301347
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia s. 38.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Problemy teorii, diagnostyki i terapii.
Zawiera: Zagadnienia dotyczące zaburzeń mowy u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; Wyjaśnienia terminologiczne ; Częstość występowania zaburzeń mowy u dzieci upośledzonych umysłowo ; Etiologia i rodzaje zaburzeń mowy u dzieci upośledzonych umysłowo ; Rozwój mowy u dzieci upośledzonych umysłowo w niższych klasach szkoły podstawowej specjalnej w świetle współczesnych badań.
Zawiera: Nauczanie wymowy dzieci upośledzonych umysłowo w niższych klasach szkoły podstawowej specjalnej ; Podstawy teoretyczne nauczania poprawnej wymowy dzieci upośledzonych umysłowo na zajęciach ortofonicznych w niższych klasach szkoły podstawowej specjalnej ; Piosenka i jej rola w kształtowanu mowy dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim z zaburzoną wymową w niższych klasach szkoły podstawowej specjalnej.
Zawiera: Badania własne.
Zawiera: Zagadnienia metodologiczne ; Problematyka badawcza i cel badań ; Organizacja i metody badań ; Charakterystyka badanej populacji.
Zawiera: Efektywność piosenek na zajęciach ortofonicznych w niższych klasach szkoły podstawoej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowych w stopniu lekkim ; Wprowadzenie ; Wpływ piosenek na usprawnienie wymowy ; Wpływ piosenek na doskonalenie słownictwa ; Wpływ piosenek na doskonalenie składni ; Wpływ piosenek na szybkość uczenia się tekstów słownych ; Wpływ piosenek na aktywność uczniów na zajęciach ortofonicznych.
Zawiera: Wnioski.
Zawiera: Aneks ; Przykłady ćwiczeń słuchu fonematycznego: różnice słuchowe, analiza słuchowa, synteza słuchowa ; Ćwiczenia usprawniające narządy mowy: przykłady ćwiczeń językowych, przykłady ćwiczeń warg, przykłady ćwiczeń oddechowych.
Zawiera: Konspekty zajęć ortofonicznych dla dzieci w wieku 7-10 lat z trudnościami w uczeniu się - tematy: Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski "sz" /s/, ś, cz, ż na podstawie piosenki (wiersza).
Zawiera: Piosenki ortofoniczne usprawniające wymowę głosek.
Zawiera: Niektóre metody badań związanych z mową: badanie orientacyjne ostrosci słuchu (Test opracowany w Klinice Instytutu Matki i Dziecka), Test do badania słuchu fonematycznego - umiejętności zróznicowania fonemów (oprac. J. Nowak), Test do badania poziomu analizy głoskowej (oprac. J. Nowak), Test do badania syntezy głoskowej (oprac. J. Nowak), Test do badania motoryk narządów mowy (oprac. J. Kania).
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej