303136
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.s.172-177
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Swoisty charakter udziału rodziców w procesie edukacyjnym dziecka ; Zależność efektów aktywności edukacyjnej dziecka od współpracy rodziców ze szkołą - koncepcje edukacyjne w nurcie postmodernistycznym (wychowanie otwarte, Gestalt, koncepcja edukacji Carla Rogera, edukacja elastyczna) ; Współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci, jego istota i formy.
Zawiera: Uwarunkowania prawno-organizacyjne współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji szkolnej dzieci ; Udział rodziców w przemianach oświatowych 1989-1992 ; Relacja rodzice - szkoła w świetle obowiązujących aktów prawnych i założeń polityki oświatowej ; Możliwości współpracy rodziców ze szkołą w zróżnicowanych typach szkół podstawowych (publicznych, niepublicznych) ; Karta Praw i Obowiązków Rodziców.
Zawiera: Orientacja pedagogiczna rodziców ; Stosunek rodziców do szkolnej edukacji dzieci w świetle teorii orientacji ; Elementy orientacji pedagogicznej rodziców ; Działania rodziców jako wyraz ich orientacji.
Zawiera: Problematyka i podstawy metodologiczne badań.
Zawiera: Przejawy orientacji pedagogicznej rodziców: zasady wyboru i ogólna opinia rodziców o szkole dziecka, wiedza rodziców o szkolnej rzeczywistości i oczekiwania z nią związane, wartości i postawy rodzicielskie, dyspozycje rodziców do określonych zachowań w zakresie współuczestnictwa w edukacji dzieci.
Zawiera: Stan współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji szkolnej dzieci: orientacja pedagogiczna rodziców w świetle badań, formy i zakres współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji szkolnej dzieci, udział rodziców w edukacji dzieci w opinii nauczycieli, zależność współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji dzieci od typu aktywności nauczyciela, szkoły.
Zawiera: Doskonalenie współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji dzieci: cechy orientacji pedagogicznej rodziców towarzyszące aktywnemu współuczestnictwu w procesie edukacji dzieci, zadania nauczyciela, szkoły w rozwijaniu współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji dzieci.
Zawiera: Wykaz tabel i diagramów: zasady wyboru szkoły dla dziecka, najwyższa wartość ogólnej opinii rodziców o szkole, "Tak, jest to dobra szkoła", niewystępowanie zapisów dotyczących zalet, wad szkół i propozycji zmian na lepsze, opinia nauczycieli i dyrektorów szkół o wpływie rodziców na sprawy szkoły, ogólna opinia rodziców o szkole, wiedza rodziców o koncepcji edukacyjnej dotyczącej dziecka oraz ich wpływ na zarządzanie szkołą, oczekiwania rodziców dotyczące ich wpływu na rzeczywistość szkolną uczącego się dziecka (koncepcja edukacyjna), oczekiwania rodziców dotyczące ich wpływu na rzeczywistość szkolną uczącego się dziecka (zarządzanie szkołą), cele życiowe rodziców, postawy rodzicielskie w ujęciu rodziców i nauczycieli, stosunek nauczycieli do postaw rodzicielskich, gotowość rodziców do współpracy z nauczycielami i wspieranie szkoły, ogólne tendencje w orientacjach pedagogicznych rodziców, formy współuczestnictwa w procesie edukacji szkolnej dzieci, wskazane przez rodziców, popularność określonych form współuczestnictwa rodziców w procesie edukacyjnym dzieci, w opinii nauczycieli, utrzymywanie kontaktu z nauczycielem (w opinii nauczycieli), zainteresowanie rodziców zagadnieniami edukacyjnymi, w rozmowach z nauczycielem, opinia dyrektorów szkół o preferencjach dla określonych podmiotów decyzyjnych, usiłowanie zmiany postaw rodzicielskich ze strony nauczcyieli na tle wykresu najwyższych opinii rodziców o szkole.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej