302767
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praca wychowawcza w klasach I-III / Józef Galant. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1989. - 243 s. : fot., 1 rys. ; 21 cm.
Formułowanie celów wychowawczych lekcji. Lekcja z języka polskiego w kl. III: "Opowiadania o walkach z najeźdźcą hitlerowskim. Poznanie i opracowanie audycji radiowej "Mój dobry tatuś". Warunki realizacji zadań wychowawczych lekcji w wypowiedziach nauczycieli. Dobór treści w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Wielostronność w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Ocena wychowawczych funkcji lekcji. Lekcja języka polskiego w kl. II Zbiorczej Szkoły Gminnej w Bieczu. Temat lekcji: "Wypowiedzi wielozadaniowe na podstawie historyjki obrazkowej. Rola zuchów w inicjowaniu dobrych uczynków". Lekcja języka polskiego w kl. II. Temat lekcji: "Zbiorowe redagowanie na pytanie problemowe: Dlaczego chłopcy chcieli pomóc rowerzyście? Na podstawowe czytanki "Przez takie głupstwo". Zawiera treści czytanek: "Dobry kolega", "Świąteczne zakupy", "Zadanie z krokodylem", "Fatalna pomyłka", "Wielkanoc na wsi", "Najciekawsze wypracowanie", "Dziwne zobowiązania". Lekcja języka polskiego w kl. III. Temat lekcji: "Zobowiązania uczniów a codzienne obowiązki na podstawie czytanki". Lekcja języka polskiego w kl. I. Temat: "Jak dzieci okazują swoją miłość do matki na podstawie lektury M. Konopnickiej Na jagody". Lekcja języka polskiego oparta na czytance: "Elunia". Lekcja z przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze w kl. III z udziałem rodziców. Temat: "Praca obywateli podstawą rozwoju gospodarczego i kulturalnego kraju". Lekcja w kl. II - wycieczka do rodzinnej miejscowości i okolicy. Temat: "Troska mieszkańców o wygląd wsi, ochrona naturalnego środowiska". Przykład lekcji w kl. III, opartej na środkach dydaktycznych przygotowanych w szkole (Środowisko społeczno-przyrodnicze). Temat: "Ochrona naturalnego środowiska przed negatywnymi skutkani uprzemysłowienia".
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: O systemie pracy wychowawczej w klasach I - III. Wychowawcze funkcje lekcji. Warunki realizacji zadań wychowawczych na lekcjach: Formułowanie celów wychowawczych lekcji, Warunki realizacji zadań wychowawczych lekcji w wypowiedziach nauczycieli, Dobór treści w pracy dydaktyczno-wychowawczej, Wielostronność w procesie dydaktyczno-wychowawczym, Ocena wychowawczych funkcji lekcji. Dziecko jako uczeń i kolega. Dziecko jako członek rodziny. Dziecko jako członek społeczeństwa. Dziecko jako przyjaciel przyrody.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: Formułowanie celów wychowawczych lekcji. Lekcja z języka polskiego w kl. III: "Opowiadania o walkach z najeźdźcą hitlerowskim. Poznanie i opracowanie audycji radiowej "Mój dobry tatuś". Warunki realizacji zadań wychowawczych lekcji w wypowiedziach nauczycieli. Dobór treści w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Wielostronność w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Ocena wychowawczych funkcji lekcji. Lekcja języka polskiego w kl. II Zbiorczej Szkoły Gminnej w Bieczu. Temat lekcji: "Wypowiedzi wielozadaniowe na podstawie historyjki obrazkowej. Rola zuchów w inicjowaniu dobrych uczynków". Lekcja języka polskiego w kl. II. Temat lekcji: "Zbiorowe redagowanie na pytanie problemowe: Dlaczego chłopcy chcieli pomóc rowerzyście? Na podstawowe czytanki "Przez takie głupstwo". Zawiera treści czytanek: "Dobry kolega", "Świąteczne zakupy", "Zadanie z krokodylem", "Fatalna pomyłka", "Wielkanoc na wsi", "Najciekawsze wypracowanie", "Dziwne zobowiązania". Lekcja języka polskiego w kl. III. Temat lekcji: "Zobowiązania uczniów a codzienne obowiązki na podstawie czytanki". Lekcja języka polskiego w kl. I. Temat: "Jak dzieci okazują swoją miłość do matki na podstawie lektury M. Konopnickiej Na jagody". Lekcja języka polskiego oparta na czytance: "Elunia". Lekcja z przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze w kl. III z udziałem rodziców. Temat: "Praca obywateli podstawą rozwoju gospodarczego i kulturalnego kraju". Lekcja w kl. II - wycieczka do rodzinnej miejscowości i okolicy. Temat: "Troska mieszkańców o wygląd wsi, ochrona naturalnego środowiska". Przykład lekcji w kl. III, opartej na środkach dydaktycznych przygotowanych w szkole (Środowisko społeczno-przyrodnicze). Temat: "Ochrona naturalnego środowiska przed negatywnymi skutkani uprzemysłowienia".
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej