301324
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.285-302
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej: postawa pedagogiczna nauczycieli szkół specjalnych w literaturze przedmiotu (pojęcie postawy, postawa pedagogiczna).
Zawiera: Stan badań w dziedzinie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych ; Potrzeba wiedzy i umiejętności psychopedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych ; Preferencja wybranych wartości jako czynnik warunkujący kształtowanie się postaw: definicje i podział wartości, wartości a postawy ; Hirarchia wartości nauczycieli w świetle dotychczasowych badań.
Zawiera: Opis badań własnych: cel badania, problematyka badawcza, metody i techniki badawcze (obserwacja, skala postaw typu Likerta, metody do badania preferencji wartości: Kwestionariusz Aksjologiczny, Podtekst Aksjologiczny; ankieta, sprawdzian wiadomości, analiza dokumentów szkolnych, wywiad.
Zawiera: Organizacja i przebieg badań ; Charakterystyka badanej grupy ; Metody analizy statystycznej.
Zawiera: Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych ; Postawy pedagogiczne nauczycieli szkół specjalnych w świetle wyników Skali Postaw typu Likerta ; Analiza postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych na podstawie ankiety skierowanej do badanych pedagogów specjalnych.
Zawiera: Hierarchia wartości nauczycieli szkół specjalnych a ich postawy pedagogiczne ; Prezentacja wyników badań dotyczących systemu wartości nauczycieli szkół specjalnych ; Związek postaw pedagogicznych z hierarchią wartości.
Zawiera: Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych ; Poziom wiedzy i umiejętności psychopedagogicznych (analiza sprawdzianów wiadomości, wiedza i umiejętności pedagogów w świetle obserwacji lekcji, w świetle wyników ankiety skierowanej do nauczycieli) ; Wnioski końcowe.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej