301348
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 176-[188].
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Pedagogika opiekuńcza jako teoria naukowa ; Pedagogika opiekuńcza w świetle studiów i badań ; Badania w dziedzinie pedagogiki opiekuńczej ; Dotychczasowe stanowiska w sprawie pedagogiki opiekuńczej ; warunki powstawania nowych dyscyplin naukowych.
Zawiera: Podstawowe pojęcia pedagogiki opiekuńczej: opieka i jej związki z wychowaniem w dotychczasowych poglądach, propozycja określenia pojęcia opieki, istota i rodzaje sytuacji opiekuńczo-wychowawczych.
Zawiera: Opiekuńczo-wychowawcze środowisko naturalne ; Rodzina jako swoiste środowisko opiekuńczo-wychowawcze (więź emocjonalna podstawą życia rodzinnego, zaspokajanie potrzeb człowieka w rodzinie, stosunki rodzice-dzieci jako szczególny rodzaj interakcji, przekazywanie wartości i norm moralnych w rodzinie.
Zawiera: Potencjalne i faktyczne zagrożenia prawidłowego funkcjonowania rodziny: zjawiska społeczno-demograficzne, społeczno-pedagogiczne, patologiczne, zmiany w strukturze rodziny, rodzina dziecka upośledzonego.
Zawiera: Sieroctwo rodzinne i społeczne: problemy terminologiczne, przyczyny, rozmiary i skutki sieroctwa rodzinnego i społecznego, działalność zapobiegająca sieroctwu.
Zawiera: Opiekuńczo-wychowawcze środowiska zastępcze: geneza i charakter działalnosci kompensacyjnej wobec dziecka i rodziny, opieka w Polsce w okresie międzywojennym i po wyzwoleniu, instytucje i formy opieki nad dzieckiem.
Zawiera: Opiekuńczo-wychowawcze środowiska rodzinnych form opieki: rodzina adopcyjna, zastępcza, rodzinny dom dziecka, wioska dziecięca.
Zawiera: Opiekuńczo-wychowawcze środowisko zakładowe - dom dziecka ; Specyficzne właściwości wychowanków domu dziecka ; Pozycja wychowanków domu dziecka w szkole ; Swoistość sytuacji opiekuńczo-wychowawczych domu dziecka ; Przygotowanie do samodzielnego życia.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej