301348
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 318-328.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Nieletni sprawni inaczej jako innowacja terminologiczna w ortopedagogice.
Zawiera: Zaburzenia rozwojowe a upośledzenia i niedostosowanie społeczne: wpływ zaburzeń rozwojowych na upośledzenia, niedostosowanie społeczne i trudności w nauce ; Upośledzenia jednostek z punktu widzenia ich wychowalności ; Analogia porównawcza między upośledzeniem a niedostosowaniem społecznym ; Pojęcie, aspekt i kierunki rewalidacji upośledzonych ; Specyfika ortopedagogiki w resocjalizacji niedostosowanych społecznie ; Upośledzenia a inne określenia stosowane w rewalidacji ; Niedostosowanie społęczne na tle postępowej terminologii w resocjalizacji: jednostki nieobyte w środowisku, osobnicy z zaburzeniami w socjalizacji, nieletni sprawni inaczej oraz normatywy ich przestepczej działalności.
Zawiera: Nieletni sprawni inaczej w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej ; Specyfika i przedmiot zainteresowań ortopedagogiki ; Nowelizacja ortopedagogiki szczegółowej (oligofrenopedagogika w rewalidacji uposledzonych umysłowo, tyflopedagogika w rewalidacji niewidomych, surdopedagogika w rewalidacji głuchych, logopedia w rewalidacji osób z wadami mowy, pedagogika lecznicza w rewalidacji przewlekle chorych i kalekich, pedagogika resocjalizacyjna w rewalidacji nieletnich sprawnych inaczej) ; Nieletni sprawni inaczej w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej - problemy.
Zawiera: Socjalizacja reedukacyjna w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej ; Specyfika i zakres oddziaływań ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej ; Wychowanie resocjalizujące jako przedmiot socjalizacji reedukacyjnej ; Ergoterapia i jej zastosowanie ; Działalność ortopedagogiczna wspomagająca wychowanie resocjalizujące ; Współczesny zakład ortopedagogiczny jako znowelizowane środowisko społeczno-wychowawcze.
Zawiera: Metodologia badań: problem badawczy i hipotezy, teren, metody i organizacja badań, wyniki badań oraz sposób opracowania zebranego materiału, zarys historyczny i przeobrażenia strukturalno-organizacyjne placówek badawczych.
Zawiera: Charakterystyka nieletnich sprawnych inaczej, objętych badaniami (nieletni z przejawami zaburzeń osobowościowych, deficytów charakteru, sprawiający trudności wychowawcze.
Zawiera: Zastosowanie nowych koncepcji ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej ; Poszukiwanie nowych koncepcji w przezwyciążaniu izolacji zakładowej i trudności wychowawczych ; Pogląd na innowacje ortopedagogiczne i zasady ich wdrażania ; Innowacje ułatwiające nieletnim realizację obowiązku szkolnego i nauki zawodu ; Profil kształcenia zawodowego i znowelizowane przepisy w sprawie szkolenia rzemieślniczego ; Praktyka wychowania resocjalizującego w relacji z wychowaniem ortopedagogicznym.
Zawiera: Strategia działań ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej nieletnich ; Pogląd na strategię celowościowego postępowania w socjalizacji reedukacyjnej ; Aktywizowanie zainteresowań nieletnich ; Reformowanie negatywnych reakcji i postaw ; Integracja nieletnich z zakłądem ortopedagogicznym i środowiskiem ; Współdziałanie wychowanka z grupą i nauczycielem-wychowawcą ; Samoregulacja zachowania ; Projektowanie perspektyw zyciowych ; Podstawowe techniki socjalizacji reedukacyjnej.
Zawiera: Procedura działań ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej nieletnich ; Pogląd na procedurę działań socjalizująco-reedukacyjnych ; Podstawowe zasady działań proceduralnych ; Specyficzne procesy uczenia się w socjalizacji reedukacyjnej (uczenie się reedukacyjne, redukujace, edukacyjne) ; Metody socjalizacji reedukacyjnej ; Ergoterapia i jej odmiany (ergoterapia terapeutyczno-poznawcza, kształcąca w zawodzie, o charakterze pracy samoobsługowej, kreatywna, profilaktyczna).
Zawiera: Skuteczność metod i technik socjalizacji reedukacyjnej.
Zawiera: Tendencje i kierunki rozwoju działalności socjalizujaco-reedukacyjnej ; Propozycje nazewnictwa placówek o ograniczonej wolnosci ; Podstawowe założenia dotyczące zasadności funkcjonowania zakładów ortopedagogicznych ; Postępowe poglądy na wymogi pracy szkoły w domu wychowania ortopedagogicznego ; Propozycje dotyczące profilizacji kształcenia zawodowego ; Wytyczne do pracy socjalizująco-reedukacyjnej nauczyciela i wychowawcy internatu.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej