301742
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 123)
Symbol UKD: 37.012:159.922.7:316.811/.815](07)
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: Pedagogical diagnosing in work with child and family
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 270-283.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wprowadzenie do diagnozowania pedagogicznego ; Metodologiczne aspekty diagnozy ; Pojęcie i rodzaje diagnozy ; Klasyfikacja cech ; Metody diagnozy rozwiniętej ; Diagnoza indywidualnego przypadku i diagnoza środowiskowa ; Kontakt diagnostyczny ; Błędy diagnostyczne.
Zawiera: Wprowadzenie do teorii potrzeb: pojęcie potrzeby, rodzaje potrzeb człowieka, potrzeby ponadpodmiotowe i potrzeby opiekuńcze.
Zawiera: Diagnostyka w doświadczeniach czołowych polskich pedagogów społęcznych ; Diagnoza kliniczno-wychowawcza Janusza Korczaka ; Diagnoza społeczna Heleny Radlińskiej ; Diagnostyka społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego - kontynuacja i rozwój.
Zawiera: Diagnozowanie zaburzeń rozwojowych dzieciństwa i okresu dojrzewania: przyczyny i rodzaje zaburzeń.
Zawiera: Pedagogiczna diagnoza rodziny: teorie funkcjonowania rodziny, czynniki opisujace funcjonowanie rodziny jako środowiska wychowawczego, pedagogiczne typologizacje rodzin - przykłady, zasady pedagogicznej diagnozy rodziny.
Zawiera: Rozpoznawanie krzywdzenia dziecka w rodzinie: rodzaje krzywdzenia dzieci, sfery zniewolonego dzieciństwa.
Zawiera: Diagnozowanie sytuacji szkolnej ucznia: diagnoza szkoły jako środowiska wychowawczego, diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych, wybrane aspekty diagnozowania przystosowania uczniów do szkoły, czynniki selekcji szkolnej.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej