302767
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 366-377.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp ; Konsumpcja i pedagogika - wychowanie do sprzeczności ; Rzeczy, usługi i szczęście ; Ronald Inglehart i Polacy w drodze do sukcesu ; Zamożność, niepokój, rozczarowanie ; W stronę postkonsumpcji ; Konsumpcja i media masowe ; Enkulturacja i socjalizacja jako pole bitwy ; Projekt człowieka ; Skąd się bierze konsument?
Zawiera: Pasażer z tylnego siedzenia.
Zawiera: Rozdział. Gdy byliśmy bardzo mali. Wózek Mercedesa - dzieciństwo potrzebuje akcesoriów ; dziecko-bombonierka, czyli o tym, co przewidział Thorstein Veblen ; Baby Einstein, czyli dziecko jako projekt kompetencyjny ; Chusta, czyli dziecko jako projekt samorealizacyjny ; Pierre Bourdieu, czyli o kapitale kulturowym i rodzicielstwie ; BabyTv, czyli życie w świetle ekranu ; Jean Baudrillard miał rację ; "Teletubbies", czyli telewizyjny bohater, którego można kupić ; Roczniak w supermarkecie, czyli co dziecko wie o kupowaniu ; Autko, czyli dziecko jako postkonsument, ale nie postmaterialista ; Dobra rodzina i kształtowanie konsumenta ; Pan Prezes jest słodki, czyli o komercjalizacji niewinności.
Zawiera: Rozdział 2. Od niemowlaka do przedszkolaka. Pokój dziecinny, czyli nadmiar bez kontroli ; rzeczy, czyli jeszcze raz Baudrillard ; Prezenty - Marcel Mauss i zmiany w ekonomii daru ; "Merci", czyli marketing i sztuka dawania prezentów ; Opakowania, czyli potlacz i kultura wyrzucania ; Dywanik, czyli o konsumencie impulsywnym i architekturze wyboru ; "Kidfluence", czyli dzieci jako rynek pierwotny, wpływowy i przyszły ; Nimm2, czyli czynnik marudzenia ; Centrum handlowe, czyli Guy Debord i idealna przestrzeń dla idealnego konsumenta ; Okres świąteczny. Co się stało z tradycją? ; "Happy meals", czyli o formatowaniu klienta ; Kurczak Gong-Bao, czyli o jedzeniu, kapitale kulturowym i konsumpcji ukrytej ; Dziecko - konsument i postkonsument.
Zawiera: Rozdział 3. Zanim pójdzie do szkoły. Przedszkole, czyli o szczęśliwym dzieciństwie i społecznej selekcji ; "Ach, ten Andy!", czyli o repertuarze telewizyjnym ; Przymus semantyczny i socjalizacja wyczekująca ; Hot Wheels, czyli marketing upragniony ; Gadżety, czyli o niejasnym statusie reklamy ; Power Rangers, czyli TBM i kultura konwergencji ; Baby Born, czyli zakupy i życie prywatne ; LEGO, czyli do czego służą zabawki ; Danio, czyli co robią maskotki w sypialniach naszych dzieci ; Co reklamuje Miś Uszatek, czyli celebryta w dziecięcym pokoju ; Kubuś Puchatek i Kubuś P., czyli o komodyfikacji ; Harry Potter i Mr Hyde, czyli o podwójnym życiu kultury dziecięcej ; Pianek, czyli o pismach ilustrowanych i bezinteresowności ; Foka i jej dzieci. O singularyzacji ; Zabawki a moralność i semantyka (twardej) powierzchni ; Karteczki. Jean Baudrillard i ekonomia znaku ; Smocze jajo, czyli o symulakrach ; Jajko z niespodzianką - o rozczarowaniu konsumpcją i próbowaniu wciąż od nowa ; Cukier w torebkach a kolekcjonowanie ; Czy Diddelek to dziewczyna? O socjalizacji i autoprezentacji rodzajowej ; Czego nas uczy Barbie? ; W.I.T.C.H., czyli niechciane podpowiedzi ; Szampan, czyli jak się pozbyć bramkarza ; Bob Budowniczy, czyli gdzie się podziała praca ; Daniel Bell i dzieje pracy w społeczeństwie konsumpcyjnym.
Zawiera: Rozdział 4. W szkole. Tiara Przydziału, czyli o szkole i stratyfikacji społecznej ; Lekcja języka angielskiego, czyli o popkulturze w szkole ; Komórka a grupa rówieśnicza, presja konsumpcyjna i statusowy niepokój ; Inwazja barbarzyńców, czyli Marcel Maffesoli i plemiona dzieci ; Empetrójka - znowu o rzeczach ; "Wszyscy mają Mambę", czyli do kogo mówi reklama ; Kulkolandia, czyli standaryzacja i makdonaldyzacja ; Kino - syndrom nintendo i kultura nadmiaru ; Bionicle, czyli baśń w czasach technologii i konsumpcji ; "Pepto-bismol pink", czyli o ubraniu i kapitale estetycznym ; Głowa do stylizacji a Gilles Lipovetsky i znaczenie mody ; "Dlaczego batonik nie pływa?" - kłamstwo uprawomocnione i inne kłopoty z etyką ; Mutanty, czyli co zrobić z Innym ; Biedronka. Zygmunt Bauman i problemy z biedą ; "Mikołaja nie ma, Allegro jest", czyli problem z transcendencją ; "Złoty kompas", czyli gdzie jest religia ; Transformery, czyli o technologii ; Advergaming, czyli marketing, wyobraźnia i "ja pochłonięte" ; Shrek, Gandalf, Geralt z Rivii, czyli o tym co jest i co nie jest dla dzieci ; Odrębność dzieciństwa i dorosłości ; "Kidult" - infantylizacja dorosłych ; KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa ; Dozwolone do lat 18 - nastoletność jako ideał ; Śmierdziele. Czy konsumpcja może być anarchiczna? ; Czesio, czyli o cenzurze i transgresji ; O wychowaniu nie-konsumenta
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla socjologów, pedagogów, kulturoznawców i medioznawców.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej