303136
Książka
W koszyku
Rada szkoły / Marek Mencel. - Kraków : "Impuls", cop. 2009. - 214, [2] s. : il. ; 24 cm.
Temat
Symbol UKD: 37.014.6(438)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. tyt. r. wyd.: 2008.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 207-214.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Demokracja a koncepcja demokratyzacji szkoły ; Współczesne koncepcje demokracji ; Normatywne i empiryczne definiowanie demokracji ; Niektóre bariery demokratyzacji państwa i szkoły ; Demokratyzacja szkoły - uwarunkowania historyczne i prawne ; demokratyzacja a uspołęcznienie szkoły ; Demokracja i demokratyzacja szkoły - własne ujęcia terminów badawczych.
Zawiera: Demokratyzacja szkoły publicznej w kontekście przemian ustrojowychw Polsce ; Transformacja ustrojowa w Polsce a pojęcie demokracji ; Szkoła publiczna a idea demokratyzacji szkoły ; Argumenty za demokratyzacją szkoły według Bogusława Śliwerskiego (oraz autorów amerykańskich).
Zawiera: Założenia a rzeczywistość istnienia i funkcjonowania rady szkoły (stan prawny przed 1 wrzesnia 1999 r.) ; Moc sprawcza rady szkoły ; Aspekty demokratyzacji życia szkoły w założeniach dotyczących funkcjonowania rady szkoły ; Skład rady szkoły ; Funkcjonowanie rad szkół przed 1 września 1999 r. ; Rózne ujęcia rady szkoły.
Zawiera: Podstawy metodologiczne badań: cele, problemy, metody i techniki, organizacja, charakterystyka terenu badań.
Zawiera: Dyrektorzy szkół a rada szkoły ; Charakterystyka dyrektorów, szkół i środowiska ; Geneza rady szkoły (inicjatorzy, motywy, bariery) ; Skład rady szkoły oraz zadania (rola) jej członków ; Działalność rady szkoły, współpraca z dyrektorem, zmiany w szkole wprowadzone przez radę (finanse w radzie szkoły,polityka kadrowa w szkole, zmiana warunków do rozwoju uczniów, przestrzeganie prawa w szkole) ; Osiągnięcia rady szkoły i ocena jej działalności - współpraca szkoły z rodzicami ; Funkcjonowanie rad szkół - argumenty za i przeciw, perspektywy przed radami: zmiany (udoskonalenia) w działalności rad szkół, zainteresowanie władz radami szkoły, rady szkoły w kontekście reformy oświaty.
Zawiera: Nauczyciele a rada szkoły ; Charakterystyka nauczycieli, szkół i środowiska ; Geneza rady szkoły, inicjatorzy, motywy, bariery ; Struktura rady szkoły, wybory, role, zadania, informacja ; Współpraca rady szkoły z dyrektorem ; Charakterystyka działalności rady szkoły, zmiany w szkole wprowadzone przez radę ; Ocena działalności rady przez nauczycieli - jej członków.
Zawiera: Uczniowie a rada szkoły ; Rodzice a rada szkoły ; Co z tą radą? ; Funkcjonowanie rad szkół w kontekście procesów demokratyzacji ; Motywy powstania rady szkoły: struktura, działalność, ocena i perspektywy, rada szkoły - zarodek czy porażka demokracji w szkole? ; Typy rad szkół - cechy charakterystyczne - konkluzje ; Kierunki pracy róznych agend, czyli w którą stronę?
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej