301268
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Pedagogika pracy jako subdyscyplina pedagogiczna: pojęcie i przedmiot pedagogiki pracy, obszary problemowe, pedagogika pracy wśród nauk humanistycznych.
Zawiera: Człowiek w środowisku pracy ; Praca w różnych fazach rozwoju cywilizacji ludzkiej - od społeczeństwa rolniczego do społeczeństwa informacyjnego - przemiany pracy - próba ujęcia historycznego ; Wykształcenie jako cecha statusu pracy zarobkowej ; Praca jako obiekt badań społecznych - jej miejsce w systemie wartości młodzieży ; Praca jako element habitusu społeczeństwa ; Praca w systemie wartości młodzieży ; Cechy pracy preferowane przez młodzież.
Zawiera: Globalizacja a kariery zawodowe: istota, cechy i formy globalizacji, skutki globalizacji - gospodarcze, kulturowe i społeczne, globalizacja a tożsamość człowieka, przemiany w gospodarce krajów UE a sytuacja w Polsce, przyszłość pracy i zatrudnienia - od standardów do destandaryzacji, polityka i priorytety oświatowe UE a kształcenie zawodowe.
Zawiera: Kształcenie przedzawodowe: cele kształcenia, edukacja elementarna - wychowanie przedszkolne i kształcenie zintegrowane, szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum ogólnokształcące ; Organizacje przeciwdziałające marginalizacji młodzieży - OHP.
Zawiera: Edukacja prozawodowa ; Edukacja jako kategoria naukowa (poznawcza) ; Kształcenie prozawodowe a edukacja prozawodowa ; Uniwersalność szkoły uzawodowionej: wykształcenie ogólne, kształtowanie kwalifikacji kluczowych i ogólnozawodowych.
Zawiera: Kształtowanie kwalifikacji zawodowych w szkole uzawodowionej: kanon wykształcenia ogólnego podstawą kwalifikacji zawodowych, umiejetności kluczowe kryterium kwalifikacji zawodowych, kwalifikacje ogólnozawodowe - kryterium nabywania kwalifikacji zawodowych zbieżnych z profilem kształcenia.
Zawiera: Edukacja zawodowa ; Istota edukacji zawodowej ; Kwalifikacje i ich struktury w edukacji zawodowej ; rodowód kwalifikacji ; Kwalifikacje jako kategoria naukowa (poznawcza) ; Struktury, modele, kryteria i poziomy kwalifikacyjne.
Zawiera: Klasyfikacja Zawodów i Specjalności - kryterium modelowania edukacji zawodowej ; Szkolny i pozaszkolny system kształcenia zawodowego w modelu edukacji zawodowej ; Kształcenie zawodowe - podstawowa kategoria edukacji zawodowej: szkolne i pozaszkolne kształcenie zawodowe.
Zawiera: Kształtowanie kwalifikacji zawodowych w procesie edukacji zawodowej: treści kształcenia wyznacznikiem procesu edukacji zawodowej, podmioty nauczające i uczące się uczestnikami procesu edukacji zawodowej, organizacja edukacji zawodowej ze względu na miejsce, infrastrukturę i warunki procesu, efekty szkolnego i pozaszkolnego systemu kształcenia zawodowego ; Priorytety edukacji zawodowej - kontekst europejski.
Zawiera: Edukacja dorosłych: pojęcie edukacji dorosłych, perspektywy - cele ,treści, metody, organizacja, infrastruktura, edukacja dorosłych w społęczeństwie wiedzy, idea uczenia się przez całe życie - globalny cel edukacji. 0. Problemy runku pracy: oczekiwania pracodawców - standardy kwalifikacji zawodowych, Europejskie Ramy Kwalifikacji, edukacyjne funkcje zakładów pracy.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej