302673
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Co to jest mobbing?: wycinki z prasy, słów kilka o badaniach socjologicznych, jeden na siedmiu, występowanie mobbingu zależnie od wieku uczniów, czy jest coraz gorzej? Różnice między chłopcami a dziewczynkami ; Co robią nauczyciele i czego są świadomi rodzice? Mobbing w szkole i w czasie drogi do szkoły, porównanie wyników ze szkół szwedzkich i norweskich. 0.
Zawiera: Czy mobbing jest zjawiskiem typowym dla dużych miast? Wpływ wielkości szkoły i liczebności klasy ; System dyżurów na przerwach ; O różnych rodzajach mobbingu i ich przyczynach ; Niezmienność obiektów szykan ; Wzajemne szykanowanie się uczniów jako efekt panującej między nimi rywalizacji ; Rola różnic zewnętrznych ; Czym charakteryzują się ofiary szykan? ; Czym się charakteryzują osoby szykanujące kolegów? ; Obrazek sytuacyjny - przykład.
Zawiera: Co rodzi agresję u dzieci? Mechanizmy grupowe ; Problem mobbingu w szkole widziany w szerszej perspektywie ; Kwestia podstawowych wolności demokratycznych ; Portret uczniów 7 klasy, Björna i Andersa - ofiary i prześladowcy ; Wskazówki ułatwiające rozpoznanie potencjalnych ofiar i prześladowców.
Zawiera: Program zaradczy przeciw mobbingowi w szkole: zel, zarys programu, świadomość i zaangażowanie.
Zawiera: Środki zaradcze na poziomie szkoły: dzień poświęcony problemowi mobbingu w szkole, dyżury nauczycieli podczas przerw - środowisko zewnętrzne, telefon kontaktowy, ogólnoszkolne zebranie rodziców, doskonalenie i samodoskonalenie nauczycieli, rola rodziców.
Zawiera: Środki zaradcze na poziomie klasy: regulamin klasowy, normy postępowania zapobiegające mobbingowi, nagradzanie, sankcje, godzina wychowawcza, nauka poprzez współpracę, wspólne zajęcia wzmacniające więzi między uczniami, zebranie rodziców, indywidualne rozmowy z wychowawcą.
Zawiera: Środki zaradcze na poziomie jednostki: poważne rozmowy z szykanującymi, z ofiarą mobbingu, z rodzicami ucznia; co mogą zrobić rodzice ucznia nękającego swoich kolegów i koleżanki z klasy? Co mogą zrobić rodzice ucznia, który jest szykanowany w szkole? Wykorzystanie pomysłowości nauczyciela i rodziców w pomaganiu ofiarom szykan i ich sprawcom, pomoc psychoterapeutyczna dla rodziców, zmiana klasy lub szkoły.
Zawiera: Efekty programu zaradczego: najwazniejsze rezultaty, krótki komentarz, najważniejsze zasady i cele programu.
Zawiera: Zasadnicze elementy programu oraz dalsze praktyczne wskazówki: wsparcie ze strony dyrekcji i powołanie komitetu koordynacyjnego, świadomość i zaangażowanie, skuteczny nadzór nad uczniami w czasie przerw, regulamin klasowy, godzina wychowawcza, rozmowa z uczniami, których dotyczy problem mobbingu i ich rodzicami, przegląd kluczowych elementów programu zaradczego.
Zawiera: 0.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej