301330
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 291-303.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Metodologiczne aspekty zarządzania i przywództwa edukacyjnego ; Związek teorii naukowych z praktyką zarządzania w oświacie ; Spory o paradygmat zarządzania ; Wartości zarządzania w sferze publicznej a zasady zarządzania edukacyjnego ; Zadania współczesnego zarządzania (i przywództwa) edukacyjnego ; Przywództwo edukacyjne - nowa jakość w oświacie.
Zawiera: Współczesne konteksty zatrządzania oświatą ; Zewnętrzne warunki funkcjonowania instytucji edukacyjnych ; Rozwojowy charakter zmiany ; Społeczeństwo wiedzy (zarządzanie w czasach niepewności, społeczeństwo wiedzy i rozwoju) ; Globalizacja jako wyzwanie dla zarządzania (globalna rewolucja technologiczna, róznorodność i wielokulturowość globalnej mozaiki, kryzys demokracji, deficyt obywateli).
Zawiera: Deficyty systemów edukacyjnych wyzwaniem dla zarządzania: uwarunkowania systemów oświatowych, uwarunkowania polskiej oświaty, zarządzanie edukacyjne wobec zdiagnozowanych problemów, idea szkoły odpowiedzialnej).
Zawiera: Zarządzanie procesem nauczania i uczenia się: zapewnianie warunków i skuteczności procesu, współpraca i dialog, nauczyciele jako przywódcy w procesie nauczania (definiowanie roli nauczyciela, warsztat profesjonalisty).
Zawiera: Przywództwo w szkole, która się uczy: szkoła ucząca się koniecznością społeczeństwa wiedzy, szkoła uczy się wraz z otoczeniem, szkoła uczy się, gdy jest autonomiczna i we współpracy.
Zawiera: Przywództwo - uwarunkowania i perspektywy: teoria i praktyka przywództwa w edukacji, przywództwo jako kreowanie rzeczywistości.
Zawiera: Model przywództwa edukacyjnego: kontekst, czyli rozpoznawanie i definiowanie kierunków działania, refleksyjność, służebność i uprawianie, partycypacja i współpraca (budowanie gotowości do współpracy, współpraca strategią działania, organizowanie współpracy) ; Autonomia i różnorodność ; Uczenie się i rozwój (pielęgnowanie kultury organizacyjnej wspierającej uczenie się, uczenie się przez badanie).
Zawiera: Postawy i umiejętności a zadania i efekty ; Dojrzewanie do roli lidera edukacyjnego.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej