303044
Książka
W koszyku
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 402-437.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Biografia jako potencjał rozwojowy i zasób w procesach edukacyjnych ; Biografia w kontekście rozwoju i wychowania ; Pragmatyzm pedagogiczny - aplikacja dojrzałej teorii do niespójnej rzeczywistości ; Rozwój, doświadczenie, działanie w kontekście wychowania - rekonstrukcja pragmatycznej koncepcji doświadczenia, działania i rozwoju ; Rozwój, doświadczenie, działanie w perspektywie biografii ; Człowiek i środowisko w perspektywie biograficznej ; Biograficzna teoria wychowania.
Zawiera: Biografia w przestrzeni społęczno-edukacyjnej ; Powszechność i uniwersalność refleksji biograficznej ; Oral historyczny ; Szkoła chicagowska i symboliczny interakcjonizm ; Badania terenowe (badania historyczno-terenowe i badania w działaniu) ; Biografia w teorii i praktyce działania społecznego - etnografia pedagogiczna (aktywna biografia, biografia edukacyjna, biografia w wymiarze terapeutycznym.
Zawiera: Biografia jako przedmiot badań i refleksji nad życiem ; Biografia w pojęciowym obszarze znaczeń: co to jest biografia? - próba definicji, biografia podmiotowa - autobiografia (poznawcza wartość autobiografii, temporalne wymiary (auto)biografii - biografia a czas życia (pokoleniowy, społeczny), horyzont czasowy powstawania autobiografii, proces tworzenia autobiografii) ; Biografia przedmiotowa - monografia biograficzna ; Wykorzystanie róznorodnych technik i źródeł w badaniach biograficznych.
Zawiera: Biografia jako przedmiot refleksji nad życiem ; Biografia a realne życie ; Biografia a (prze)bieg życia - cykl i struktura życia w kontekście badania biografii ; Życie jako narracja - język i ciało w projekcie biograficznym ; Biografia a świat przeżywany ; Wiedza potoczna a autobiografia - przypadek Rudolfa Hossa ; Autobiografia źródłowa - przypadek Bronisława Malinowskiego ; Fenomeny życiowe jako potoczność i transcendencja.
Zawiera: Biografia w nurcie pamiętnikarsko-diarystycznym ; Początki zainteresowania biografią ; Wiliam I. Thomas i Florian Znaniecki - prekursorzy badań biograficznych ; Pamiętnikarstwo i autobiografia konkursowa jako źródło wiedzy o procesach społecznych - polskie doświadczenia ; Pamiętnikarstwo polskie w okresie międzywojennym, w Polsce powojennej, po roku 1989 (pamietniki emigrantów i ludności polskiej na Wschodzie, pamietniki chłopów i bezrobotnych) ; Działalność Polskiego Towarzystwa Pamietnikarskiego ; Interdyscyplinarne i pozanaukowe zainteresowania biografią.
Zawiera: Biografia jako metoda badań ; Biografia jako orientacja metodologiczna ; Cechy specyficzne podejścia biograficznego ; Metoda biograficzna w ujęciu interpretatywnym (interpretacja tekstu - hermeneutyka Hansa G. Gadamera ; Poziom interpretacji biograficznej ; Fenomenologia doświadczenia - cierpienie jako doświadczenie źródłowe ; Podejście obiektywno-analityczne - materiały biograficzne jako fakty naukowe ; Fakt naukowy - między indywidualnym przeżyciem a społęcznym kontekstem ; Metoda dokumentu pamiętnikarskiego w badaniach pedagogicznych ; Interpretacja dokumentarna ; Metoda biograficzna a tradycyjne kryteria naukowości.
Zawiera: Teoretyczne ujęcie metody biograficznej ; Teoriopoznawcze założenia metody biograficznej ; Prawda biograficzna - rozdroża obiektywnego sensu i subiektywnego znaczenia ; Główne kierunki poszukiwań i rozstrzygnięć teoretyczno-metodologicznych w obszarze badań biograficznych.
Zawiera: Humanistyka i biografia - nowe perspektywy i koneksty poznawcze ; Refleksja biograficzna w epistemologicznym klimacie postmoderny ; Postmodernistyczne uwikłania: trzy podejścia - trzy paradygmaty - trzy metafory, w poszukiwaniu teorii jedności świata - metafora świadomego obserwatora.
Zawiera: Społeczeństwo autobiograficzne - od mimowolnej konstrukcji do świadomej wspólnotowości ; Życie w świecie tradycyjnym - kultura opowiadania życia ; Narodziny indywidualizmu - kultura opisywania życia ; Odkrycie tożsamości - kultura czytania życia ; Życie w sieci i cyberprzestrzeni - kultura konstruowania życia - realność świata wirtualnego ; W kierunku nowej wspólnotowości - kultura kreowania życia: źródła nowej wspólnotowśsci, powstawanie wspólnot wtórnych o cechach wspólnot pierwotnych.
Zawiera: Podejście biograficzne w perspektywie pedagogiki - na skrzyżowaniu teorii i praktyki.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej