301776
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 324-330.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wychowanie do wartości ; O wartościach w wychowaniu ; Altruizm jako problem pedagogiczny ; Co utrudnia wychowanie do altruizmu w dobie współczesnej ; Strategie działania altruistycznego źródłem inspiracji w wychowaniu ; Pedagogika wobec wartości.
Zawiera: W poszukiwaniu godnych uznania oddziaływań wychowawczych w szkole ; O teoretycznych podstawach nauczania wychowującego ; Wartości wychowawcze na lekcji ; Nauczyciel organizatoerem współudziału uczniów w toku nauczania ; Zastosowanie socjodramy w wychowaniu ; Kontrowersje wokół pracy wychowawczej nauczycieli.
Zawiera: Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania ; Wychowanie jako świadomie organizowana działalność dzieci i młodzieży ; Czynniki warunkujące skuteczność pracy wychowawczej ; Przygotowanie nauczycieli do osobowej relacji z uczniami ; O roli nauczycieli w realizacji szkolnego programu wychowania.
Zawiera: W sprawie trudności wychowawczych ; Warunki przezwyciążania trudności wychowawczych w szkole ; Jak pomagać uczniom trudnym podczas godzin wychowawczych ; O nadużywaniu ocen niedostatecznych ; Dziecko z zaburzeniami emocjonalnymi ; Mechanizmy obronne a trudności wychowawcze.
Zawiera: Wychowanie w rodzinie i na styku nauczyciele-rodzice ; Osobliwości w wychowaniu dziewcząt ; Współdziałanie nauczycieli z rodzicami ; Organizowanie spotkań rodziców z ekspertem ; Autorytet nauczyciela jako warunek pedagogicznej relacji rodzina-szkoła.
Zawiera: O wychowaniu akademickim : Niektóre dezyderaty w sprawie kształcenia pedagogicznego nauczycieli ; Trzy wymiary nauczyciela akademickiego w kształceniu pedagogicznym ; O systemie wychowawczym w szkole wyższej ; Wykład jako metoda nauczania i wychowania akademickiego.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej