303044
Książka
W koszyku
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 179-184
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Pojęcie i sposoby kierowania szkołą ; Pojęcie kierowania ; Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli: wiedza o czynnościach pedagogicznych (wychowanie w systemie skrajnie obiektywnym, w pedagogice subiektywnej, w systemie obiektywnym umiarkowanym.
Zawiera: Motywacja nauczycieli i wychowawców do działalności pedagogicznej: stosunek nauczycieli i wychowawców: do zagadnienia wychowalności, do celów wychowania, do czynności pedagogicznych.
Zawiera: Umiejętności pedagogiczne nauczycieli i wychowawców - style i procesy kierowania (style kierowania, cele kierowania, sposoby formułowania wymagań, podejmowanie decyzji, warunki umozliwiające skuteczność kierowania (autorytet dyrektora, postawa dyrektora, wykonalność, jednolitość i konskwencja wymagań, stosunki interpersonalne). Odpowiedzialność dyrektora.
Zawiera: Szkoła, jej istota i organizacja.
Zawiera: Szkoła jako środowisko wychowawcze ; Pojęcie środowiska wychowawczego ; Typy środowisk wychowawczych ; Środowisko wychowawcze a style kierowania.
Zawiera: Szkoła jako układ cybernetyczny ; Pojęcie układu względnie odosobnionego ; Relacje w szkole jako systemie prakseologicznym ; Szkoła jako struktura relacji (relacje: zamiaru, obserwacji, predykcji, nakazu, asercji).
Zawiera: Planowanie pedagogiczne ; Pojęcie "działanie planowe" ; Modele relacji komunikowania i informowania (analiza pojęcia modelu, model komunikowania i informowania, struktura warunków komunikowania i informowania a wyniki nauczania, nieprawidłowości w zakresie komunikowania i informowania i i ch skutki.
Zawiera: Modele relacji określające merytoryczną stronę planu: cele działania, zadania planu ; Sposoby formułowania zadań i ujmowania celów działania ; Baza teoretyczna planu ; Część imperatywna planu (prawidłowości pedagogiczne i środowisko materialne szkoły, uczeń i nauczyciel w procesie kształcenia i wychowania, określenie działania w czasie.
Zawiera: Część predykcyjna planu: zbieranie informacji, organizacja przetwarzania informacji, przekazywanie informacji uzupełniającej, formy przekazywania informacji uzupełniającej.
Zawiera: Nieprawidłowości w zakresie planowania.
Zawiera: Podstawy prawne funkcjonowania szkoły ; Żródła informacji prawnej (wykaz aktów prawnych): Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty, Ustawa z dnia 8 stycznia 1999 roku. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, Karta Nauczyciela. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r., Ustawa z dnia 22 stycznia 2000 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela, Ustawa o zmianie ustawy karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 19 z dn. 22 marca 2000 r., poz. 239 z dn. 18 lutego 2000 r.), Rozporządzenia MEN: z dnia 15 lutego 1999 r., (Dz.U. nr 14 z dn. 23 lutego 1999 r., nr 2 z dn. 17 stycznia 2000 r., nr 6 z dn. 31 stycznia 2000 r., nr 12 z dn. 23 lutego 2000 r.
Zawiera: Deklaracje i konwencje międzynarodowe (wymieniono nazwy i źródła).
Zawiera: Konwencje i zalecenia międzynarodowej organizacji pracy (wymieniono nazwy i źródła).
Zawiera: Problemy wychowania w poszanowaniu dla prawa.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej