301315
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 91-95.
Uwaga dotycząca zawartości
System dogmatyczny: wychowanie jsko proces produkcyjny, "militeryzacja" procesu wychowania.
Zawiera: System liberalistyczny: szkoła popierająca skrajny indywidualizm, pajdokracja i ideologia w wychowaniu szkolnym, ekonomizacja procesu wychowania (szkoła jako rynek, uczeń jako klient, cele nauczania, argumenty historyczne na rzecz wykształcenia realistyczno-idealistycznego.
Zawiera: System dynamiczny: akceptacja bezwarunkowa wychowanka, akceptacja warunkowa systemu i wychowawcy ("ja" wynikiem aksjologicznego procesu motywacji i decyzji, tolerancja podstawą idei humanizmu i podmiotowości, droga do róznorodności treści i różnokierunkowości myślenia, przeciw wychowawczej koncentracji treści, otwarcie systemu na dynamiczne pojmowanie programu nauczania, wdrażanie do samokształcenia środkiem rozwijania podmiotowości, myślenie strukturalne jako myślenie ogarniające i otwarte, otwarcie systemu na pełne rozumienie wiedzy, samodzielność głównym składnikiem podmiotowości, myslenie strukturalne jako myślenie ogarniające i otwarte, otwarcie systemu na pełne rozumienie wiedzy, samodzielność głównym składnikiem podmiotowości, o twórczą postawę uczącego się, przeciw intencjonalności w nauczaniu i wychowaniu, kontrola w służbie wychowania antydogmatycznego.
Pedagogiczne założenia Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej