303136
Książka
W koszyku
Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo / Jan Opiat. - Warszawa : Wyd. Jan Opiat, 1994 - 156, [1] s. : rys., wykr. ; 21 cm.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 148-153.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Problem upośledzenia umysłowego w literaturze psychologiczno-pedagogicznej: pojęcie upośledzenia, klasyfikacja niedorozwoju umysłowego, poznawanie rzeczywistości przez dzieci upośledzone umysłowo, nauczanie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.
Zawiera: Wybrane problemy kształcenia dzieci upośledzonych umysłowo: pojęcie kształcenia i kształcenia specjalnego, aktywne metody nauczania - ustalenia terminologiczne, metoda ośrodków pracy w niższych klasach szkoły specjalnej oraz w tzw. szkole życia, charaktersytka lekcji eksperymentalnych, neuropsychologiczne i psychologiczne uzasadnienie proponowanych metod.
Zawiera: Założenia i organizacja badań eksperymentalnych: przedmiot i cel badań, zagadnienia badawcze i hipotezy, metodologiczne podstawy badań, metody i techniki badań, organizacja badań eksperymentalnych.
Zawiera: Ogólne wyniki eksperymentalnego procesu kształcenia - weryfikacja hipotez roboczych: analiza porównawcza zgromadzonego materiału empirycznego, statystyczna weryfikacja hipotez roboczych, badanieistotności róznic między średnimi arytmetycznymi w poszczególnych testach osiągnięć szkolnych, krytyczna analiza wyników działalności eksperymentalnej, wyniki eksperymentu a trwałość wiedzy o uczniu szkoły podstawowej specjalnej.
Zawiera: Osiągnięcia eksperymentalnego kształcenia uczniów szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - analiza jakościowa: wyniki pomiaru w zakresie umiejętności porównywania - umiejętność porównywania przed eksperymentem (kąt prosty i prostokąt, prostokąt i kwadrat), analiza wyników pomiaru w zakresie porównywania pojęć z wyobraźni i kształtowanych w toku eksperymentu (ogólne wyniki pomiaru, kąt ostry i kąt prosty, kwadrat i trójkąt). Rezultaty pomiaru w zakresie porównywania pojęć kształtowanych w toku eksperymentu - działania na materiale konkretnym (kąt ostry i kąt rozwarty).
Zawiera: Wyniki pomiaru w zakresie kształtowania pojęć ; Znajomość pojęć ukształtowanych przed eksperymentem ; Analiza wyników pomiaru w zakresie kształtowanych w toku eksperymentu pojęć geometrycznych ; Umiejętność wykonywania abstrakcji negatywnej ; Osiągnięcia uczniów w zakresie stałych składników wyróżnionych w procesie kształtowania typowego pojęcia (zakres przypadków ze względu na położenie kąta na płaszczyxnie, ze względu na wielkość kąta, zasada umozliwiająca zaliczenie poszczególnych przypadków do danej grupy, nazwa związana z pojęciem) ; Umiejętność uogólniania czynności wykonywanych na przedmiotach poznania ; Znajomość wybranych pojęć przyrodniczych ; Wpływ działalności eksperymentalnej na osiągnięcie wyższego, uogólnionego poziomu poznawania rzeczywistości.
Zawiera: Metody aktywne a umiejętność stosowania zdobytych wiadomości w nowych sytuacjach, na przykładzie rozwiązywania zadań: analiza błędnych odpowiedzi w zakresie przekładania treści zadania na język symboli matematycznych, wpływ aktywnych metod nauczania na umiejętności rozwiązywania zadań.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej