303122
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 151-155.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Dziecko z wieloraką niepełnosprawnością: pojęcie i etiologia wielorakiej niepełnosprawności, wieloraka niepełnosprawność w zespole mózgowego porażenia dziecięcego, wymogi wobec usprawniania uczniów z wieloraką niepełnosprawnością i zaburzeniami komunikacji werbalnej.
Zawiera: Wybrane zagadnienia komunikowania się uczniów z wieloraką niepełnosprawnością: porozumiewanie się jako podstawa kontaktów międzyludzkich - pojęcie, istota, zaburzenia, krajowe inicjatywy na rzecz rozwoju metod AAC, wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się, pedagogiczne sposoby pokonywania barier w komunikacji i ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, przykład praktycznej realizacji pokonywania barier w komunikacji.
Zawiera: Możliwości wykorzystania urządzeń informatycznych w edukacji dzieci z wieloraką niepełnosprawnością.
Zawiera: Urządzenia informatyczne i ich znaczenie w życiu osób niepełnosprawnych ; Przegląd rozwiązań sprzętowych wspomagających pracę z dziećmi z wieloraką niepełnosprawnością: klawiatury i pomoce dające dostęp do klawiszy, ekran, trackballe - myszy komputerowe, systemy wykorzystujące ruchy gałek ocznych, wyłączniki, urządzenia odtwarzające lub generujące mowę typu VOCA ; Oprogramowanie wspomagające naukę i komunikowanie się uczniów niepełnosprawnych: wybrane możliwości programu komputerowego BoardMaker - Picture Communication Symbols (Mayer-Johnson), Bliss for Windows, program SynTalk - syntezatory mowy i inne urządzenia elektroniczne zastępujące mowę.
Zawiera: Charakterystyka działań adaptacyjnych i sposoby wykorzystania oprogramowania: przygotowanie urządzeń peryferyjnych (wyłącznik, wskaźnik na głowę - headpointer, nakładki na klawiaturę), dobór i sposoby wykorzystania programów komputerowych, np. oprogramowanie wspomagające WiVik.
Zawiera: Przebieg i wyniki komputerowego wspomagania edukacji uczniów z wieloraką niepełnosprawnością na przykładzie wybranych dzieci: cele podjętych badań, wykorzystanie programu komputerowego BoardMaker i specjalistycznych dostosowań hardware w edukacji - studium przypadku Marty (diagnoza umiejętności funkcjonalnych Marty - poziom wyjściowy, charakterystyka sposobów pracy z Martą, diagnoza stanu końcowego - rezultaty pracy z Martą, zarys programu dalszej pracy z Martą.
Zawiera: Wykorzystanie programu BoardMaker i specjalistycznych urządzeń hardware w edukacji - studium przypadku Andrzeja: diagnoza umiejętności funkcjonalnych Andrzeja - poziom wyjściowy, sposoby pracy, diagnoza stanu końcoewego, zarys programu dalszej pracy z Andrzejem.
Zawiera: Wykorzystanie programów Bliss for Windows oraz WiVik i specjalistycznych urządzeń hardware w edukacji - studium przypadku Kasi. 0. Podsumowanie wyników uzyskanych w pracy rewalidacyjno-terapeutycznej z dziećmi ze sprzężoną niepełnosprawnością: rozwój kompetencji komunikacyjncy, rozwój sprawności ruchowej, rozwój poznawczo-emocjonalny i społeczny.
Zawiera: Elementy metodyki komputerowego wspomagania komunikacji uczniów z wieloraką niepełnosprawnością: przygotowanie komputerowego stanowiska dla ucznia niepełnosprawnego, najważniejsze etapy przygotowujące ucznia do pracy z komputerem, przygotowanie i sposoby pracy nauczyciela, strategie komputerowego wspierania umiejętności komunikacyjnych dzieci ze znacznymi zaburzeniami mowy.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej