303136
Brak okładki
Książka
W koszyku
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 181-187.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział I. Rola starszego pokolenia w tworzeniu i przekazie wzorów kultury w świetle paradygmatu dystansu międzypokoleniowego Margaret Mead ; Podstawy trwałości kulturotwórczego autorytetu starszego pokolenia w kulturach postfiguratywnych ; Mechanizmy kontroli starszych generacji nad postfiguratywną socjalizacją ; Modelowe cechy struktury i kultury zbiorowości o postfiguratywnym systemie przekazu ; Psychologiczne i psychospołeczne podstawy trwałości postfiguratywnych systemów przekazu kultury ; Społeczne, kulturowe i cywilizacyjne mechanizmy podziału autorytetu wychowawczego pomiędzy starsze i młodsze generacje w konfiguratywnych systemach przekazu ; Historyczna geneza i społeczna konstrukcja kofiguratywnego stylu socjalizacji ; Idealnotypowe cechy struktury i kultury systemów kofiguratywnych ; Dysfunkcje społeczne i wychowawcze wynikające ze wzrastającego dystansu miedzy pokoleniami oraz z depracjacji i alienacji człowieka starszego w kofiguratywnych systemach kultury ; Przesłanki formowania się kultury prefiguratywnej i mentalne bariery jej instytucjonalizacji.
Zawiera: Rozdział II. Kontrowersje wokół wyłączania ludzi starszych z pełnionych ról społecznych ; Rola społeczna człowieka starszego jako problem gerontologii społecznej i przedmiot badań socjologicznych ; Wyłączanie osób starszych z pełnionych ról jako zjawisko społeczne. Zarys podstawowych ujęć teoretycznych ; Człowiek w sytuacji wycofania. Implikacje teoretyczno-metodologiczne wieloletnich badań i polemik.
Zawiera: Rozdział III. Subkultura starości w perspektywie socjologicznej ; Subkultura starości w teorii Arnolda Marshalla Rose'a ; Strukturalne i społeczno-cywilizacyjne podstawy subkultury starości ; Wybrane elementy struktury społecznej i systemu wartości w subkulturze ludzi starszych ; Społeczna definicja starości i jej wpływ na obraz samego siebie potencjalnych uczestników subkultury seniorów ; Zmiany strukturalnego poziomu świadomości zbiorowej ludzi starszych jako proces społeczny ; Społeczne tworzenie rzeczywistości w subkulturze starości w świetle badań jakościowych Arlie Russel Hochschild ; Społeczne tworzenie norm w grupach subkulturowych skupiających seniorów ; Formalna i nieformalna hierarchia społeczna w grupach rówieśniczych osób starszych ; Odmienność wybranych postaw i tematów rozmów w subkulturze starości ; Zakończenie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej