303044
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 115-117.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Ideał wychowania, potrzeba jego formułowania ; Źródła ideału wychowawczego ; Stosunek ideału do systemu pedagogicznego ; Ideał wychowania w systemach pedagogicznych na przełomie XIX i XX wieku (szkoła tradycyjna, pedagogika prgmatystyczna, pedagogika esencjalizmu).
Zawiera: Ideał wychowania w szkole polskiej w latach 1945-1989 ; O nowy ideał wychowania (wychowanie dla wolności, dla odpowiedzialności, idea godności jako element wychowania).
Zawiera: Cele kształcenia : Wykształcenie jako cel nauczania ; Wykształcenie ogólne jako cel nauczania (pojęcie "ogólności" wykształcenia, wykształcenie ogólne z dominantą: encyklopedyzmu, treści kulturowych, dyspozycji i funkcji psychicznych, treści światopoglądowych.
Zawiera: Wykształcenie ogólne - synteza dotychczasowych poglądów: potrzeba wykształcenia ogólnego, składnik obiektywny i subiektywny w kształceniu ogólnym, zagadnienia przeładowania programu nauczania, monizm wykształcenia ogólnego, przygotowanie młodzieży do studiów wyższych i zawodu.
Zawiera: Ideał wychowania a merytoryczne znaczenie wykształcenia ogólnego.
Zawiera: Co muszą wiedzieć nasze dzieciaki? Dziesięć przykazań dla oświaty przyszłości ; Co muszą wiedzieć nasi reformatorzy - czy school jest ideałem szkoły? ; Zasady budowy programu nauczania - dziesięć przykazań dla reformatorów programów szkolnych (dobór i układ treści w programie, łączenie treści nauczania).
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej