301776
Książka
W koszyku
Autor podaje wiele praktycznych strategii, które można wprowadzić by przezwyciężyć syndrom trudnej klasy. Syndrom ten obejmuje: zidentyfikowanie, co sprawia, że klasa jest trudna, utworzenie planu zachowania klasy, rozwinięcie strategii koleżeńskiego wsparcia, postępowanie z trudnymi uczniami po lekcji, zmianę wzorów złego zachowania, pomoc nauczycielom na zastępstwie w trudnej klasie.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 226-228.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Co sprawia, że klasa jest trudna? ; CO to jest "trudna" klasa? ; A może umieścić wszystkich trudnych uczniów w jednej klasie? Etykietowanie klasy ; Zakrzyczeć klasę ; Klasy, które nie słuchają ; Krótkoterminowa pomoc ze strony innych nauczycieli (zawór bezpieczeństwa) ; Zmiana na lepsze ; Zdrowo sobie ponarzekać ; Dalszy plan działania ; Obserwacja uczniów podczas lekcji z innymi nauczycielami ; Przesadzanie uczniów.
Zawiera: Spotkania klasowe: organizacja, spotkania otwarte, zamknięte, mini-spotkania, spotkania dotyczące poniżania.
Zawiera: Opracowanie grupowego (klasowego) planu zachowania ; Podstawowe kroki w ustanawianiu planu zachowania jako "kontaktu klasowego" (prawa, podstawowe obowiązki, zasady klasowe, konsekwencje, wspieranie zmiany zachowania, struktura hierarchiczna, ustanawianie zasad klasowych poprzez dyskusję).
Zawiera: Wprowadzanie klasowego planu zachowania metodą wzmocnień grupowych.
Zawiera: Ustalenie zasad współpracy z klasą ; Radzenie sobie z zachowaniem utrudniającym prowadzenie lekcji ; Utrzymanie dyscypliny w klasie.
Zawiera: Postępowanie z trudnymi uczniami ; Jak przeprowadzić skuteczną rozmowę interwencyjna z uczniem ; Radzenie sobie w sytuacji kryzysowej: odizolowanie ucznia ; Rozmowa interwencyjna i mediacja trójstronna ; Zawieszenie w prawach ucznia i wyrzucenie ze szkoły.
Zawiera: Zachowania powtarzające się i zmiana zachowania: podstawowe zasady radzenia sobie z zachowaniem, studium przypadku, tworzenie indywidualnego planu radzenia sobie z zachowaniem dla uczniów z zaburzeniami zachowania, okreslanie zachowania ucznia, zachowania związane z ADD.
Zawiera: Nauczyciele na zastępstwie a trudna klasa.
Zawiera: Wzajemne wspieranie się nauczycieli ; Jak sobie radzić z dręczeniem nauczycieli ; Przemoc w stosunku do nauczycieli (uczniowie, którzy dręczą nauczycieli).
Zawiera: Załączniki: Wzjemne wsparcie/pomoc nauczycielska - kwestionariusz, Formularz 4J, Uczniowski plan zachowania: Zacząć/Przestać, Formularz 3C, strefa bez poniżania.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Autor podaje wiele praktycznych strategii, które można wprowadzić by przezwyciężyć syndrom trudnej klasy. Syndrom ten obejmuje: zidentyfikowanie, co sprawia, że klasa jest trudna, utworzenie planu zachowania klasy, rozwinięcie strategii koleżeńskiego wsparcia, postępowanie z trudnymi uczniami po lekcji, zmianę wzorów złego zachowania, pomoc nauczycielom na zastępstwie w trudnej klasie.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej