303080
Brak okładki
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 364-398.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych.
Zawiera: Rozdział 2. Stan badań nad uczestnictwem społecznym osob z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi.
Zawiera: Rozdział 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; Oficjalne zalecenia, regulacje prawne i ich skutki; Działania pozaformalne - bariery uczestnictwa społecznego; Procesy spostrzegania i stygmatyzacja; Socjalizacja i momenty przełomowe; Właściwości jednostki w okresie aktywności zawodowej; Funkcjonalne skutki dysfunkcji sensorycznych i motorycznych; Przystosowanie do niepełnosprawności, właściwości i doświadczenia indywidualne; Czynniki związane z edukacją; Płeć; Poziom zamożności; Miejsce zamieszkania.
Zawiera: Rozdział 4. Precyzacja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych ; Styl życia i style uczestnictwa społecznego.
Zawiera: Rozdział 5. Metodologia badań własnych; Przedmiot i cel badań; Pytania badawcze i hipotezy; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Kogo badano? Charakterystyka badanej grupy; Organizacja i przebieg badań; Uwagi o prezentacji wyników badań.
Zawiera: Rozdział 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; Rodzice; Wymiana świadczeń; Wspomaganie rodziny; Korzystanie z pomocy rodziców; Ograniczanie kontaktów z rodziną pochodzenia; Związki intymne; Pozostawanie w stanie wolnym; Posiadanie partnera i/lub rodziny; Przyjaźnie; Posiadający przyjaciół; Niemający przyjaciół; Zatrudnienie; Wariant bezrobocia; Wariant zatrudnienia; Czas wolny; Czas wolny zdominowany słabością; Styl zachowawczy; Styl utylitarno-hedonistyczny (bycie wśród swoich); Styl poszukujący (kreatywno-towarzyski); Uczestnictwo kulturalne; Udział w wyborach do władz państwa; Uczestniczący w życiu politycznym; Niepodejmujący udziału w życiu politycznym; Przynależność do organizacji społecznych; Brak przynależności; Przynależący; Społeczność lokalna i kontakty z sąsiadami; Styl wymiany; Styl pomocowo-towarzyski; Styl uczestnictwa poszerzonego; Absencja; Praktyki religijne i sfera duchowa; Styl kościelny (instytucjonalno-prywatny); Styl prywatnych praktyk; Styl rozszerzonych praktyk.
Zawiera: Rozdział 7. Zróżnicowanie styczności społecznych w badanej grupie.
Zawiera: Rozdział 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; Rodzaj dysfunkcji i płeć; Status rodziców; Czynniki edukacyjne; Rodzaj szkoły - szkoły specjalne czy masowe; Poziom wykształcenia; Miejsce zamieszkania. Miasto i wieś; Poziom zamożności.
Zawiera: Rozdział 9. Style społecznego uczestnictwa - typy konstruowane i warianty empiryczne. Egzystencja wśród pełnosprawnych - "życie w rozproszeniu"; Wariant autonomii i szans; wariant zniewolenia; Egzystencja na skrzyżowaniu dróg (pogranicze); Wariant upodmiotowienia; Wariant braku autonomii; Znormalizowani, zwyczajni - życie wśród podobnych; Wariant upodmiotowienia; Wariant zniewolenia; Mieszkańcy azylu; Wariant upodmiotowienia; Warianty zniewolenia; Gdy alternatywa jest sztuką.
Zawiera: Rozdział 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych. Zakres pola komunikacyjnego; Jakość pola komunikacyjnego; Ukierunkowanie; Treści styczności; Nawyki i kompetencje uczestnictwa; Rozmiary normalizacji i synchronizacji życia; Zaangażowanie versus obojętność; Kompetencje społecznego uczestnictwa; Związek z określonym wymiarem czasu. Kryterium temporalne; Miejsce styczności; Rozmiary upodmiotowienia; Typowość lub indywidualizm. Ryzyko i święty spokój; Obraz szkoły; Jednostkowe doświadczenia i momenty przełomowe; Uogólniona typologia; Synchroniczni i znormalizowani; Nowi obcy.
Zawiera: Rozdział 11. Wnioski końcowe.
Zawiera: Rozdział 12. Zadania rehabilitacji. W perspektywie pogranicza; W perspektywie samorealizacji; Rehabilitacja przez udział w życiu społecznym; Rehabilitacja jako droga - "do" i "od" udziału w życiu społecznym; Kształtowanie środowiska życia i modelu edukacji.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej