301324
Brak okładki
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 199-220.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną w paradygmacie systemowo-ekologicznym ; Niepełnosprawność w kontekście ekologicznym ; Bioekeologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera ; Adaptacja teorii systemowo-ekologicznych do opisu sytuacji osoby z niepełnosprawnością ; Możliwości rozwojowe osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Współczesny model niepełnosprawności intelektualnej ; Specyfika funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością intelektualną ; Szczegółowa charakterystyka osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności intelektualnej ; Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Dorosłość w podejściach systemowo-ekologicznych ; Zachowania przystosowawcze oraz wsparcie udzielane tym osobom ; Przegląd badań nad funkcjonowaniem w okresie dorosłości.
Zawiera: Rozdział życia jako efekt relacji wiążących człowieka z niepełnosprawnością intelektualną z jego środowiskiem ; Istota pojęcia "jakość życia" ; Definicje jakości życia ; Obiektywna a subiektywna jakość życia ; Koncepcje jakości życia ; Koncepcje tworzone w różnych nurtach teoretycznych ; Systemowo-ekologiczne koncepcje jakości życia ; Teoria i metoda badania jakości życia Roberta Cumminsa ; Zagadnienia definicyjne ; Homeostatyczny model subiektywnej jakości życia ; Jakość życia w kontekście systemu społecznego ; Uniwersalne narzędzia badania jakości życia jako istota metody Cumminsa ; Przegląd badań nad jakością życia osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Zawiera: Rozdział 3. Szanse i zagrożenia osiągania pomyślnych i satysfakcjonujących stosunków z otoczeniem przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną ; Sfera warunków życia i aktywności ; Status materialny i mieszkaniowy ; Aktywność zawodowa ; Strefa zdrowia ; Zmiany fizyczne ; Kondycja zdrowotna ; Sfera stosunków z ludźmi ; Sfera stosunków z ludźmi ; Sytuacja w rodzinie generacyjnej ; Podejmowanie ról małżeńskich i rodzicielskich ; Kontakty w środowisku społecznym ; Sfera dobrostanu emocjonalnego ; Sytuacje trudne ; Zaburzenia emocjonalne ; Przeżycia egzystencjalne.
Zawiera: Rozdział 4. Metodologia badań własnych. Założenia teoretyczne badań ; Problematyka badawcza ; Zmienne oraz wskaźniki ich pomiaru ; Procedura i technika badawcza ; Charakterystyka badanej próby oraz organizacja badań ; Obliczenia oraz metody analizy statystycznej.
Zawiera: Rozdział 5. Jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną w świetle wyników badań własnych ; Obiektywna jakość życia badanych ; Porównanie wyników globalnych badanych grup ; Porównanie wyników w poszczególnych segmentach ; Subiektywna jakość życia badanych ; Porównanie wyników globalnych badanych grup ; Porównanie wyników w poszczególnych segmentach ; Obiektywne a subiektywne oceny jakości życia ; Porównania w grupie badawczej ; Porównania w grupie porównawczej ; Zależności korelacyjne w badanych grupach ; Wewnętrzna struktura subiektywnej jakości życia badanych ; Porównanie ocen ważności i satysfakcji wewnątrz badanych grup ; Porównanie ocen ważności między badanymi grupami ; Porównanie ocen satysfakcji między badanymi grupami ; Jakość życia badanych z uwzględnieniem osiąganych poziomów ; Porównanie osiąganych poziomów w zakresie obiektywnej jakości życia ; Porównanie osiąganych poziomów w zakresie subiektywnej jakości życia ; Porównanie poziomów ocen obiektywnych i subiektywnych w grupie badawczej ; Porównanie poziomów ocen obiektywnych i subiektywnych w grupie porównawczej ; Podsumowanie wyników badań własnych ; Dyskusja nad wynikami badań własnych.
Zawiera: Rozdział 6. Podsumowanie wyników badań oraz wnioski końcowe ; Konkluzje z przeprowadzonych badań ; Wnioski płynące z podjętego projektu badawczego.
Zawiera: Rozdział 7. Model osiągania maksymalnej jakości życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną ; Teoretyczne podstawy przyjętego modelu jakości życia ; Tradycyjne a postulowane rozwiązania rehabilitacyjne ; Proponowany model osiągania maksymalnej jakości życia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej