301425
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Symbol UKD: 37.01 : 316.75
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Wydobywanie wartości z informacyjnego chaosu - aksjologiczne bogactwo świata ; Wartości, antywartości a życie godziwe ; Wartości a dobra pierwotne, czyli bliżej dziecka ; Pedagogika serca (i nie tylko) jako wartość ; Ład umysłu i serca - co to takiego?/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości ; Co należy rozumieć pod pojęciem "pedagogika serca"? ; Pedagogika serca koniecznością naszych czasów ; Pedagogika serca w szkole - założenia programowo-metodyczne (wychowawca - dziecka, podsumowanie dznia: "co mnie (nas) dziś ucieszyło? Co zmartwiło?") ; Dokumentacja wychowawcy (rodzice - dziecko, usuwanie z żucia rodzinnego przemocy) ; Pomoc rodzicom i szkole w wychowaniu udzielane przez instytucje realizujące pedagogikę serca ; Przykłady stosowania pedagogiki serca ; Ochrona i ciągłość więzi uczuciowej/ Maria Łopatkowa z udziałem zespołu: Joanna Dróżdż, Anna Gryglaszewska, Agnieszka Praska.
Zawiera: Książki Marii Łopatkowej i innych autorów.
Zawiera: Załączniki, materiały pomocnicze: Wychowywać coraz trudniej, Bici biją - z życia wzięte, Akcja porządki, Bitwa o torebkę, Prawdziwa miłość istnieje, Maria Łopatkowa: "Nawet gdy byłam smutna, musiałam się śmiać".
Zawiera: Ziemia jako wartość w edukacji dziecka: dwa kierunki myślenia o ziemi - instrumentalny, całościowy, edukacja przyrodnicza a naczelne idee, zasada komplementarności - poznać, zrozumieć, zaprzyjaźnić się z Ziemią, miejsce wartości w regułach metodycznych (prostota i elementarność wiedzy, nauczanie geografii w systemie przyroda - człowiek, stwarzanie dziecku okazji do częstych, autentycznych kontaktów z przyrodą, o potrzebie porządku przestrzenno-czasowego w edukacji przyrodniczej), droga ku mądrości - czyli ład odnajdywany/ Maria Zofia Pulinowa.
Zawiera: Aneksy: Strefy przestrzenne poznawane przez ucznia, Ogniwa łączące poszczególne typy czasu, Kształtowanie pojęcia "czas" w nauczaniu geografii przez Gustawa Wuttkego.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klasy VI pt.: "Jestem gałązką drzewa genealogicznego/ Elżbieta Kopeć.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klas IV-VI pt.: "Gdzie można wypocząć w mieście?" - na przykładzie sosnowieckiego parku przy ulicy Kępa/ Henryka Ferensowicz.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klas IV-VI pt.: "Dlaczego człowiek tworzy parki narodowe i rezerwaty przyrody?"/ Elżbieta Agata Cybulska.
Zawiera: Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka/ Andrzej Murzyn.
Zawiera: Humanizacja społeczeństwa informacyjnego jednym z głównych wyzwań dla współczesnej szkoły ; Dziecko a świat informacji ; Telewizja jako nośnik wartości rzeczywistych i pozornych ; Proces zdrowego wzrostu a niebezpieczna "nadopiekuńczość" mass mediów (everyman, czyli ideologia przeciętności, wolność konsumencka i oszustwa producentów reklamy, zalegalizowany narkotyk) ; Odpowiedź na zaćmienie informacyjne (odbudowa przystani, szkoła z "ludzką twarzą")/Andrzej Murzyn.
Zawiera: Wartości w uczeniu się-nauczaniu kompleksowym - kruszenie stereotypów/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Dążenie do szczęścia jako wartość nad wartościami.
Zawiera: Teoretyczne podstawy uczenia się - nauczania kompleksowego (istota i struktura, przestrzenie interpersonalne, dominacja człowieka, nauczyciela i ucznia, nad technologią jako droga do wartości)/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Edukacja jako spotkanie dziecka z wartościami: w zgodzie z czasem, przestrzenią i sobą samym, blisko i daleko - wartości obiekty i wartości idee, cele, spotkanie i uczenie się jako wartość sama w sobie/ Bronisłąwa Dymara.
Zawiera: Integracja rzeczywista - poszukiwaniem ładu umysłu i serca: kulisy integracji pozornej, obszary integracji rzeczywistej, czyli drogi do uwewnętrzniania wartości, działania dziecka i nauczyciela - bogactwo możliwości współżycia w "szkole z ludzką twarzą"/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Przykłady działania według wartości - zarys kompleksów: sposób konstruowania kompleksów, cele zajęć, zakładane rezultaty, tradycja, obrzęd, zwyczaj niejedno ma imię, "nadzieja bywa cierpliwym czekaniem na serc zbratanie", "gościnność jest inną nazwą pokory, nie ma ram... Obejmuje także to, czego nie ma, a co może być...", współbycie w szkolnej czasoprzestrzeni jako wartość i droga do wartości/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Aneksy: Struktura kompleksu, Prymat problemu dziecka nad metodologią i organizacją. Wokół serii pedagogicznej: "Nauczyciele - Nauczycielom", Paradoksy reformy oświaty, Henryk Skolimowski o nadziei.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej