303311
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 123-125.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Zastosowanie teorii poznawczo-behawioralnych w pracy resocjalizacyjnej.
Zawiera: Skuteczność interwencji resocjalizacyjnych.
Zawiera: Znaczenie relacji wychowawczej w pracy pedagoga resocjalizacyjnego: relacja wychowawcza w resocjalizacji nieletnich, aspekty relacji wychowawczej, specyfika relacji wychowawczej w zależności od etapu pracy z nieletnimi.
Zawiera: Złożoność prospołecznego modelowania: podnoszenie poziomu uspołecznienia, reakcja wychowawcy na postępowanie podopiecznego i modelowanie zachowań prospołecznych.
Zawiera: Rozpoczęcie pracy resocjalizacyjnej: pierwszy kontakt, kontrakt między wychowawcą a nieletnim.
Zawiera: Motywowanie podopiecznych: dlaczego ludzie się zmieniają? Kształtowanie motywacji.
Zawiera: Zasady motywowania podopiecznego: wyrażanie empatii, konfrontacja, unikanie wchodzenia w spór, pokonywanie oporu, kształtowanie poczucia własnej skuteczności.
Zawiera: Podstawowe umiejętności niezbędne do pracy nad motywacją podopiecznego: afirmacja, aktywne słuchanie, stosowanie otwartych pytań, podsumowywanie i słuchanie z odzwierciedleniem, formułowanie celów, nagradzanie.
Zawiera: Cechy skutecznego wychowawcy: wiarygodność, zaufanie, zaangażowanie, optymizm pedagogiczny, konsekwencja, cierpliwość, poczucie humoru i zabawa, kreatywność i elastyczność, energia.
Zawiera: Umiejetności diagnostyczne i psychokorekcyjne - Obserwacja: przekazu niewerbalnego, ekspresji werbalenj, związku między zachowaniem werbalnym i niewerbalnym, osobistych reakcji.
Zawiera: Umiejętności diagnostyczne i psychokorekcyjne - Wywiad: zadawanie pytań, dobór słów, formułowanie instrukcji, poleceń, myśli, strukturyzowanie działań resocjalizacyjnych, techniki skoncentrowane na rozwiązywaniu problemu, poszukiwanie mocnych stron, kwestionowanie zasadności przekonań, weryfikowanie oczekiwań, interpretacja, doradzanie, odsłanianie się, ustalanie granic psychologicznych, kontrolowanie bodźców, treningi umiejętności społecznych, zwiększanie tolerancji na dyskomfort psychiczny, komunikat "ja", informacje zwrotne, metafory, techniki relaksacyjne, zadania domowe.
Zawiera: Zakończenie pracy z podopiecznym.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej