? ; Rozdzielenie umysłu i ciała oraz współczesna perspektywa biologiczna ; Powstawanie psychologii naukowej i współczesna perspektywa poznawcza ; Perspektywa behawiorystyczna: odrzucenie introspekcji i koncentracja na obserwowalnym zachowaniu ; Perspektywa holistyczna w podejściu do człowieka: stanowisko psychodynamiczne, humanistyczne oraz oparte na pojęciach cechy i temperamentu ; Perspektywa rozwojowa: zmiany wynikające z natury i wychowania ; Perspektywa socjokulturowa: jednostka w kontekście społęcznym.
Zawiera: Psychologia jako główny kierunek studiów.
Zawiera: Komunikacja wspomagana.
Zawiera: Biopsychologia, nauka o układzie nerwowym i natura ludzka ; W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie: ewolucja i dobór naturalny, genetyka i dziedziczenie ; Wybierając geny swojego dziecka.
Zawiera: Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu: neuron - podstawowa jednostka składowa układu nerwowego, układ nerwowy, układ dokrewny.
Zawiera: Jak substancje psychoaktywne wpływają na układ nerwowy?
Zawiera: Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe: odsłanianie portretów mózgu, trzy warstwy mózgu, płaty kory mózgowej, współpracujący mózg, dominacja półkulowa, rozszczepiony mózg po raz kolejny - "Jedno ciało - dwa umysły..."
Zawiera: Lewa półkula versus prawa półkula mózgu.
Zawiera: Rozwój przez całe życie ; Jakie wrodzone zdolności posiada noworodek? ; Rozwój prenatalny ; Okres noworodkowy: zdolności nowo narodzonego dziecka ; Niemowlęctwo: realizacja inwestycji według projektu z okresu noworodkowego. ; Cechy psychiczne zapisane w genach.
Zawiera: Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa? ; Jak dzieci przyswajają język ; Rozwój poznawczy: teoria Piageta ; Rozwój społeczny i emocjonalny ; Zagadka ADHD.
Zawiera: Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania? ; Dorastanie a kultura ; Dojrzewanie fizyczne w okresie dorastania ; Rozwój moralny: teoria Kolberga ; Problemy społeczne i emocjonalne w okresie dorastania.
Zawiera: Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli? ; Wczesna dorosłość: poszukiwanie, autonomia i intymność ; Wyzwania średniej dorosłości: wszechstronność i więź pokoleniowa ; Późna dorosłość: wiek integralności.
Zawiera: Ponowne spojrzenie na badania bliźniąt.
Zawiera: Efekt Mozarta.
Zawiera: 0.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej