302781
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. cele i zadania wychowania w młodszym wieku szkolnym. Właściwości procesów wychowania w młodszym wieku szkolnym. Zasady doboru treści kształcenia i wychowania w programach nauczania początkowego. Tok postępowania metodologicznego w konstruowaniu programów nauczania początkowego. Charakterystyka treści początkowego kształcenia uczniów. Niektóre sposoby realizacji programów nauczania początkowego. Budżet czasu ucznia. Możliwości dziecka a środowisko. Wymagania szkolne a możliwości uczniów. Planowanie czynności uczniów klas początkowych. Rola podręcznika we współczesnej szkole. Funkcje dydaktyczne podręcznika na szczeblu nauczania początkowego. Metody analityczne w nauce czytania. Metody analityczno-syntetyczne. Metody nauki czytania w polskich elementarzach. Koncepcja metodyczna J. Pitmana. Kolorowa nauka czytania C. Gattegno. Metoda D. W. Elkonia. Próby modernizacji elementarzy polskich: "Litery" E. F. Przyłubskich, "Nauczę się czytać" H. Meterowej, "Elementarz" M. Falskiego. Nauczanie początkowe a faza rozwoju biologicznego. Wiek a możliwości wysiłku. Zmęczenie szkolne. Uwagi o higienie ucznia. Uwagi o wychowaniu zdrowotnym. Zdrowie uczniów klas początkowych. Potrzeby zdrowotne sześciolatków w świetle badań z lat 1976-1980. Choroby a niepowodzenia szkolne. Rozwój fizyczny dzieci. Rozwój motoryczny dzieci. Wychowanie fizyczne dzieci pierwszych klas nauczania.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 20-44 : Tradycja i nowoczesność w nauczaniu początkowym / Wincenty Okoń.
Zawiera: S. 45-59 : Rozwój psychiczny dzieci w wieku od 6 do 10 lat / Maria Przetacznikowa.
Zawiera: S. 60-79 : Cele wychowawcze początkowego szczebla szkoły / Heliodor Muszyński.
Zawiera: S. 82-98 : Koncepcja programowa nauczania początkowego / Stanisław Frycie.
Zawiera: S. 99-115 : Metody dydaktyczno-wychowawcze w nauczaniu początkowym / Władysław Piotr Zaczyński.
Zawiera: S. 116-136 : Psychopedagogiczne problemy nauczania początkowego / Lidia Wołoszynowa.
Zawiera: S. 137-164 : Organizacja pracy i odpoczynku ucznia / Barbara Wilgocka-Okoń.
Zawiera: S. 166-184 : Nowe tendencje w początkowej nauce języka ojczystego / Tadeusz Wróbel.
Zawiera: S. 185-200 : Na czym polega modernizacja nauczania początkowego matematyki / Zofia Krygowska.
Zawiera: S. 201-225 : Dzieci a sztuka / Bogdan Suchodolski.
Zawiera: S. 226-236 : Wychowanie środowiskowe na początkowym szczeblu szkoły / Włodzimierz Michajłow.
Zawiera: S. 238-251 : Nauczyciel przedmiotowy czy specjalista od nauczania początkowego / Jadwiga Walczyna.
Zawiera: S. 252-261 : Rola i funkcje podręcznika w nauczaniu początkowym / Czesław Kupisiewicz.
Zawiera: S. 262-280 : Nowe koncepcje elementarza / Jan Zborowski.
Zawiera: S. 282-296 : Problemy zdrowia w klasach początkowych / Jerzy Serejski.
Zawiera: S. 297-314 : Wychowanie fizyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Roman Trześniowski.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: M.in. cele i zadania wychowania w młodszym wieku szkolnym. Właściwości procesów wychowania w młodszym wieku szkolnym. Zasady doboru treści kształcenia i wychowania w programach nauczania początkowego. Tok postępowania metodologicznego w konstruowaniu programów nauczania początkowego. Charakterystyka treści początkowego kształcenia uczniów. Niektóre sposoby realizacji programów nauczania początkowego. Budżet czasu ucznia. Możliwości dziecka a środowisko. Wymagania szkolne a możliwości uczniów. Planowanie czynności uczniów klas początkowych. Rola podręcznika we współczesnej szkole. Funkcje dydaktyczne podręcznika na szczeblu nauczania początkowego. Metody analityczne w nauce czytania. Metody analityczno-syntetyczne. Metody nauki czytania w polskich elementarzach. Koncepcja metodyczna J. Pitmana. Kolorowa nauka czytania C. Gattegno. Metoda D. W. Elkonia. Próby modernizacji elementarzy polskich: "Litery" E. F. Przyłubskich, "Nauczę się czytać" H. Meterowej, "Elementarz" M. Falskiego. Nauczanie początkowe a faza rozwoju biologicznego. Wiek a możliwości wysiłku. Zmęczenie szkolne. Uwagi o higienie ucznia. Uwagi o wychowaniu zdrowotnym. Zdrowie uczniów klas początkowych. Potrzeby zdrowotne sześciolatków w świetle badań z lat 1976-1980. Choroby a niepowodzenia szkolne. Rozwój fizyczny dzieci. Rozwój motoryczny dzieci. Wychowanie fizyczne dzieci pierwszych klas nauczania.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej